F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch z najnowszymi technikami NVIDII na PC. W pakiecie Ray Tracing, DLSS oraz Reflex
W zeszłym miesiącu na konsolach PlayStation 4 oraz PlayStation 5 zadebiutowała gra F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch, będąca przyjemnym tytułem akcji, w którym wcielamy się w humanoidalnego królika, dzierżącego na plecach mechaniczne ramię. Gra okazała się udanym debiutem, o czym świadczą pozytywne oceny graczy oraz wysoka, średnia z ocen recenzentów w serwisie Metacritic - 8/10. Jak wiadomo, gra wykorzystała silnik graficzny Unreal Engine 4, dzięki któremu możemy podziwiać całkiem przyjemną dla oka oprawę graficzną. Dokładnie 3 października F.I.S.T. zadebiutował także na komputerach, a w pracach nad PC-ową wersją, twórców wspierała NVIDIA. Otrzymaliśmy nie tylko wsparcie dla Ray Tracingu, ale także popularnych technik NVIDII: DLSS oraz Reflex.
Debiutująca gra F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch w wersji PC otrzymała szereg technik od NVIDII. Oprócz wsparcia dla Ray Tracingu, nie brakuje także obsługi DLSS oraz Reflex. W przypadku tej pierwszej techniki, posiadacze kart GeForce RTX mogą liczyć nawet na 3-krotny wzrost wydajności w 4K.
NVIDIA GeForce RTX 3080 SUPER, GeForce RTX 3070 SUPER, GeForce RTX 3060 SUPER - wstępna specyfikacja kart graficznych
Komputerowa wersja F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch jest kolejnym tytułem, wspierającym technikę śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. W tym konkretnym przypadku, Ray Tracing wykorzystywany jest zarówno do odbić jak również ulepszenia globalnego oświetlenia. Ponadto nie brakuje wsparcia dla techniki DLSS, która w rozdzielczości 4K przynosi nawet 3-krotny wzrost wydajności. Na ustawieniach ultra, z włączonym RT i rozdzielczości 4K, przykładowo karta NVIDA GeForce RTX 3080 nie jest w stanie osiągnąć stabilnych 30 FPS. Przy dodaniu DLSS w trybie Performance, wydajność wzrasta do 85 FPS. Proporcjonalnie duży wzrost wydajności widzimy także na karcie GeForce RTX 3080 Ti. Inne układy również mają zauważalne wzrosty wydajności, jednak wspomniane dwie karty wiodą tutaj prym.
Alan Wake Remastered otrzymał dedykowane sterowniki NVIDIA GeForce Game Ready. Pierwsze wyniki wydajności z DLSS
Co ciekawe, NVIDIA podzieliła się także wynikami wydajności dla laptopowych kart GeForce RTX 3000. Tym razem jednak mowa o rozdzielczości Full HD oraz DLSS w ustawieniu Quality - Jakość. Dzięki DLSS, nawet na GeForce RTX 3050 Laptop GPU (TGP 95 W z Dynamic Boost 2.0), możemy liczyć na 60 klatek na sekundę w ustawieniach ultra, z włączonym Ray Tracingiem. GeForce RTX 3080 Laptop GPU oraz GeForce RTX 3070 Laptop GPU (oba z TGP 130 W z już liczonym Dynamic Boost 2.0) osiągają ponad 100 klatek na sekundę. W przypadku GeForce RTX 3060 Laptop GPU (130 W TGP z Dynamic Boost 2.0) jest to prawie 100 FPS, a więc niewiele mniej. F.I.S.T. wspiera także technikę NVIDIA Reflex, redukującą opóźnienia. Według danych opublikowanych przez firmę, najlepsze wyniki zaobserwujemy na słabszych kartach pokroju GeForce GTX 1660 SUPER. Im mocniejsze GPU, tym różnice wynikające z zastosowania Reflex będą coraz mniejsze.