Smartfony zabierają nam średnio niemal 5 godziny dziennie. Raport App Annie pokazuje niepokojący trend
W 2020 roku brytyjski organ regulacyjny Ofcom przeprowadził badanie, z którego wynikało, że przeciętny mieszkaniec kraju spędza na oglądaniu telewizji ponad 5 godzin i 40 minut dziennie. To o 47 minut więcej niż w 2019 roku. Zmieniają się jednak nasze przyzwyczajenia związane z urządzeniami, przez co coraz chętniej sięgamy po stale gotowe do pracy w każdym miejscu smartfony. Czy to oznacza, że teraz zasiadamy przed niewielkimi ekranami telefonów i wpatrujemy się w nie tak, jak kilka lat temu w telewizor? Tak, choć na ten moment średni czas korzystania z rzeczonego urządzenia mobilnego jest niższy i wynosi 4,8 godziny. Nie da się ukryć, że na wynik złożyły się ograniczenia związane z pandemią, które zmusiły nas do poszukiwania nowych form rozrywki, pracy oraz komunikacji.
Według nowego badania smartfony zajmują nam prawie 5 godzin każdego dnia. Największymi zjadaczami czasu są dziś TikTok, YouTube, Netflix oraz gry mobilne typu hyper-casual.
Jaki smartfon kupić? Polecane smartfony na styczeń i luty 2022. Urządzenia na każdą kieszeń w każdej półce cenowej
Swojego czasu to laptopy były uznawane za prawdziwie „osobiste” urządzenia, które użytkownik może mieć stale przy sobie. Tak było lata temu, a dziś miano najbardziej personalnego sprzętu mobilnego noszą smartfony. Za ich pomocą kontaktujemy się ze znajomymi, pracujemy, dokonujemy płatności, relaksujemy się, a nawet podpisujemy umowy na korzystanie z przeróżnych usług. To swoiste centrum zarządzania życiem użytkownika. Nic dziwnego w tym, że coraz chętniej sięgamy do kieszeni po nasze terminale. Według badania App Annie, w 2020 roku wpatrywaliśmy się w ekrany smartfonów aż 4,8 godziny każdego dnia. W ujęciu globalnym konsumenci pobierają na swoje urządzenia aż 435 tys. aplikacji na minutę. To nie wszystko.
Test POCO M4 Pro 5G - niedrogi smartfon z ekranem zgodnym z DCI-P3, głośnikami stereo i ciekawą konstrukcją
Przez sklepy z aplikacjami dla smartfonów w każdej minucie 2021 roku przechodziło ponad 320 tys. dolarów, co stanowi 20-procentowy wzrost względem 2020 roku. Reklamodawcy szacują, że w 2022 roku wpływy z reklam wewnątrz aplikacji sięgną aż 350 miliardów dolarów. W 2021 roku było to „jedynie” 295 miliardów dolarów. Największą popularnością cieszą się tak zwane szybkie gry z mikropłatnościami, które umożliwiają przeprowadzenie kilkuminutowych sesji. Biorąc pod uwagę ciągły wzrost znaczenia smartfonów w naszym życiu codziennym, 4,8 godzin spędzone przed ekranami wydaje się jedynie dopiero skromnym początkiem.
Powiązane publikacje

Apple iPhone Air wytrzymuje nacisk 98 kg podczas testów wytrzymałości przeprowadzonych przez JerryRigEverything
79
Samsung Galaxy A17 4G - nieco tańsza odsłona budżetowego smartfona. Nadal długie wsparcie i... zawiła kwestia podzespołów
39
Wacom One 14 - nowy zestaw dla grafików. Duży ekran IPS, rysik, który nie wymaga ładowania i wsparcie dla ChromeOS oraz macOS
19
Kto był największym producentem smartfonów? Jaki model sprzedawał się najlepiej? Statystyki z 2. kw. 2025 roku
39