Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Google chce współpracować z europejskimi wydawcami

Morfeusz888 | 29-04-2015 09:35 |

GoogleKorporacja z Mountain View zdominowała kilka rynków i ma w nich praktycznie monopol - w segmencie wyszukiwarek na terenie Unii Europejskiej nie istnieje żaden konkurent, który mógłby chociaż w minimalny sposób zagrozić internetowemu gigantowi. W przypadku urządzeń mobilnych wielkie firmy takie jak Apple oraz Microsoft wciąż nie mogą zdetronizować od wielu lat królującego Androida. YouTube to obecnie najpopularniejszy serwis z materiałami wideo i jedynie Facebook próbuje wykorzystać swoją bazę użytkowników do walki z tym portalem. Jak widzimy, sytuacja internetowego giganta zaczyna delikatnie podchodzić pod monopol, dlatego też taki stan rzeczy coraz bardziej nie podoba się Unii Europejskiej.

Komisja Europejska swego czasu oficjalnie wystartowała z procesem antymonopolowym wymierzonym przeciwko Google, który dotyczy wyszukiwarki internetowej. Według Komisji, korporacja manipuluje wynikami wyszukiwania w taki sposób, aby na pierwszych miejscach znajdowały się usługi pochodzące od Google. Tego samego zdania są wydawcy, który twierdzą, że prezentowane wyniki w wyszukiwarce nie są bezstronne. Do tej pory Google aktywnie walczyło z tego typu zarzutami i sukcesywnie odpierało ataki ze stron wydawców, jednak okazuje się, że korporacja zaczyna zmieniać stanowisko w tej sprawie.

Gdy w grę wchodzą pieniądze i udziały, każdy idzie na ustępstwa.

Na swoim oficjalnym blogu firma poinformowała, iż chce wspierać dobrej jakości dziennikarstwo i do tego celu zostanie stworzony nowy projekt o nazwie Digital News Initative, który będzie rozwijał istniejące produkty, inwestował w szkolenia i badania oraz będzie wspierał innowacje wykorzystywane w dziennikarstwie internetowym. Skąd taka nagła zmiana stanowiska? Bardzo możliwe, że zmiana punktu widzenia została niejako wymuszona przez Unię Europejską - pozycja monopolisty w niektórych segmentach rynku przestaje podobać się rządzącym, a Google po prostu ma bardzo dużo do stracenia. Z usług tej firmy na starym kontynencie korzysta bardzo dużo użytkowników, a jak wiadomo, im większa liczba odbiorców, tym Google może lepiej dopracowywać swoje usługi... Reklamodawcy zacierają ręce.

Źródło: Google

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 0
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy. Zaloguj się i napisz pierwszy komentarz.
x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.