havok
Painkiller - pamiętacie tę strzelaninę? Właśnie skończyła 15 lat

W 2004 roku nikt nie spodziewał się takiego hitu, wychodzącego z małego, polskiego studia People Can Fly, założonego dwa lata wcześniej przez Adriana Chmielarza, Andrzeja Poznańskiego i Michała Kosieradzkiego. W Polsce, która do 2004 roku raczej nie słynęła z dobrych gier FPS (z nielicznymi wyjątkami, jak Chrome i Mortyr), Painkiller był prawdziwym objawieniem: dynamiczna strzelanina, pełna smacznie zaprojektowanych poziomów i wymagających bossów, na dodatek wypełniona niezwykłymi monstrami i całkiem...
NVIDIA udostępnia silnik fizyki PhysX jako open source

Wygląda na to, że rozrywka w wirtualnych światach czyli po prostu granie w gry pomaga rozwijać technologią i naukę. Czasy kiedy to PhysX od NVIDIA kojarzył nam się tylko z grami zaczynają odchodzić do lamusa. Firma ogłosiła właśnie, że zdecydowała się udostępnić wszystkim swoją technologię do symulacji fizyki stosowaną głównie w grach wideo. Kod źródłowy właśnie został opublikowany na GitHub. Od teraz silnik może być również używany do bardziej wymagających zadań biznesowych...
Microsoft kupuje silnik fizyczny Havok od Intela

Rynek gier komputerowych cały czas się rozwija, aczkolwiek tak jak w przypadku wielu produktów, firmy nie zawsze chcą korzystać z innowacji i oferować klientom coś nowego. W przypadku producentów gier komputerowych przykładów ignorancji wobec klientów jest wiele - najczęściej można tutaj mówić o pewnych niedopatrzeniach skutkujących pojawieniem się setek błędów w gotowych produktach sprzedawanych, ale nietrudno wskazać także przykłady niewykorzystania dostępnych rozwiązań w celu stworzenia...
Test wydajności DOOM: The Dark Ages - Path Tracing to piekielne wymagania sprzętowe. Porównanie wydajności i jakości grafiki
Jaki komputer do gier kupić? Polecane zestawy komputerowe na lipiec 2025. Komputery gamingowe w różnych cenach
Karty graficzne AMD Radeon RX 9000 w cenach blisko MSRP. Sytuacja architektury RDNA 4 wygląda już dużo lepiej
Sterowniki NVIDIA 590.26 w wersji preview wprowadzają obsługę Smooth Motion dla kart GeForce RTX 4000
NVIDIA GeForce RTX 5070 SUPER oraz GeForce RTX 5070 Ti SUPER - Nadchodzą lepiej wyposażone karty graficzne Blackwell