reklamy
- 1
- 2
- 3
- następna ›
WhatsApp wita się z reklamami. Treści sponsorowane to nie jedyna zmiana od Mety, gdyż firma zaoferuje... płatną subskrypcję

Wśród komunikatorów internetowych najpopularniejszym stale jest WhatsApp, czyli oprogramowanie należące do firmy Meta, która jest również właścicielem kilku platform społecznościowych (Facebook, Instagram, a także Threads). Przedsiębiorstwo poinformowało właśnie o zmianach, które wkraczają do omawianego komunikatora - będą one korzystne dla reklamodawców, ale już "nieco" mniej dla użytkowników. WhatApp doczekał się bowiem obecnych już (niemal) wszędzie reklam.
Netflix Ads Suite 2026 oznacza generatywne AI w reklamach mid-roll i pause dla 94 mln użytkowników planu z reklamami

Netflix wkracza w nową erę reklam, stawiając na sztuczną inteligencję, która ma zrewolucjonizować streaming już w 2026 roku. Rosnąca popularność planu z reklamami otwiera drzwi dla innowacyjnych formatów, które mogą zmienić sposób, w jaki odbieramy treści. Czy spersonalizowane spoty stworzone przez AI przyciągną widzów, czy staną się źródłem frustracji? Przyglądamy się strategii Netflixa, analizując, jak technologia wpłynie na rynek streamingu.
Nowy, tańszy YouTube Premium dla dwóch osób? Firma Google eksperymentuje z nową możliwością

YouTube jest bez wątpienia jednym z najczęściej wybieranych serwisów z materiałami wideo. Chcąc jednak komfortowo oglądać dostępne na nim treści, trzeba wykupić subskrypcję YouTube Premium (w zgodności z regulaminem tej platformy) - a konkretniej jeden z planów, do czego firma Google stale zachęca. Nie tak dawno wprowadzono tańszy plan YouTube Premium Lite (choć nie Polsce), a teraz firma eksperymentuje z korzystniejszą cenowo opcją dla dwóch osób.
Google ujawnia skalę oszustw w reklamach. Miliony blokad dzięki sztucznej inteligencji i nowe zasady dla reklamodawców

Reklamy cyfrowe to dziś nie tylko forma promocji, ale również pole działania cyberprzestępców. W odpowiedzi na rosnącą skalę zagrożeń Google podejmuje nowe kroki, aby skuteczniej chronić użytkowników. W 2024 roku firma wprowadziła wiele zmian w działaniu Google Ads, a także rozbudowała mechanizmy wykorzystujące sztuczną inteligencję. Efekty tych działań już są widoczne. Ilość zablokowanych nieuczciwych kont i reklam wzrosła kilkukrotnie.
Była dyrektor Facebooka oskarża firmę Meta o manipulowanie reklamami wobec nastolatków i współpracę z Chinami

Sarah Wynn-Williams, była dyrektor ds. globalnej polityki publicznej w Facebooku, przesłuchana przed amerykańskim Senatem ujawniła, że Meta celowo kierowała reklamy do nastolatków na podstawie ich stanu emocjonalnego, wykorzystując chwile ich największej słabości. Oskarżyła też firmę o współpracę z Komunistyczną Partią Chin. Tworzono narzędzia cenzury i udostępniano dane użytkowników. Jej zdaniem zagrażało to bezpieczeństwu narodowemu USA.
Kolejna kara dla Apple za nadużywanie swojej pozycji. Tym razem sprawa wiąże się z App Tracking Transparency

Firma Apple w kwietniu 2021 roku wprowadziła rozwiązanie o nazwie App Tracking Transparency (ATT), do którego twórcy aplikacji na systemy iOS i iPadOS musieli się stosować. Dzięki niemu dany twórca mógł zbierać dane o użytkowniku do tworzenia ukierunkowanych reklam tylko wtedy, gdy najpierw uzyskał od niego na to zgodę w aplikacji. Według francuskiego organu Apple nadużyło na tym polu swojej pozycji, więc musi się teraz mierzyć z karą finansową.
YouTube Premium Lite - nowy plan pozbawia serwis większości reklam, a jest znacznie tańszy od YouTube Premium

Oglądanie filmów na YouTubie jest dziś mocno utrudniane przez wszechobecne reklamy. Rozwiązaniem jest plan Premium, bez którego w zasadzie trudno wyobrazić sobie dziś swobodne funkcjonowanie na tej platformie. Obecnie ta forma subskrypcji kosztuje 25,99 zł na miesiąc (indywidualnie), a zatem nie jest to wielki wydatek. Amerykańscy internauci muszą jednak płacić za niego aż 13,99 dolarów miesięcznie. Nic dziwnego więc, że powstała tańsza alternatywa.
Stoisz na czerwonym świetle? Zobaczysz reklamę. W swoim aucie rzecz jasna, jeśli masz nowszy model od marki Jeep

Reklamy są nieodłączną częścią życia niemal każdego człowieka - choć sporo osób stara się przed nimi uciec, to często graniczy to z cudem. Niechciane treści sponsorowane nachalnie pojawiają się w grach wideo, radiu, na platformach społecznościowych i VOD. Żyjemy w cyfrowej erze, więc nowe auta nierzadko wyposażone są w całkiem duże panele dotykowe. Pewien koncern samochodowy stwierdził, że jest to bardzo dobre miejsce do wyświetlania reklam.
Reklamy dotarły na Threads. Chwilowo zobaczą je tylko wybrane osoby, ale z czasem trafią do wszystkich użytkowników

Threads to stosunkowo młody serwis społecznościowy, za którego stworzenie odpowiada firma Meta. Został on bowiem wprowadzony na rynek w lipcu, choć w krajach należących do Unii Europejskiej pojawił się dopiero w grudniu 2023 roku. Dziś platforma może się pochwalić przeszło 300 mln aktywnych użytkowników w każdym miesiącu. Aby zapewnić im spersonalizowane doświadczenie, Meta ogłosiła, że wprowadza reklamy, które są niezbędne w tym celu.
Plugin uBlock Origin może wkrótce przestać działać na przeglądarce Chrome. Wszystko przez nowe zasady Google

Jedną z najlepszych cech współczesnych przeglądarek internetowych jest obsługa pluginów i rozszerzeń. Dzięki nim można zwiększyć funkcjonalność aplikacji i dostosować je do wymogów danego użytkownika. Dużą popularnością cieszą się blokery, które pozwalają usunąć praktycznie wszystkie reklamy ze stron internetowych. Jeden z najpopularniejszych, czyli uBlock Origin, może mieć wkrótce problemy z prawidłowym działaniem na Chrome.
Subskrypcja YouTube Premium będzie dużo droższa. Na całym świecie wkracza nowy cennik, choć chwilowo nie dotyczy Polski

Platforma YouTube każdego miesiąca przyciąga do siebie ok. 2,49 mld użytkowników. Oglądanie materiałów wideo jest obarczone reklamami, więc część osób (na początku 2024 roku było ich 100 mln) decyduje się na wykupienie subskrypcji YouTube Premium, dzięki której oprócz braku reklam można liczyć na kilka innych korzyści. Google chce jednak zwiększyć rentowność swojej usługi, więc do kolejnych krajów zawitały wyższe ceny za omawiany abonament. Podwyżki są naprawdę spore.
Reddit radzi sobie coraz lepiej. Na platformę zmierzają funkcje AI i możliwość zarabiania na tworzeniu treści

Reddit jest jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie, który umożliwia użytkownikom rozmawianie praktycznie na dowolny temat. Firma podzieliła się właśnie wynikami finansowymi za zeszły kwartał. Okazuje się, że sytuacja serwisu znacząco się poprawiła — zarówno w kwestii zysków, jak i aktywnych użytkowników. Przy okazji zapowiedziano, że niebawem na platformie zawitają funkcje AI i będzie można zarabiać poprzez tworzenie treści.
Netflix ma szansę stać się darmową platformą VOD na wybranych rynkach. Firma rozważa taką opcję ze względu na zysk z reklam

Serwisy streamingowe, które oferują użytkownikom dostęp do filmów i seriali, wraz z upływem lat znacząco zmieniły swoje oblicze. Początkowo jedna opłata uprawniała subskrybentów do skorzystania z całej biblioteki. Z czasem pojawiły się nowe plany, które były tańsze, jednak abonenci musieli liczyć się z reklamami. Netflix rozważa obecnie udostępnienie swojej usługi za darmo na wybranych rynkach, jednak użytkownicy spotkają się ze wspomnianymi treściami marketingowymi.
Na Instagramie nie uciekniesz od reklam. Nowa funkcja zmusi Cię do oglądania materiałów sponsorowanych

Natrętne reklamy można już uznać za istną plagę XXI wieku. Duże przedsiębiorstwa, które oferują popularne usługi, po kolei testują wytrzymałość użytkowników. Mimo że w tym aspekcie króluje Google z platformą YouTube, to inni giganci technologiczni też pokazują, na co ich stać. Tym razem w zachłannym wyścigu po pieniądze uwagę przykuła firma Meta, która w ramach testu zaczęła zmuszać użytkowników platformy Instagram do oglądania reklam.
Spersonalizowane reklamy w płatnych grach? Electronic Arts już nad tym pracuje. Nadchodzi nowa era w branży gier

Obecnie reklamy atakują nas praktycznie z każdej strony. Te najbardziej natrętne pojawiają się na platformie YouTube oraz w telewizji, natomiast nie brakuje ich również w radiu, podczas robienia zakupów w supermarkecie, czy też przed seansem w kinie. Już dawno przedostały się one także do branży gier, choć wiele firm chce iść o krok dalej. Jedną z nich jest Electronic Arts. Ma ona zamiar wdrożyć spersonalizowane reklamy do swoich wysokobudżetowych produkcji (tzw. AAA).
Reklamy na YouTube zaatakują nawet po zatrzymaniu wideo. Google nie ma litości dla osób bez subskrypcji YouTube Premium

Temat reklam na platformie YouTube wraca jak bumerang, gdyż Google ciągle stara się wprowadzać kolejne zmiany, które mają "zachęcić" użytkowników do wykupienia subskrypcji YouTube Premium. Mieliśmy już do czynienia z działaniami, które miały na celu unieszkodliwienie blokerów reklam, czy też naprawdę długimi reklamami na telewizorach, których nie można było pominąć. Teraz Google wytacza cięższe działa, wszak z reklamami spotkamy się także po zatrzymaniu wideo.
Microsoft dodaje treści sponsorowane do Windowsa 11. Po aktualizacji reklamy pojawią się w menu Start

W dzisiejszych czasach decydując się na zakup urządzenia, gry wideo, czy też jakiegokolwiek innego oprogramowania, trzeba liczyć się z tym, że producent postanowił uraczyć użytkowników reklamami lub umożliwił sobie dodatkowy zarobek. Jako przykład można podać czytniki e-booków Kindle, czy też gry z mikropłatnościami. Takie działania nie omijają nawet systemów operacyjnych, które kosztują niemałe pieniądze. Do tej grupy zalicza się już Windows 11.
Kolejny krok Google w walce z blokowaniem reklam na YouTube. Tylko oficjalna aplikacja będzie umożliwiała oglądanie wideo

W połowie 2023 roku Google rozpoczęło cichą walkę z użytkownikami, którzy nie opłacali subskrypcji YouTube Premium, a mimo to na tytułowej platformie oglądali materiały pozbawione reklam. Wszystko za sprawą rozszerzeń do przeglądarek internetowych, które umożliwiały ich ominięcie. Natomiast oprócz nich istnieją jeszcze osobne aplikacje, które pozwalają uzyskać ten sam efekt. To właśnie z nimi Google zaczyna teraz toczyć walkę — i to całkiem na poważnie.
NVIDIA GeForce Now - usługa z grami w chmurze doczeka się reklam. Zmiana obejmie tylko niektórych użytkowników

Obecnie nie trzeba posiadać wydajnego urządzenia, aby cieszyć się wysokimi ustawieniami graficznymi w grach wideo. Nawet na smartfonie możemy uruchomić takie produkcje jak Cyberpunk 2077 - wszystko jest możliwe dzięki usługom, które oferują nam rozgrywkę w chmurze. Jedną z popularniejszych w tym segmencie jest GeForce Now od NVIDII. Z rozwiązania można korzystać bez opłat, choć już niebawem zostaną one wprowadzone w postaci reklam przed rozpoczęciem gry.
Amazon mierzy się ze zbiorowym pozwem. Niektórzy subskrybenci muszą płacić dwa razy, aby nie mieć reklam

Platformy streamingowe, które oferują nam dostęp do setek filmów i seriali są dziś bardzo popularne, a jednym z ciekawszych rozwiązań wydaje się usługa Prime Video od firmy Amazon. Na tym polu spółka znacząco się wyróżnia, ponieważ oferuje nam roczny abonament w kwocie 49 zł, który na dodatek obejmuje dodatkowe korzyści, takie jak bezpłatne comiesięczne gry oraz darmowe przesyłki w sklepie internetowym Amazon. Jednak nie wszędzie jest tak kolorowo.
Gry mobilne przynoszą twórcom gigantyczne zyski. Mikropłatności zdają się pożerać branżę coraz bardziej

Nie od dziś wiadomo, że gry mobilne potrafią przynosić twórcom większe zyski aniżeli pełnoprawne pecetowe produkcje. Wszystko przez obecne w nich mikropłatności, które umożliwiają graczom zakup cyfrowej waluty i przedmiotów w grze. Jednak wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak wielkie są to kwoty - nawet w skali zaledwie jednego dnia. Okazuje się, że najpopularniejsze tytuły mogą zyskać nawet kilka milionów dolarów i to raptem w jeden dzień.
Amazon Prime Video - do kolejnego serwisu VOD wkrótce zawitają reklamy. Dla Polaków są jednak dobre wieści

Los każdego serwisu streamingowego, w którym wyświetlane są filmy i seriale na życzenie, wydaje się z góry przesądzony. Najpopularniejsze rozwiązania takie jak Netflix, czy też Disney+ oferują już tańsze plany dla subskrybentów, jednak można się w nich spotkać z reklamami. Teraz do tego grona dołącza Amazon, a dokładniej usługa Prime Video. Reklamy zostaną wprowadzone dla wszystkich, a pozbycie się ich będzie wymagać uiszczenia dodatkowej opłaty.
Opłacasz YouTube Premium? I tak możesz spotkać się z reklamami na platformie. Google już spieszy z wyjaśnieniami

Google w ostatnim czasie dokłada starań, aby uniemożliwić blokowanie reklam na platformie YouTube - głównie przez walkę z rozszerzeniami do przeglądarek internetowych, które pozwalają je ominąć. Oczywiście nadrzędnym celem jest zachęcenie użytkowników, aby wykupili subskrypcję YouTube Premium. Okazuje się jednak, że nawet ci, którzy zdecydowali się na miesięczny abonament, nadal napotykają reklamy w serwisie. Google już się do ustosunkowało do tej nietypowej sytuacji.
Korzystasz z YouTube na TV? Google sprawi, że reklamy będą pojawiać się rzadziej. Jest jednak druga strona medalu

W ostatnim czasie Google jest bardzo zajęte tematem reklam na platformie YouTube. Oczywiście walka z blokowaniem reklam trwa w najlepsze, natomiast firma postanowiła tym razem skupić swoją uwagę na aplikacji YouTube dostępnej na telewizorach. Z wewnętrznych badań wynika bowiem, że użytkownicy nie są skłonni oglądać wielu krótkich reklam i w rezultacie przerywają dalsze oglądanie. Google znalazło już na to sposób - reklamy będą występować rzadziej, ale będą dłuższe.
Twitch zaczął zezwalać na "artystyczne przedstawianie nagości". Platforma z gamingowej przeistacza się w serwis softporno?

Twitch, popularna wśród graczy, należąca do Amazona platforma do transmisji na żywo ogłosiła zmiany w regulaminie, zgodnie z którymi niektóre rodzaje seksualnych treści, które dotąd były zabronione, będą dozwolone, niemniej tylko wtedy, gdy zostaną odpowiednio oznaczone. Stąd prezentowanie kobiecych piersi i genitaliów niezależnie od płci, nie będzie już zabronione o ile będzie to odpowiednio oznaczone. "Na Twitchu istnieje kwitnąca społeczność artystów, a dotychczasowa polityka była zbyt...
No-Bullshit Games - lista gier na platformy mobilne, które zapewnią nam czystą rozrywkę bez irytujących reklam

Rozrywka na urządzeniach mobilnych w dzisiejszych czasach, zamiast sprawiać radość i satysfakcję potrafi wprawić w stan poirytowania. W większości przypadków jest to związane z nachalnymi reklamami, które można pominąć dopiero po określonym czasie. Często po pobraniu nowego tytułu okazuje się, że nie był on wart poświęcenia na niego nawet chwili z naszego cennego czasu. Aby temu zapobiec, stworzono listę gier mobilnych, które są wolne od takich wad.
Facebook i Instagram z opcją płatnej subskrypcji uwalniającej od reklam. Poznaliśmy cenę usługi

Jakiś czas temu na Twitterze (teraz znanym już jako X) pojawiła się opcja płatnej subskrypcji znacznie ułatwiającej życie użytkownikom niezwykle aktywnym na tej platformie. Kwestią czasu było więc wprowadzenie podobnej płatnej usługi w serwisach Facebook i Instagram. Jak się okazuje, długo nie trzeba było czekać. Firma Meta zapowiedziała właśnie opcję usunięcia reklam ze wspomnianych dwóch serwisów, która będzie dostępna we wszystkich krajach Unii Europejskiej i strefy EOG oraz w Szwajcarii.
X (Twitter) Premium+ - nowy rodzaj subskrypcji, który pozwoli pozbyć się reklam. Niestety do najtańszych nie należy

Spośród wszystkich zastosowanych zmian na platformie X, to właśnie wprowadzenie opłat jest przedmiotem największych dyskusji użytkowników. Wielu uważa, że serwis powinien być całkowicie darmowy dla wszystkich, tak jak to miało miejsce do tej pory. Z drugiej strony Elon Musk dodał szereg funkcji, których wcześniej nie było i za część z nich chce uzyskać opłatę (choć powodem niektórych jest zwalczanie kont botów). Ostatnie zmiany dotyczą wprowadzenia dwóch nowych wariantów subskrypcji - jeden...
YouTube Premium będzie koniecznością. Blokowanie reklam staje się niedozwolone także w Polsce

W maju 2023 roku mogliśmy usłyszeć o kolejnym "eksperymencie" na platformie YouTube, który dotyczył w tamtym czasie rozszerzeń blokujących reklamy. Jeśli użytkownik korzystał z serwisu, a jednocześnie miał włączone wspomniane rozwiązanie, to mógł zobaczyć komunikat, który ostrzegał go przed skutkami, czyli uniemożliwieniem oglądania treści wideo, dopóki rozszerzenie nie zostanie zdezaktywowane. Eksperyment okazuje się nowym prawem, a efekty zaczynają docierać do pierwszych osób w Polsce.
Nie możesz się uporać z reklamami w aplikacjach mobilnych? Android 14 pozwoli Ci przejąć nad nimi kontrolę

Reklamy są dziś tak wszechobecne, że nie sposób ich ominąć, jeśli nie chce się dodatkowo płacić. Szczególnie uciążliwe może się okazać oglądanie filmów na platformach takich jak YouTube lub korzystanie z aplikacji w systemie Android. W tym drugim przypadku często zdarza się tak, że po krótkiej chwili może wyskoczyć nam pełnoekranowa reklama, którą w dodatku ciężko zamknąć. Oczywiście istnieją różne rozwiązania tego "problemu", jednak te natywne dopiero nadejdzie.
X (Twitter) oficjalnie udostępnił użytkownikom możliwość zarabiania na platformie. Jakie są wymagania?

Użytkownicy wielu mediów społecznościowych mogą w jakichś sposób na nich zarabiać. Czasami twórcy udostępniają konkretne programy wraz z wymaganiami i każda kwalifikująca się do nich osoba jest w stanie otrzymywać pewną część z zysków platformy. Idea ta nie jest niczym nowym i jakiś czas temu została zapowiedziana przez właściciela portalu X - Elona Muska. Funkcja była stopniowo udostępniana dla wybranych osób i nareszcie została wprowadzona dla wszystkich.
Ludzie stanęli w obliczu fake newsów generowanych przez Sztuczną Inteligencję. Efekty nie napawają optymizmem

W czasach pandemii zjawisko zwane infodemią (nadmiar informacji, zarówno tych prawdziwych, jak i fałszywych) tylko się nasiliło. Rozpoznawanie fake newsów jest trudniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Przeprowadzono więc badanie, które miało wykazać, komu jesteśmy w stanie bardziej zaufać w kwestii prawdziwych informacji. Po jednej stronie stanęła Sztuczna Inteligencja, po drugiej zaś - prawdziwi ludzie. Wyniki eksperymentu są dość zaskakujące i nieco przerażające.
YouTube może uniemożliwić oglądanie filmów w przypadku, gdy użytkownik korzysta z rozszerzeń blokujących reklamy

W ostatnim czasie na platformie YouTube jesteśmy w stanie zauważyć sporo zmian, a jeszcze więcej jest w trakcie wprowadzania. Zdążyliśmy się pogodzić z tym, że pod filmami nie widać już ile osób pozostawiło "łapkę w dół", czy też z wszechobecnym zalewem reklam, które musimy obejrzeć przed (oraz w trakcie) większości materiałów wideo. Są rzecz jasna rozszerzenia do przeglądarek internetowych, które je blokują, jednak może się okazać, że niebawem nie będzie to takie łatwe.
Czy reklamy na Twitchu staną się mniej denerwujące? Serwis wprowadza kilka zmian i nowych funkcji

Twitch udostępnił plan rozwoju funkcji, nad którymi aktualnie pracuje. Obejmują one zmiany w sposobie wyświetlania reklam, nowe narzędzia ułatwiające angażowanie się na czacie oraz pomagające streamerom zarządzanie ofertami związanymi z marką. Firma wprowadza funkcję "picture by picture" do większości reklam przed filmami. To umożliwi widzom natychmiastowe zobaczenia treści, dla których weszli na kanał, podczas gdy Twitch nadal może wyświetlać reklamy.
Netflix już oficjalnie zapowiada plan z reklamami. Nie będzie to jednak jedyne utrapienie nowego planu

O tym, że Netflix ma w planach wprowadzenie tańszego, ale obarczonego reklamami planu, słyszymy przynajmniej od wiosny tego roku. Tym razem informacja jest już jednak oficjalna - taki 7-dolarowy plan wejdzie na start w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Australii, Niemczech, Japonii, Brazylii, Francji, Włoszech, Korei Południowej, Meksyku i Hiszpanii. Jak więc widać Polska nie padła póki co ofiarą tego "cudownego" pomysłu.
Polacy nie ufają influencerom – to już wiemy. Wyniki najnowszej ankiety mówią nam jednak, dlaczego tak jest

Przed kilkoma tygodniami w sieci pojawił się ranking najbardziej i najmniej poważanych przez Polaków zawodów. Ranking przygotowany przez agencję SW Research wyraźnie wskazywał, że do tzw. influencerów mamy jeszcze mniejszy szacunek, niż do polityków. Dodatkowo, szacunek ów w porównaniu z rokiem poprzednim tylko dodatkowo spadł (z 18 na 16 procent). Słabo poważamy także YouTuberów (uraczono ich oddzielną kategorią, wszak nie każdy YouTuber to influencer). O tym, dlaczego nie przepadamy za influencerami,...
- 1
- 2
- 3
- następna ›
Test wydajności DOOM: The Dark Ages - Path Tracing to piekielne wymagania sprzętowe. Porównanie wydajności i jakości grafiki
Test kart graficznych AMD Radeon RX 9060 XT vs NVIDIA GeForce RTX 5060 Ti - Waga kogucia doładowana 16 GB pamięci?
NVIDIA z totalną dominacją na rynku kart graficznych dla PC. Intel na tym rynku praktycznie nie istnieje
AMD Radeon RX 9070 XT - modele z pamięciami GDDR6 od Samsunga są trochę wolniejsze od tych z modułami od SK hynix
AMD Radeon RX 9060 XT - pierwsze wyniki testów potwierdzają niższą wydajność od GeForce'a RTX 5060 Ti