.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

1rtv.pl - podejrzanie tanie telewizory online

Hugo | 07-01-2009 01:30 |

Jak donosi Dziennik Internautów, w sieci pojawił się sklep 1rtv.pl, który to rzekomo oferuje telewizory tańsze o kilkadziesiąt procent niż u konkurencji. Reklama na pół strony na trzeciej stronie dziennika Fakt, 141 produktów w promocji, niewiarygodny sprzedający, podszywanie się pod wydawcę książek i doniesienie na policję to tylko niektóre "wyczyny" sklepu internetowego. O istnieniu sklepu 1rtv.pl poinformował DI jeden z czytelników, pisząc: "Spotkałem się z dziwnym sklepem internetowym: www.1rtv.pl, który sprzedaje np. telewizor w cenie niższej o 2000zł od ceny na ceneo. Na stronie sklepu nie ma żadnej informacji na temat nazwy firmy itp." Dziennik Internautów przeszukał witrynę internetową, próbując odnaleźć jakiekolwiek dane o właścicielu sklepu. Na stronie głównej widnieje tylko informacja o dodaniu płatności przy pomocy kart płatniczych. Niestety opublikowała ją "Obsługa sklepu", czyli żadna konkretna osoba. Również w stopce strony nie znaleziono danych właściciela lub osoby prowadzącej sklep - donosi DI.

"O firmie"? Niestety, ale nie trafny nagłówek działu, ponieważ nie ma tam żadnych danych teleadresowych, kontaktów ani NIP'u firmy. Również z działów "Informacje" i "Pomoc" ciężko wywnioskować coś konkretnego. Wiarygodności w żaden sposób nie podnosi "Formularz kontaktowy" - internauta chcący napisać do sklepu tak naprawdę nie wie, gdzie jest kierowana jego wiadomość. Redakcja DI sprawdziła również, czym zajmuje się domniemany sprzedawca, czyli firma "Albatros Sp. z o.o." z siedzibą w Warszawie, której nazwę wymieniono w regulaminie. Jak się okazało, właściciel tej firmy zapewnił, że nie ma ona nic wspólnego ze sklepem internetowym funkcjonującym pod adresem 1rtv.pl. W tej sprawie zostało złożone doniesienie na policję - poinformowała pani Agnieszka Francman z firmy Wydawnictwo Albatros Andrzej Kuryłowicz Sp. z o.o. Potwierdza to rzecznik prasowy Komendy Rejonowej Policji Warszawa II mł. asp. Anna Oleksiak:

Dodatkowo, smaczku całej sprawie dodaje reklama opublikowana w jednym z  wydań Faktu. Sklep 1rtv.pl umieścił ją na trzeciej stronie dziennika. Promowany produkt to telewizor SONY KDL-40W4500 w cenie 2499 zł, natomiast najniższa znaleziona przez redakcję DI cena za ten telewizor to 4019 zł. Różnica jest więc bardzo duża. Jak reklama trafiła do Fakt'u? Dziennik Internautów skontaktował się w sprawie tej reklamy z firmą Axel Springer Polska, wydawcą Faktu. Dowiedziano się, że reklamę w gazecie rzekomo wykupiło Wydawnictwo Albatros. Po ponownym telefonie do tej firmy, jej przedstawicielka poinformowała Dziennik Internautów, że ktoś podszył się pod to wydawnictwo. Podpisując zamówienie na reklamę w Fakcie wykorzystano - prawdopodobnie sfałszowaną - pieczątkę Albatros Sp. z o.o.

Dziennik Internautów dokonał próbnego zamówienia na stronach 1rtv.pl. Na niekorzyść wspomnianego sklepu przemawia również fakt, że numer konta do dokonania płatności za zamówione towary podawany jest w e-mailu jeszcze zanim kupujący zdecyduje się potwierdzić zamówienie. Bank, który prowadzi rachunek Inteligo podany w e-mailu od 1rtv.pl, to PKO BP SA. Dziennik Internautów skontaktował się z panią Moniką Nowaczewską z biura prasowego Inteligo, która zadeklarowała, że gdy tylko będą podstawy prawne, numer konta podany w e-mailu zostanie zablokowany.

Adres 1rtv.pl jest stosunkowo "świeży". Jego rejestracji dokonano 20 grudnia 2008 roku przez rejestratora Home.pl. Dziennik Internautów skontaktował się z firmą Home.pl celem wyjaśnienia, kto tak naprawdę wykupił hosting. Pan Marcin Kuśmierz, Dyrektor Zarządzający Home.pl, skierował nas do Biura Obsługi Klienta. Podczas rozmowy z konsultantem nie uzyskaliśmy informacji, kto wykupił hosting, natomiast pracownik BOK zadeklarował jak najszybszą blokadę konta w przypadku otrzymania stosownego pisma od policji. Obecnie nie można jednoznacznie stwierdzić, czy doszło do przestępstwa i na jaką skalę. Wyjaśnieniem tego zajmie się policja.

By sprawdzić, jak dużo i jak szybko dokonywane są zakupy w tym sklepie, wykonano trzy kontrolne zamówienia. Pierwsze zamówienie kontrolne z godziny 9:47 miało numer porządkowy 99, drugie, dokonane o 12:19 - już 117, trzecie o 13:51 - numer 124. Przy 100 zrealizowanych zamówieniach reklamowanego telewizora w promocji na koncie 1rtv.pl powinna pojawić się kwota blisko 250 tys. zł. Co więcej, do wydawnictwa Albatros od dzisiejszego rana dzwonią osoby z pytaniami o numer konta potrzebny do wpłaty - poinformowali Dziennik Internautów przedstawiciele tej firmy. Cała sprawa wydaje się bardzo podejrzana, dlatego też wszystkim osobom zainteresowanym ofertą sklepu 1rtv.pl radzimy wstrzemięźliwość do czasu ustaleń dokonanych przez policję.

Źródło: Dziennik Internautów

Fragmenty tekstów zostały zaczerpnięte z informacji prasowej Dziennika Internautów i są wyłączną własnością intelektualną i majątkową tej firmy.

Twoja ocena publikacji:
0
Liczba komentarzy: 7

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.