Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
 
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Microsoft kupuje silnik fizyczny Havok od Intela

Microsoft iconRynek gier komputerowych cały czas się rozwija, aczkolwiek tak jak w przypadku wielu produktów, firmy nie zawsze chcą korzystać z innowacji i oferować klientom coś nowego. W przypadku producentów gier komputerowych przykładów ignorancji wobec klientów jest wiele - najczęściej można tutaj mówić o pewnych niedopatrzeniach skutkujących pojawieniem się setek błędów w gotowych produktach sprzedawanych, ale nietrudno wskazać także przykłady niewykorzystania dostępnych rozwiązań w celu stworzenia lepszych gier komputerowych. Podstawą każdej produkcji jest nie tylko grafika, ale i fizyka, czyli zachowywanie się poszczególnych elementów w interakcji z użytkownikiem. Za fizykę odpowiada silnik graficzny, który może być rozwinięty i mocno obciążający podzespoły komputerowe lub prostszy, ale także oferujący zdecydowanie mniej efektów widocznych na ekranie.

Portfolio Microsoftu związane z grami komputerowymi cały czas się powiększa.

Jedną z technologii dostępnych dla producentów gier jest Havok - wspomniany silnik graficzny do tej pory należał do firmy Intel, jednak od kilku dni nowym właścicielem opisywanej technologii jest Microsoft. Firma z Redmond coraz bardziej angażuje się w rynek gier komputerowych, a świetnym tego przykładem było chociażby przejęcie Minecrafta. Kolejna transakcja pokazuje, że twórca systemu operacyjnego chce kontynuować swoją strategię przygarniania technologii wykorzystywanych przez producentów gier.

Żadna ze stron nie ujawniła, jaki był koszt transakcji. Wiemy jednak, że przejęcie nie będzie miało wpływu na udostępnianie tejże technologii dla deweloperów, a więc Microsoft nie zamierza zamknąć tego projektu i wykorzystywać go tylko dla własnych potrzeb. A co z nowościami? Czy firma z Redmond ma już jakieś plany rozwoju Havoka? Obliczenia w wybranych grach przeznaczonych dla rozgrywki wieloosobowej będą wykonywane w chmurze, co pozwoli na dostarczenie graczom nowych wrażeń. Z opisywanego silnika fizycznego skorzystało do tej pory wiele znanych studiów (m.in. Activision, EA, Ubisoft, Nintendo, Sony oraz Microsoft), natomiast technologia została wykorzystana w ponad 600 grach.

Źródło: TechPowerUp / Microsoft
0
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 30

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.