Cities: Skylines 2 z ograniczoną liczbą klatek na sekundę. Jak deweloper uzasadnia swoją decyzję?
Wiosną tego roku szwedzki wydawca gier Paradox Interactive zapowiedział kontynuację swojego bardzo popularnego tytułu Cities: Skylines. Emocje towarzyszące kolejnym prezentowanym materiałom były bardzo duże, niestety co chwilę nie brakuje też wieści o produkcyjnych potknięciach. Wiadomo chociażby, że konsolowi gracze będą musieli poczekać na tytuł aż do przyszłego roku, a wraz z dzisiejszą premierą gry na PC okazuje się, że ta działa jedynie w 30 klatkach na sekundę.
Dziś swą premierę na PC ma Cities: Skylines 2. Okazuje się, że gra działa w maksymalnie 30 FPSach. Co ma na ten temat do powiedzenia deweloper?
Cities: Skylines II - kolejna duża premiera z problemami. Paradox Interactive zapowiada prace nad poprawkami
Okazuje się, że wyczekiwany długo city builder Cities: Skylines 2, działa na pecetach z maksymalnie 30 klatkami na sekundę. Wielu graczy zdążyło się już z tego powodu obruszyć, więc deweloper nie zwlekał z uzasadnieniem swojej decyzji: "(...) w przypadku gry takiej jak ta, celem wydajnościowym jest działanie przy stałym minimum, jakim jest 30 klatek na sekundę. Tych 30 FPSów jest celem ze względu na charakter gry. Nie ma wszak żadnej przewagi, którą dawałoby w budowaniu miasta więcej niż 30 klatek na sekundę" - mówi deweloper. Dodaje też - i to całkiem słusznie - że rosnące stale miasto to "walka z procesorem", a w przypadku tego typu gier najważniejsze jest unikanie zacinania się i responsywny interfejs.
Cities: Skylines II - gracze konsolowi będą musieli poczekać dłużej niż myśleli, Paradox Interactive przesuwa premierę
Cities: Skylines II umożliwia zaplanowanie oraz stworzenie własnego miasta ze wszystkimi profitami i wyzwaniami, które związane są z tą misją. Zabawę zaczynamy od niewielkiego skrawka ziemi, który błyskawicznie zacznie rozrastać się wraz z tworzonymi przez nas dzielnicami. Dla finansjery postawimy drapacze chmur, stworzymy też dystrykty mieszkalne oraz fabryki wspierające lokalny przemysł. Uruchomimy w nich szpitale, komisariaty i remizy strażackie, by populacja metropolii czuła się bezpiecznie. Większa liczba mieszkańców to nie tylko powód do dumy, ale również konieczność spełniania ich potrzeb – w tym m.in. dostępu do wody, elektryczności, rozrywki, etc. Na ten moment gra otrzymała w serwisie Metacritic uśrednione 76/100 punktów od recenzentów, choć recenzje niepozbawione są narzekań związanych z problemami technicznymi produkcji.
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
2
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
19
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
6
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
11