Polacy nie ufają influencerom – to już wiemy. Wyniki najnowszej ankiety mówią nam jednak, dlaczego tak jest
Przed kilkoma tygodniami w sieci pojawił się ranking najbardziej i najmniej poważanych przez Polaków zawodów. Ranking przygotowany przez agencję SW Research wyraźnie wskazywał, że do tzw. influencerów mamy jeszcze mniejszy szacunek, niż do polityków. Dodatkowo, szacunek ów w porównaniu z rokiem poprzednim tylko dodatkowo spadł (z 18 na 16 procent). Słabo poważamy także YouTuberów (uraczono ich oddzielną kategorią, wszak nie każdy YouTuber to influencer). O tym, dlaczego nie przepadamy za influencerami, można by rozprawiać godzinami, a każdy z nas przygotowałby zapewne inne argumenty. Wspomniana już agencja SW Research zdecydowała się jednak zgłębić ów temat kolejnym badaniem.
Influencerzy nie cieszą się zbyt dużym poważaniem wśród Polaków. Jedna z agencji badających rynek postanowiła sprawdzić, dlaczego tak jest.
Elgato HD60 X – test karty przechwytującej wideo w rozdzielczości 4K. Najnowsza konstrukcja wspiera także VRR
No więc? Dlaczego nie lubimy influencerów? Wyniki ankiety, która została przeprowadzona przez agencję SW Research na próbie 1026 dorosłych Polaków wskazują, że influencerzy prezentują często produkty w przesadny, nachalny sposób. Wskazuje się także na kontrowersyjne, wulgarne materiały, czy zbyt dużą częstotliwość treści sponsorowanych. Wszystkie odpowiedzi, zebrane pod tytułem TOP 5 grzechów influencerów znajdziecie na poniższej infografice:
Test Elgato Facecam – kamerka Full HD o odświeżaniu 60 Hz, dzięki której każdy może wyglądać jak rasowy streamer
Nowe badanie agencji przyniosło jednak także kilka innych, ciekawych odpowiedzi. Okazuje się bowiem, że wśród osób, które najbardziej ufają influencerom, znajdziemy osoby w wieku powyżej 50 lat. Co równie ciekawe, spośród użytkowników obserwujących influencerów, tylko co czwarta osoba jest aktywna. Większość z nich (74%) pozostaje bierna. Druga grupa (26%) komentuje, ocenia i ewentualnie udostępnia treści wpływowych twórców. No dobrze, influencerów nie lubimy i niekoniecznie aktywnie reagujemy na ich treści. Dlaczego więc subskrybujemy ich kanały / profile? Ankietowani stwierdzili, że przede wszystkim ze względu na to, by czerpać z tych materiałów inspiracje. Jedna trzecia ankietowanych wskazała także na to, że śledzenie influencerów to szansa na skorzystanie z akcji promocyjnych.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
123
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5