Meta chce pobierać ogromną prowizję od sprzedaży cyfrowych dóbr w VR. Firma "pokonała" wszelką konkurencję
Dosłownie trzy dni temu Meta zaczęła testować sprzedawanie cyfrowych dóbr w wirtualnej rzeczywistości. Dzieje się to póki co wyłącznie w obrębie aplikacji Horizon Worlds, ale nikt raczej nie zdziwi się, gdy tego typu handel "rozpełznie się" także na inne gry i aplikacje producenta, a w ostateczności będzie możliwy tylko z użyciem autorskiej, cyfrowej waluty Zuckerberga, o której ostatnio również zrobiło się dość głośno (Zuck Bucks). Wracając jednak do meritum - okazuje się, że cyfrowa sprzedaż będzie się opłacała twórcom cyfrowych dóbr mniej, niż można było oczekiwać. Jak poinformował bowiem rzecznik spółki Meta, firma będzie pobierać od każdej transakcji 47,5% prowizji.
Rzecznik spółki Meta poinformował, że firma będzie pobierać od każdej transakcji 47,5% prowizji. Żadna inna firma tego typu nie ma aż takich cen.
Meta testuje sprzedawanie cyfrowych dóbr w wirtualnej rzeczywistości. Będą bonusy dla twórców
Od kilku dni wybrana grupa twórców może tworzyć i sprzedawać cyfrowe dobra w VR-owej aplikacji Horizon Worlds. Do testów dopuszczono amerykańskich i kanadyjskich użytkowników, którzy ukończyli 18 lat. Jak na beta-testy przystało, wiele rzeczy jest jeszcze w powijakach i dopiero kolejne dni czy tygodnie przyniosą odpowiedzi na wiele związanych z tematem pytań. Wczoraj pojawiła się np. odpowiedź na to, jaką część zysku ze sprzedaży zainkasuje Meta.
Apple i Meta udostępniły dane użytkowników hakerom udającym funkcjonariuszy organów ścigania
Okazuje się, że 30% prowizji z każdego sprzedanego przedmiotu pobierze sklep Meta Quest Store, ale - jakby tego było mało - kolejnych 17,5% zabierze jeszcze aplikacja Horizon World. Gdyby ktoś miał wątpliwości - oba narzędzia należą do spółki Meta. Internauci całkiem słusznie oburzyli się więc z powodu tak wysokiej prowizji. Jest to również zachowanie mocno hipokryzyjne, bowiem kilka miesięcy temu Facebook sam wyrażał dezaprobatę w kierunku sklepu Apple, który pobiera prowizję rzędu 30%.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
123
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5