Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

The Last of Us Part I na PC otrzymało patch v1.1.0. Ze zmian ucieszą się nie tylko posiadacze pecetów ale również Steam Decka

Natan Faleńczyk | 14-06-2023 20:00 |

The Last of Us Part I na PC otrzymało patch v1.1.0. Ze zmian ucieszą się nie tylko posiadacze pecetów ale również Steam DeckaMimo że premiera The Last of Us Part I nie była zbyt udana, ponieważ gra zawierała sporo błędów, a sam tytuł miał problemy z wydajnością nawet na mocniejszych konfiguracjach, to Naughty Dog cały czas stara się naprawić swoje niedopatrzenia, udostępniając kolejne łatki (patche). Najnowsza z nich oznaczona jako v1.1.0 skupia się głównie na poprawie wydajności (również na Steam Decku) i usunięciu dotychczasowych błędów. Dodaje także całkiem nowy poziom ustawień graficznych.

Kolejny patch do gry The Last of Us Part I skierowany dla pecetowych graczy jest już możliwy do pobrania. Poprawki obejmują zwiększenie ogólnej wydajności i stabilności tytułu oraz zminimalizowanie występowania błędów.

The Last of Us Part I na PC otrzymało patch v1.1.0. Ze zmian ucieszą się nie tylko posiadacze pecetów ale również Steam Decka [1]

The Last of Us Part 1 PC dostało ogromną łatkę, naprawiającą problemy z wydajnością. Pełna lista zmian w aktualizacji v1.0.4.0

Z najnowszego patcha mogą być najbardziej zadowoleni posiadacze Steam Decka, ponieważ gra na Steamie posiada od teraz znaczek Steam Deck Verified. W teorii powinno to oznaczać bezproblemowe działanie tytułu na tym handheldzie (w praktyce wiemy, że nie zawsze się to sprawdza). Jako że Naughty Dog bardzo skupiło się na poprawie wydajności, możemy liczyć na skrócone czasy wczytywania tekstur oraz całego otoczenia, a także kompilacji shaderów. Co dość ciekawe, do produkcji trafił nowy tryb ustawień graficznych Very Low, który, jak sama nazwa wskazuje, pozwoli na rozgrywkę graczom korzystającym ze słabszego sprzętu, wyświetlając tekstury i modele postaci w gorszej jakości. Oprócz niego dostępny będzie także tryb AI Quality. Warto dodać, że instalując łatkę, będziemy zmuszeni przebudować shadery na nowo. Natomiast z pomniejszych błędów, które były dość zabawne, to Sam nie będzie się już komicznie pocił podczas cutscenek.

The Last of Us Part I na PC otrzymało patch v1.1.0. Ze zmian ucieszą się nie tylko posiadacze pecetów ale również Steam Decka [2]

The Last of Us Part I PC - Naughty Dog spieszy z łataniem fatalnego portu. Nowa porcja poprawek

Lista poprawek obejmuje dosłownie kilkadziesiąt pozycji, więc jeśli chcemy dowiedzieć się po kolei, jakie zmiany zaszły w produkcji, to możemy spojrzeć na poniższe zestawienie:

  • Wprowadzono optymalizacje, które mają na celu poprawę globalnej wydajności CPU oraz GPU w trakcie całej gry
  • Ogólne usprawnienia w celu szybszego wczytywania tekstur oraz otoczenia
  • Poprawione czasy kompilowania shaderów
  • Naprawiono awarię, która mogła wystąpić po zmianie niestandardowych ustawień kontrolera
  • Naprawiono awarię, która mogła wystąpić w trybie Photo Mode podczas zapisywania obrazów w jakości 4K
  • Naprawiono awarię, która mogła wystąpić podczas grania na ustawieniach graficznych Ultra z włączoną technologią DLSS
  • Naprawiono awarię, która mogła wystąpić w przypadku korzystania z myszki o wysokim DPI
  • Naprawiono awarię, która mogła wystąpić podczas próby wejścia w opcje Options > Graphics
  • Naprawiono wiele awarii, które występowały u graczy korzystających z układów graficznych Intela
  • Naprawiono błąd, w którym to gracze tracili możliwość celowania oraz strzelania zaraz po wyjściu z menu
  • Naprawiono błąd, w którym samouczek dotyczący latarki pozostawał widoczny na ekranie, jeśli został zignorowany
  • Naprawiono błąd, w którym wyjście z trybu Photo Mode mogło spowodować wyrzucenie aktualnie używanego przedmiotu z ekwipunku gracza
  • Naprawiono błąd, w którym podczas przebywania w niektórych lokacjach gracze mogli widzieć tereny spoza świata gry
  • Rozwiązano problem, w którym przy włączonej opcji V-Sync nadal występowało "rozrywanie" obrazu
  • Naprawiono problem z dźwiękiem, który występował podczas korzystania z urządzeń audio podłączonych przez USB przy jednoczesnym używaniu wtyczek Spatial Audio (dźwięk przestrzenny)
  • Dodano wsparcie dla graczy, którzy korzystają ze sterowników audio innych firm
  • Naprawiono błąd, podczas którego zmiana ustawień graficznych (Options > Graphics > Graphics Presets) nie była zapisywana
  • Naprawiono błąd, podczas którego licznik czasu (Speedrun) cofał się po awarii lub po wyjściu do pulpitu
  • Naprawiono błąd, przez który nie można było używać kółka przewijania w myszy w momencie wyświetlania menu w "przewijalnymi" opisami
  • Zaktualizowano interfejs przycisku QTE, aby był poprawnie wyświetlany podczas korzystania z kontrolerów Xbox
  • Poprawiono kilka błędów tłumaczeniowych w grze, menu oraz przy zamianie tekstu na mowę
  • Wydajność CPU oraz GPU przedstawiona przy pomocy elementów HUD jest teraz dokładniejsza
  • Naprawiono błąd, w którym podczas ustawienia odbicia lustrzanego celowania, nie miało one wpływu na celowanie przy pomocy czujników ruchu
  • Naprawiono błąd, w którym ustawienia nie były w stanie zresetować się do domyślnych, jeśli gracz miał otwarte jakiekolwiek rozwijane menu
  • Naprawiono błąd, w którym "przewijanie" podczas trybu Photo Mode nie miało wpływu na kamerę w świecie gry
  • Naprawiono błąd, który mógł zresetować ustawienia monitora użytkownika podczas startu gry
  • Naprawiono błąd, w którym ukazane było ukończenie procesu ładowania shaderów, podczas gdy operacja nadal trwała
  • Naprawiono błąd, w którym urządzeniom firm Corsair oraz Logitech gasły diody LED podczas uruchamiania
  • Ustawienia wyświetlania są teraz zapisywane na osobnych urządzeniach, a nie dzielone przy użyciu zapisów w chmurze
  • [Przedmieścia] Naprawiono awarię, która mogła się pojawić podczas walki snajperskiej
  • [Przedmieścia] Naprawiono błąd, w którym Sam pojawiał się cały mokry podczas przerywnika filmowego z całkowicie suchym obszarem w tle
  • Dodano nowe ustawienie graficzne Very Low (Options > Graphics > Graphics Presets)
  • Dodano nowe ustawienie graficzne AI Quality (Options > Graphics)
  • Dodano nowe ustawienie graficzne Dynamic Lights Quality (Options > Graphics)

AMD

  • Naprawiono błąd, podczas którego gra mogła się wyłączyć w trakcie kompilacji shaderów na sprzęcie od firmy AMD
  • Naprawiono błąd, który mógł spowodować spadek liczby FPS podczas włączonej opcji GPU Usage monitor (Options > HUD > GPU Usage)

Epic Games Store

  • Naprawiono awarię, która występowała podczas wychodzenia z menu głównego
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że wibracje nie działały u niektórych graczy

Steam

  • Naprawiono awarię, która występowała podczas gdy brakowało folderu Steam user na komputerze gracza

Steam Deck

  • Ogólne usprawnienia wydajności podczas gry na Steam Decku
  • Rozwiązano problem z brakiem pamięci, który mógł powodować awarie
  • Naprawiono błąd, w którym podczas wciśnięcia określonego przycisku był on źle odczytywany
  • Naprawiono błąd, w którym po zmianie ustawień graficznych (Options > Graphics > Graphics Preset) mieliśmy do czynienia ze zbyt rozjaśnioną zawartością w grze
  • Naprawiono błąd, podczas którego interfejs HUD nie zgadzał się z wartościami, jakie wyświetlała zakładka na Steam Decku dotycząca liczby FPS
  • Naprawiono awarię, która występowała podczas ekranu ładowania
  • Opcja Effects Density jest teraz domyślnie ustawiona na Very Low zamiast na Low
  • [Ośrodek nad jeziorem] Naprawiono awarię, która pojawiała się podczas startu cutscenki
  • [Pittsburgh] Naprawiono awarię, która występowała podczas niektórych punktów kontrolnych
  • [The Outskirts] Naprawiono błąd, w którym podczas zablokowania licznika FPS nie było możliwe przesunięcie ruchomych obiektów
Źródło: Naughty Dog
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 30

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.