Firefox Focus - będzie blokada reklam w mobilnej przeglądarce
Firefox Focus to przeglądarka mobilna, którą uruchomiono w 2017 roku jako produkt skoncentrowany na dbaniu o prywatność internautów. Jej głównymi cechami jest mały rozmiar pliku instalacyjnego i wbudowana blokada śledzenia przez strony internetowe. Jest to produkt dla tych, którzy od czasu do czasu chcą w możliwie najbezpieczniejszy sposób sufrować w sieci. Jedno z najnowszych zgłoszeń w Bugzilli wykrytych przez serwis XDA-Development sugeruje, że programiści fundacji pracują nad wprowadzeniem natywnej blokady reklam do dziewiątej wersji Focusa. Miałoby to na celu wzmocnienie bezpieczeństwa użytkowników, wielu z nich odcinając od zainfekowanych skryptów zaszytych w wyświetlane reklamy.
Mobilna, nastawiona na wzmożone bezpieczeństwo w sieci przeglądarka Firefox Focus, 12 lutego otrzyma wbudowaną blokadę reklam.
Na chwilę obecną w Firefoksie Focus blokowana jest jedynie część reklam śledzących ruch internautów w sieci. Wprowadzenie wbudowanego mechanizmu tego typu jest konieczne, ponieważ Focus nie posiada obsługi zewnętrznych dodatków, co przekłada się bezpośrednio na brak możliwości chronienia się przed niechcianymi skryptami. Począwszy od przeglądarki w wersji 9.0, która będzie mieć premierę 12 lutego, na stronach internetowych nie powinny wyświetlać się żadne reklamy. Zgodnie ze zgłoszeniem odnalezionym w Bugzilli, funkcja zostanie uruchomiona pierwotnie jedynie u 50 proc. użytkowników przeglądarki na czas 3 tygodni od opublikowania aktualizacji. W tym czasie twórcy przeglądarki sprawdzą, jak blokowanie reklam wpływa na średni czas ładowania stron internetowych, zużycie zasobów urządzenia, a także jak wielu użytkowników skorzysta z nowej, prawdopodobnie opcjonalnej funkcji.
Fundacja Mozilli zamyka program testowy Firefox Test Pilot
Blokada reklam jest czymś, czego zdecydowanie potrzebuje przeglądarka zorientowana na dbanie o bezpieczeństwo internatów podczas przeglądania sieci. Większość skryptów śledzących, plików cookie i pozostałych metod identyfikacji internautów jest wbudowana w reklamy w celu „spersonalizowania doświadczeń użytkowników”, co po przetłumaczeniu z języka marketingowego na polski oznacza nic innego, jak tworzenie odpowiednich profilów, które następnie srpzedawane są mniejszym podmiotom.