reklamy
- 1
- 2
- 3
- następna ›
Nie możesz się uporać z reklamami w aplikacjach mobilnych? Android 14 pozwoli Ci przejąć nad nimi kontrolę

Reklamy są dziś tak wszechobecne, że nie sposób ich ominąć, jeśli nie chce się dodatkowo płacić. Szczególnie uciążliwe może się okazać oglądanie filmów na platformach takich jak YouTube lub korzystanie z aplikacji w systemie Android. W tym drugim przypadku często zdarza się tak, że po krótkiej chwili może wyskoczyć nam pełnoekranowa reklama, którą w dodatku ciężko zamknąć. Oczywiście istnieją różne rozwiązania tego "problemu", jednak te natywne dopiero nadejdzie.
X (Twitter) oficjalnie udostępnił użytkownikom możliwość zarabiania na platformie. Jakie są wymagania?

Użytkownicy wielu mediów społecznościowych mogą w jakichś sposób na nich zarabiać. Czasami twórcy udostępniają konkretne programy wraz z wymaganiami i każda kwalifikująca się do nich osoba jest w stanie otrzymywać pewną część z zysków platformy. Idea ta nie jest niczym nowym i jakiś czas temu została zapowiedziana przez właściciela portalu X - Elona Muska. Funkcja była stopniowo udostępniana dla wybranych osób i nareszcie została wprowadzona dla wszystkich.
Ludzie stanęli w obliczu fake newsów generowanych przez Sztuczną Inteligencję. Efekty nie napawają optymizmem

W czasach pandemii zjawisko zwane infodemią (nadmiar informacji, zarówno tych prawdziwych, jak i fałszywych) tylko się nasiliło. Rozpoznawanie fake newsów jest trudniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Przeprowadzono więc badanie, które miało wykazać, komu jesteśmy w stanie bardziej zaufać w kwestii prawdziwych informacji. Po jednej stronie stanęła Sztuczna Inteligencja, po drugiej zaś - prawdziwi ludzie. Wyniki eksperymentu są dość zaskakujące i nieco przerażające.
YouTube może uniemożliwić oglądanie filmów w przypadku, gdy użytkownik korzysta z rozszerzeń blokujących reklamy

W ostatnim czasie na platformie YouTube jesteśmy w stanie zauważyć sporo zmian, a jeszcze więcej jest w trakcie wprowadzania. Zdążyliśmy się pogodzić z tym, że pod filmami nie widać już ile osób pozostawiło "łapkę w dół", czy też z wszechobecnym zalewem reklam, które musimy obejrzeć przed (oraz w trakcie) większości materiałów wideo. Są rzecz jasna rozszerzenia do przeglądarek internetowych, które je blokują, jednak może się okazać, że niebawem nie będzie to takie łatwe.
Czy reklamy na Twitchu staną się mniej denerwujące? Serwis wprowadza kilka zmian i nowych funkcji

Twitch udostępnił plan rozwoju funkcji, nad którymi aktualnie pracuje. Obejmują one zmiany w sposobie wyświetlania reklam, nowe narzędzia ułatwiające angażowanie się na czacie oraz pomagające streamerom zarządzanie ofertami związanymi z marką. Firma wprowadza funkcję "picture by picture" do większości reklam przed filmami. To umożliwi widzom natychmiastowe zobaczenia treści, dla których weszli na kanał, podczas gdy Twitch nadal może wyświetlać reklamy.
Netflix już oficjalnie zapowiada plan z reklamami. Nie będzie to jednak jedyne utrapienie nowego planu

O tym, że Netflix ma w planach wprowadzenie tańszego, ale obarczonego reklamami planu, słyszymy przynajmniej od wiosny tego roku. Tym razem informacja jest już jednak oficjalna - taki 7-dolarowy plan wejdzie na start w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Australii, Niemczech, Japonii, Brazylii, Francji, Włoszech, Korei Południowej, Meksyku i Hiszpanii. Jak więc widać Polska nie padła póki co ofiarą tego "cudownego" pomysłu.
Polacy nie ufają influencerom – to już wiemy. Wyniki najnowszej ankiety mówią nam jednak, dlaczego tak jest

Przed kilkoma tygodniami w sieci pojawił się ranking najbardziej i najmniej poważanych przez Polaków zawodów. Ranking przygotowany przez agencję SW Research wyraźnie wskazywał, że do tzw. influencerów mamy jeszcze mniejszy szacunek, niż do polityków. Dodatkowo, szacunek ów w porównaniu z rokiem poprzednim tylko dodatkowo spadł (z 18 na 16 procent). Słabo poważamy także YouTuberów (uraczono ich oddzielną kategorią, wszak nie każdy YouTuber to influencer). O tym, dlaczego nie przepadamy za influencerami,...
YouTube Shorts – na konkurencyjnej dla TikToka platformie z krótkimi filmikami pojawią się reklamy

W ciągu ostatniego roku YouTube's Shorts, a więc platforma z krótkimi materiałami wideo, nabrała znacznego rozpędu. Nic więc dziwnego, że Google chce w obrębie platformy poeksperymentować z reklamami. Tak w każdym razie donosi serwis Bloomberg. Na początku mają być to reklamy związane wyłącznie z instalacją dedykowanej aplikacji, ale z czasem możemy spodziewać się wszystkiego innego. Jak bowiem powiedział Philipp Schindler, dyrektor biznesowy Google podczas rozmowy z inwestorami: "jesteśmy podbudowani...
Koniec YouTube Vanced – twórcy aplikacji zostali zmuszeni do porzucenia projektu. Zgadnijcie przez kogo?

Od wielu, wielu miesięcy, osoby oglądające YouTube muszą zmagać się z pojawiającymi się w środku materiałów wideo reklamami. Jeśli te wystarczająco nas już zirytują, YouTube proponuje wykupienie "wspaniałomyślnego" planu YouTube Premium, w skład którego wchodzi także usunięcie rzeczonych reklam. Miesiąc używania YT Premium to kwota 23,99 złotych i chociaż subskrypcja daje też dostęp do YouTube Music Premium, to wielu internautów prycha na tę cenę pogardliwie i ratuje się darmowymi rozwiązaniami...
Google Topics: nowe API zastępujące standard FLoC zlikwiduje największą wadę ciasteczek w przeglądarkach internetowych

Google, które jest częścią Alphabet to firma technologiczna, a przynajmniej tak widzi ją większość internautów. Trzeba jednak podkreślić, że trzonem biznesu przedsiębiorstwa są wszelkiej maści reklamy. Podmiot oferuje swoim klientom odpowiednie targetowanie banerów, które trafią do określonego typu klientów. Całość opiera się na ciasteczkach (cookies), które są zbierane w ramach przeglądarki internetowej. Na bazie zebranych danych można całkiem celnie określić zainteresowania i wybory...
Smartfony zabierają nam średnio niemal 5 godziny dziennie. Raport App Annie pokazuje niepokojący trend

W 2020 roku brytyjski organ regulacyjny Ofcom przeprowadził badanie, z którego wynikało, że przeciętny mieszkaniec kraju spędza na oglądaniu telewizji ponad 5 godzin i 40 minut dziennie. To o 47 minut więcej niż w 2019 roku. Zmieniają się jednak nasze przyzwyczajenia związane z urządzeniami, przez co coraz chętniej sięgamy po stale gotowe do pracy w każdym miejscu smartfony. Czy to oznacza, że teraz zasiadamy przed niewielkimi ekranami telefonów i wpatrujemy się w nie tak, jak kilka lat temu w telewizor?...
Śledzenie użytkowników systemu Apple iOS możliwe mimo aktywnej funkcji ochrony. Biznes reklamowy ucierpiał nieznacznie

Apple kreuje się na firmę, która dba o prywatność użytkowników jak żadna inna. W istocie, przedsiębiorstwo skupia się na wspomnianej kwestii mocniej od konkurencji, natomiast do ideału brakuje wiele. Dobrym przykładem będzie tutaj funkcja „Śledzenie”, która trafiła do sekcji ustawień wraz z aktualizacją systemu Apple iOS 14.5. Smartfony Apple iPhone zyskały tym samym możliwość blokowania śledzenia użytkownika przez aplikacje, które chcą wykorzystać zebrane w ten sposób dane do lepszego...
Mark Zuckerberg: Facebook nie podsuwa szkodliwych, angażujących dla użytkownika treści. Czy na pewno?

Frances Haugen, były pracownik Facebooka, stanęła wczoraj przed Kongresem USA w celu złożenia zeznań. Sygnalistka opowiedziała o metodach monetyzacji usług z portfolio Facebooka, które znacząco kłócą się z dbaniem o dobre samopoczucie użytkowników. Według Frances Instagram podsyłał użytkownikom niekoniecznie pozytywne treści, które mogły wywoływać u niektórych osób złość, smutek, a nawet depresję. Wszystko w celu zatrzymania przy sobie użytkowników. Wskazane materiały są bowiem niezwykle...
Netflix w Polsce oficjalnie z grami dla Androida: Na początek Stranger Things 1984 i Stranger Things 3

Od kilku miesięcy w sieci krążą plotki o tym, że Netflix zamierza wejść w świat gier mobilnych. Niedawno przedstawiciele firmy oficjalnie to potwierdzili, nie deklarując konkretnych terminów. Okazuje się jednak, że wdrażanie ma miejsce już teraz. Co ciekawe, pierwszym rynkiem, na który trafia nowinka, jest Polska. To nie zdarza się często, a co za tym idzie, mamy powody do radości. Oczywiście jest to dopiero wczesny etap, który najpewniej popchnie prace nad usługą we właściwym kierunku. Pierwszy...
YouTube Premium Lite – tańszy abonament wyłącznie usuwający reklamy. Ruszyły pierwsze testy w Europie

Wczoraj jeden z użytkowników popularnego forum Reset Era zauważył, że YouTube na terenie Holandii, Finlandii oraz Szwecji testuje nowy rodzaj abonamentu. YouTube Premium Lite, jak ma się nazywać ów nowy plan, to nic innego jak możliwość wyłączenia reklam, bez możliwości pobierania materiałów (tryb offline) czy też bez usługi YouTube Music. Taka właśnie opcja ma się wyświetlać holenderskim, fińskim oraz szwedzkim użytkownikom, w momencie rezygnacji z dotychczasowego, klasycznego planu Premium....
Facebook vs Apple: Szczegóły sporu o nowe narzędzie do blokowania śledzenia użytkownika w systemie iOS 14.5

Wczoraj wieczorem, tuż po godzinie 19:00 czasu polskiego zgodne smartfony Apple iPhone otrzymały monit o dostępności aktualizacji iOS 14.5. Nie zamierzam jednak rozpisywać się na temat rzeczonego uaktualnienia, a jednej z zawartych weń nowości. Okazuje się bowiem, że nowe narzędzie do blokowania śledzenia użytkownika przez aplikacje nazwane „App Tracking Transparency” jest nie w smak Facebookowi i innym podmiotom, które opierają swoją działalność na profilowaniu grup userów. Przedstawiciele największego...
DuckDuckGo blokuje śledzenie użytkowników Google Chrome. Dodatek utrudnia działanie FLoC, następcy plików cookie

Niedawno informowaliśmy o tym, że Google testuje nowe rozwiązanie mające zastąpić wykorzystywane od lat pliki cookie. Ciasteczka, które w dużym uproszczeniu śledziły i zapisywały nawyki i wybory użytkowników przeglądarki internetowej, mogą odejść do lamusa, a ich rolę przejmie FLoC (Federated Learning of Cohorts). Mimo zapewnienia pewnego stopnia prywatności, użytkownicy w dalszym ciągu są, mówiąc wprost, śledzeni. Nie podoba się to twórcom wyszukiwarki DuckDuckGo, którzy zdecydowali się...
Google Chrome bez ciasteczek? Twórcy przeglądarki testują alternatywne rozwiązanie zapewniające większą prywatność

Federated Learning of Cohorts, czyli FLoC to całkiem nowe rozwiązania giganta z Mountain View, które jest obecnie na etapie testów, natomiast domyślnie ma zastąpić znienawidzone ciasteczka. Rzecz jasna, chodzi o pliki cookies w przeglądarce internetowej. Skąd pomysł na porzucenie znanego od lat narzędzia, które poza magazynowaniem informacji o komputerze i aplikacji, zapisuje preferencje i ustawienia dotyczące danej usługi? Otóż w grę wchodzi prywatność, która jest coraz częstszym tematem poruszanym...
Media bez wyboru – Telewizje oraz popularne serwisy internetowe protestują przeciwko projektowi Ministerstwa Finansów

„Tu miał być Twój ulubiony program” – taki komunikat przywitał dziś miliony widzów popularnych stacji telewizyjnych oraz serwisów internetowych. To skutek projektu Ministerstwa Finansów, który chce obciążyć media, tak zwanym podatkiem od reklam. Rząd argumentuje swój plan chęcią zwalczania skutków COVID-19, jednak nieoficjalnie mówi się o tym, że celem jest uderzenie w media nieprzychylne władzy. Nie brakuje również opinii, w myśl których projekt godzi w wolność słowa i prawo swobodnego...
Telegram otrzyma nowe płatne funkcje dla zaawansowanych użytkowników i klientów biznesowych. Pojawią się też reklamy

Na rynku komunikatorów internetowych jest dość tłoczno, choć bez wątpienia najważniejszymi usługami są Messenger i WhatsApp od Facebooka oraz iMessage od Apple. Niemniej, Telegram będący swego rodzaju ostoją prywatności zbliża się do osiągnięcia 500 milionów użytkowników. Z tego też powodu, Pavel Durov, współzałożyciel platformy podzielił się „zwiastunem” przyszłych planów dotyczących aplikacji. Dotyczą one w głównej mierze monetyzacji, która jest konieczna, aby dalej rozwijać...
Apple iPhone 12 oraz iPad Pro wyświetlają reklamy w ustawieniach

W ostatnich miesiącach zdarzało nam się wspominać o coraz większej liczbie reklam w smartfonach, co jest nieco niepokojące - w końcu nie po to wydajemy na te urządzenia często grubą kasę, by te bombardowały nas niechcianymi powiadomieniami czy licznymi grafikami promocyjnymi. W tym kontekście do tej pory najczęściej mówiło się o Xiaomi, a ostatnio nawet o Samsungu, jednak koniec końców sytuacja wydaje się być w miarę opanowana (przynajmniej na razie). Jak się jednak okazuje, temat reklam trafił...
Nowa forma reklam w grach mobilnych - reklamy głosowe jako tło

Reklamy towarzyszą nam od początków mediów i wydaje się, że z roku na rok są coraz bardziej natarczywe, a mimo iż reklamodawców i wydawców obejmują pewne ograniczenia (np. czas transmisji), to nie można pozbyć się wrażenia, że bloki reklamowe wypełniają większy czas antenowy, niż inne materiały telewizyjne. Nic więc dziwnego, że reklamy pojawiły się także jako przerywniki na platformie YouTube czy w grach mobilnych typu free to play. Są one po to, abyśmy mogli np. pozyskać jakieś elementy...
Twitch.tv - Blokujesz reklamy? Przygotuj się na jakość 480p

Słowa takie jak "e-sport" czy "streaming" potrafią wywoływać naprawdę żywe dyskusje. Powód? Sporo osób nadal nie jest w stanie zrozumieć, że "klikanie w komputer" to też może być sport, a "oglądanie jak ktoś gra w gry komputerowe" może być równie interesujące co oglądanie meczu piłki nożnej w telewizji. Jednak ilu przeciwników, tyle też zwolenników. Nic więc dziwnego, że w sieci było i jest sporo platform streamingowych, które umożliwiają nadawanie obrazu z gry szerszej publiczności....
Google Chrome na sprzedaż? Szalony pomysł administracji USA

Przeglądarka internetowa Google Chrome odpowiada za 81 proc. wyszukiwań na komputerach stacjonarnych oraz za 94 proc. wyszukiwań na urządzeniach mobilnych. Dane te dotyczą USA, ale również właśnie tam toczy się szereg dochodzeń antymonopolowych, które badają praktyki giganta z Mountain View. Departament Sprawiedliwości przygotowuje się do starcia z firmą, którego celem jest nakazanie Google częściowej sprzedaży swojej przeglądarki internetowej. Brzmi to jak szaleństwo, ale może się okazać,...
Google Chrome zablokuje reklamy obniżające wydajność - kiedy?

Agresywne banery, które wpływają negatywnie na wydajność oraz czas pracy akumulatora w urządzeniach przenośnych stanowią aż 0,3 proc. wszystkich reklam wykorzystywanych przez reklamodawców. Tak widzi to Google, które postanowiło zawalczyć ze zjawiskiem w najlepszy możliwy sposób. Gigant z Mountain View zapowiedział wdrożenie do przeglądarki Google Chrome specjalnego mechanizmu blokującego reklamy ze zbyt dużym apetytem na energię. Co ciekawe, narzędzie to może trafić również do innych przeglądarek...
Google pod naporem krytyki usuwa styl wyświetlania wyników

Nieśmiertelne porzekadło głosi: "jeśli coś działa, nie próbuj tego naprawiać". Niestety jeśli chodzi o pieniądze, to tak jak w miłości i na wojnie - wszystkie chwyty dozwolone. A Google nie odnotowuje już takiego wzrostu przychodów z reklam jak kiedyś. Dlatego też firma postanowiła zmienić sposób wyświetlania wyników wyszukiwania. Zmiana została wprowadzona 13 stycznia 2020, ale już spotkała się z gigantyczną falą krytyki. Gigantowi branży technologicznej oberwało się zarówno od prasy,...
Koniec z podbijaniem wyświetleń YouTube. Google zmienia zasady

Branża muzyczna to niełatwy kawałek chleba. Ogromny na nią wpływ mają najnowsze technologie, streaming w abonamencie czy też epoka YouTube. Zmiany, jakie zaszły w przeciągu ostatniej dekady, zmuszają wytwórnie do różnych taktyk, aby konkurować o uwagę widzów czy słuchaczy. Nie zawsze jednak były one fair. Niedawno magazyn Rolling Stone opisał praktykę nadużywania systemu reklam TrueView. W skrajnych przypadkach niektóre wytwórnie wydawały do 100 tysięcy dolarów w momencie premiery nowego utworu,...
Netflix może zarobić 1 mld dolarów rocznie więcej dzięki reklamom

Netflix w ostatnich latach stał się swego rodzaju synonimem usług VOD. To niesamowicie popularna platforma do oglądania filmów i seriali, jednak sytuacja giganta wcale nie jest idealna - dość powiedzieć, że nie brakuje konkurencyjnych usług, takich jak chociażby HBO GO, to ponadto Netflix jest zadłużony na 10,3 mld dolarów. Jest to kwota niemała i co gorsza, ciągle się ona powiększa. Nie brakuje więc kolejnych pomysłów na to, by Netflix zaczął wychodzić coraz lepiej w kwestiach finansowych. W...
USA: nowe śledztwo ws. praktyk monopolistycznych Google

Firma Google była pod lupą wielu organów legislacyjnych, tak w Europie, jak i w Stanach Zjednoczonych. Komisja Europejska łącznie nałożyła w ostatnich latach na amerykańską korporację kary na łączną kwotę 9 miliardów dolarów. W USA natomiast Google miało nieco lżej. W 2013 roku Federalna Komisja Handlu ugodowo zakończyła sprawę przeciwko Google. Była to wielka wygrana technologicznego giganta, gdyż władze amerykańskie nie podjęły żadnych formalnych kroków i uznano, że nie pogwałcił on...
Japońskie Taxi pokazuje wybrane reklamy skanując naszą twarz

Żarty o filmach w przerwach między reklamami już dawno przestały śmieszyć. Reklamy to już nie tylko znacząca część telewizji, radia czy Internetu. Te zdominowały nie tylko przestrzeń cyfrową, ale także fizyczną pod postacią billboardów krzyczących do nas za każdym rogiem. Niebawem, aby uniknąć patrzenia na reklamy nie wystarczy przestać wyglądać przez samochodowe okno czy wyłączyć radio. W Japonii reklamami zalewają nas już tablety dla klientów taksówek, które nie tylko dostarczają...
Advoider Lite - aplikacja, która powiadomi o końcu reklam w TV

Advoider Lite to aplikacja mobilna, której głównym zadaniem jest dostarczanie informacji na temat treści emitowanych w telewizji, ze szczególnym wskazaniem na reklamy. Użytkownik korzystając z aplikacji, nie tylko otrzyma na telefon komunikat, że szacowany czas rozpoczęcia lub zakończenia bloku reklamowego, na obserwowanym przez niego kanale wyniesie np. minutę (oprogramowanie monitoruje 16 najpopularniejszych stacji TV), ale także sprawdzi, ile on potrwa oraz na kiedy przewidziany jest kolejny. Wszystko...
Google ukarane 1,5 mld USD grzywny za praktyki AdSense

Google zostało ukarane grzywną 1,5 mld dolarów w związku z aferą dotyczącą AdSense. Podczas porannej konferencji prasowej komisarz Komisji Europejskiej ds. przeciwdziałania praktykom monopolistycznym Margrethe Vestager przekazała, że amerykański koncern nadużył swojej dominującej pozycji, zmuszając klientów z branży reklamowej do podpisania umów obligujących ich do korzystania tylko z wyszukiwarki Google oraz rozwiązań AdSense, tym samym ograniczając pole rozwoju dla rozwiązań oferowanych przez...
Google testuje nową formę reklam w mobilnej wyszukiwarce grafik

Google zapowiedziało rozpoczęcie wdrażania nowego typu reklam inspirowanych treściami wyświetlanymi w m.in. Instagramie. Na chwilę obecną trwają zamknięte testy nowego rozwiązania, a dostęp do nich ma jedynie odsetek użytkowników korzystających ze smartfonów. Opiera się ono na wyświetlaniu w wynikach wyszukiwań ofert sprzedażowych, przy których usytuowana zostanie np. cena usługi lub produktu. Nie jest do końca pewne, które sklepy internetowe podjęły się współpracy z amerykańskim koncernem...
Filmweb startuje z płatną wersją serwisu. Co zaoferuje w zamian?

Chyba każdy polski internauta natrafił w swoim życiu na serwis Filmweb - w końcu to największa baza o filmach i serialach w Polsce, będąca właściwie niezbędnym źródłem informacji przed pójściem do kina czy wybraniem czegoś na wieczór. Jakiś czas temu jednak strona ta naraziła się na hejt ze strony użytkowników - wszystko przez walkę z adblockiem, co uniemożliwiało niektórym bezproblemowe korzystanie z witryn Filmwebu. Przy okazji zapowiedziano wtedy prace nad płatną wersją serwisu, która...
Chrome 71 zablokuje niebezpieczne i agresywne reklamy na stronie

Natrętne, fałszywe i szkodliwe reklamy będą zwalczane w przeglądarce Chrome - kolejny raz zapowiedziało Google. Tym razem nowy zestaw adblockerów ma być zainstalowany w najnowszej wersji programu oznaczonej wersją 71. Zostanie ona wydana w grudniu. Na celownik wzięte zostały zwłaszcza te kreacje reklamowe, które powodują nieprawidłowe działanie przeglądarki przez generowanie fałszywych wiadomości systemowych, automatyczne przekierowywanie lub próby kradzieży danych osobowych. Póki co blokadą zostanie...
UE: Serwis Netflix musi pokazywać 30% zawartości europejskiej

We wtorek Parlament Europejski przyjął kontrowersyjną poprawkę do dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych większością 452 głosów za (przy 132 głosach przeciw i 65 wstrzymujących się). W celu zwiększenia różnorodności kulturowej i promowania treści z państw członkowskich UE, 30 procent treści w programach kanałów telewizyjnych i dostawców usług przesyłania strumieniowego takich jak Amazon Prime, iTunes, Netflix czy Maxdome musi być w przyszłości europejska. Ta decyzja ma przede wszystkim...
- 1
- 2
- 3
- następna ›
Test wydajności Cyberpunk 2077: Phantom Liberty PC. Jak bardzo Cyberpunk 2077 Patch 2.0 podnosi wymagania sprzętowe?
Test wydajności Starfield PC - Kosmiczne wymagania sprzętowe. Porównanie wydajności kart graficznych NVIDIA, AMD i Intel
AMD Fluid Motion Frames można przetestować w pokaźnym zestawie gier... o ile posiadamy kartę Radeon RX 7000
Test kart graficznych AMD Radeon RX 7800 XT vs NVIDIA GeForce RTX 4070 - Wydajność bliska AMD Radeon RX 6900 XT
Flutter Developer - jakie wymagania i na jakie zarobki można liczyć?