Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Wygląda na to, że niebawem czeka nas koniec fizycznej dystrybucji gier. Kolejne wydawnictwa mają zrezygnować z pudełek

Dominik Wiśniewski | 13-10-2023 16:00 |

Wygląda na to, że niebawem czeka nas koniec fizycznej dystrybucji gier. Kolejne wydawnictwa mają zrezygnować z pudełekJeśli wierzyć źródłom redakcji The Digital Bits, to już w przyszłym roku będziemy świadkami smutnych ogłoszeń ze strony kilku większych wydawnictw. Mają one dotyczyć rezygnacj z dystrybucji gier wideo w pudełkach, a przynajmniej mocnego ograniczenia nośników fizycznych. Co ciekawe, oprócz wydawców do "buntu" mają dołączyć się sklepy takie jak Best Buy oraz Wal-Mart.

Jeśli wierzyć źródłom redakcji The Digital Bits, to już w przyszłym roku na sklepowych półkach drastycznie zmniejszy się liczba fizycznych wydań gier.

Wygląda na to, że niebawem czeka nas koniec fizycznej dystrybucji gier. Kolejne wydawnictwa mają zrezygnować z pudełek [1]

Bill Gates po latach przyznaje, jakie sztuczki stosował, aby kontrolować czas pracy swoich pracowników

Już w 2018 roku analitycy branżowi tacy jak Piper Jaffray, sugerowali, że mniej więcej w 2022/2023 roku wszystkie gry dystrybuowane będą jedynie w formie cyfrowej. Użył wówczas między innymi takiego argumentu, że skoro deweloperzy i wydawcy zorientują się w końcu, że sprzedaż pudełkowa nie jest tak opłacalna jak cyfrowa, obraz gamingu mocno się zmieni. I choć jego przewidywania były trochę na wyrost, to rzeczywiście z miesiąca na miesiąc obserwujemy coraz częstsze odchodzenie od nośników fizycznych i zgodnie z doniesieniami The Digital Bits ta tendencja przybierze na sile w przyszłym roku. 

Wygląda na to, że niebawem czeka nas koniec fizycznej dystrybucji gier. Kolejne wydawnictwa mają zrezygnować z pudełek [2]

Sztuczna inteligencja w roli partnerki? Aplikację Replika zainstalowało już ponad 10 milionów użytkowników

Dystrybucja multimediów jest kluczowym elementem przemysłu rozrywkowego i komunikacji. Przez lata tradycyjna dystrybucja fizyczna, takie jak płyty CD, kasety wideo i DVD, dominowała na rynku. Jednak w erze cyfrowej dynamicznie zmienia się na dystrybucję cyfrową, co niesie za sobą wiele korzyści i wyzwań. Pierwszą znaczącą zmianą jest sposobność dostępu do treści. W erze cyfrowej, multimedia stają się dostępne na żądanie, co oznacza, że ​​konsumenci mogą strumieniować lub pobrać treści, kiedy tylko chcą, z dowolnego miejsca i urządzenia.

Wygląda na to, że niebawem czeka nas koniec fizycznej dystrybucji gier. Kolejne wydawnictwa mają zrezygnować z pudełek [3]

To przewraca tradycyjny model dystrybucji, w którym musieliśmy iść do sklepu lub czekać na dostawę fizycznych nośników. Jednakże, dystrybucja cyfrowa niesie ze sobą także wyzwania. Bezpośrednia konkurencja i piractwo stanowią problemy dla twórców i dystrybutorów cyfrowych treści. Dlatego ochrona praw autorskich i bezpieczeństwo treści są coraz ważniejsze. W tym wszystkim żal też kolekcjonerów, którzy w nabywaniu wydań fizycznych upatrywali swojego głównego hobby, dla którego wkrótce trzeba będzie najwyraźniej znaleźć jakiś zamiennik.

Źródło: The Digital Bits
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 71

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.