Chiny ustalają odgórny limit czasu grania dla dzieci i młodzieży
Chiny posiadają dość restrykcyjną politykę wobec rozrywki. Zarówno jeśli chodzi o dopuszczane tam do dystrybucji filmy, które ukazują się bez żadnych ograniczeń wiekowych (a więc podlegają de facto cenzurze), jak i gier wideo (wydawanie nowych tytułów w 2018 było zamrożone na 9 miesięcy). To drugie medium będzie teraz podlegało dodatkowym restrykcjom, które chiński rząd właśnie wprowadził w życie. Nowa ustawa jest czymś na kształt „godziny policyjnej” i jest skierowana do osób nieletnich. W założeniu ma pomóc im uchronić się przed uzależnieniem, a przynajmniej taka jest intencja. Przyglądamy się, jak wygląda nowa legislacja związana z grami wideo w Chinach.
Chiny wprowadzają ograniczenia w czasie, jaki nieletni mogą spędzić z grami wideo, a także regulują maksymalną ilość pieniędzy, jakie mogą wydać na tę formę rozrywki. Chcesz pograć dłużej, nie ma możliwości...
Nowe przepisy umotywowane są przekonaniem, że gry wideo w nadmiarze mają negatywny wpływ na młodych ludzi. W zeszłym roku na przykład Chiny wprowadziły obostrzenia względem gier i ograniczyły liczbę sieciowych tytułów w trosce o wzrok dzieci i młodzieży. Tamtejszy rząd wierzył bowiem, że gry przyczyniają się do powstawania krótkowzroczności. Wprowadzona teraz ustawa zakłada między innymi limit czasu na granie przewidziany na 90 minut dziennie w dni powszednie oraz maksymalnie 3 godziny w dni weekendowe. Co więcej restrykcjami objęty jest również czas, w którym nieletni mogą grać. Nie będzie im wolno grać wcześniej niż o 8 rano i nie później niż 22 wieczorem – żegnajcie maratony MMO.
Nepal: granie w PUBG jest od teraz przestępstwem
Nie tylko czas będzie regulowany nowym aktem prawnym – także pieniądze, jakie osoby pomiędzy ósmym a szesnastym rokiem życia będą mogły wydać miesięcznie. U dzieci w przedziale od 8 do 16 lat dopuszcza się maksymalny wydatek rzędu 200 juanów (około 110 złotych), natomiast pomiędzy 16. a 18. rokiem życia nastolatkom będzie można wydać 400 juanów miesięcznie (ok. 220 zł). Dodatkowo wszyscy gracze w Chinach będą zobowiązani do zarejestrowania się w systemie weryfikacyjnym korzystającym z prawdziwych danych osobowych. Chińscy rząd nawołuje również twórców gier o modyfikowanie zawartości, funkcji czy zasad swoich produkcji, tak aby nie powodowały one uzależnienia u nieletnich. Zdania na temat szkodliwości gier wideo dla zdrowia są podzielone. WHO wprowadziło co prawda w zeszłym roku uzależnienie od gier jako chorobę psychiczną, ale dość stanowczo sprzeciwiało się takiej klasyfikacji Amerykańskie Towarzystwo Psychiatryczne.