Test Horizon Forbidden West PC - Porównanie jakości technik skalowania NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Horizon Forbidden West PC - Test DLSS, FSR, XeSS oraz DLAA
- 2 - Test Horizon Forbidden West PC - Platforma testowa
- 3 - Test Horizon Forbidden West PC - Miejsce testowe
- 4 - Test Horizon Forbidden West PC - NVIDIA DLSS (Full HD)
- 5 - Test Horizon Forbidden West PC - AMD FSR (Full HD)
- 6 - Test Horizon Forbidden West PC - Intel XeSS (Full HD)
- 7 - Test Horizon Forbidden West PC - DLSS kontra FSR (Full HD)
- 8 - Test Horizon Forbidden West PC - DLSS kontra XeSS (Full HD)
- 9 - Test Horizon Forbidden West PC - FSR kontra XeSS (Full HD)
- 10 - Test Horizon Forbidden West PC - Jakość SMAA, TAA i DLAA (Full HD)
- 11 - Test Horizon Forbidden West PC - NVIDIA DLSS (Quad HD)
- 12 - Test Horizon Forbidden West PC - AMD FSR (Quad HD)
- 13 - Test Horizon Forbidden West PC - Intel XeSS (Quad HD)
- 14 - Test Horizon Forbidden West PC - DLSS kontra FSR (Quad HD)
- 15 - Test Horizon Forbidden West PC - DLSS kontra XeSS (Quad HD)
- 16 - Test Horizon Forbidden West PC - FSR kontra XeSS (Quad HD)
- 17 - Test Horizon Forbidden West PC - Jakość SMAA, TAA i DLAA (Quad HD)
- 18 - Test Horizon Forbidden West PC - NVIDIA DLSS (4K)
- 19 - Test Horizon Forbidden West PC - AMD FSR (4K)
- 20 - Test Horizon Forbidden West PC - Intel XeSS (4K)
- 21 - Test Horizon Forbidden West PC - DLSS kontra FSR (4K)
- 22 - Test Horizon Forbidden West PC - DLSS kontra XeSS (4K)
- 23 - Test Horizon Forbidden West PC - FSR kontra XeSS (4K)
- 24 - Test Horizon Forbidden West PC - Jakość SMAA, TAA i DLAA (4K)
- 25 - Test Horizon Forbidden West PC - Skalowanie wydajności (bez Frame Generation)
- 26 - Test Horizon Forbidden West PC - Skalowanie wydajności (z Frame Generation)
- 27 - Test Horizon Forbidden West PC - Galeria screenów
- 28 - Test Horizon Forbidden West PC - Podsumowanie
Sony swoją ekspansję na rynek PC zaczęło wraz z premierą gry Horizon Zero Dawn. Produkcja do dzisiaj uważana jest za jedną z ładniejszych gier, tym bardziej że jej optymalizacja również stoi na całkiem niezłym poziomie. Od tamtej pory na komputerach ukazały się takie tytuły jak God of War, Spider-Man Remasterd oraz Miles Morales, Days Gone, Ratchet & Clank: Rift Apart czy Returnal. Kilka dni temu natomiast odbyła się premiera Horizon Forbidden West Complete Edition, czyli drugiej części przygód Aloy, już z dodatkiem Burning Shores. Na tle wielu innych premier, debiut Horizona jest bardzo spokojny, jednak mam tutaj na myśli przede wszystkim brak większych kontrowersji związanych z samą premierą czy optymalizacją.
Autor: Damian Marusiak
Horizon Forbidden West w wersji PC oferuje kilka nowości, których z oczywistych powodów na konsolach Sony nie uświadczymy. Przede wszystkim twórcy z Guerilla oraz Nixxes Software oferują dostęp do kilku różnych technik skalowania obrazu: NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS. Ponadto posiadacze kart GeForce RTX mogą skorzystać z generatora klatek (Frame Generation). Tytuł jednak oferuje bardzo dobrą optymalizację i przynajmniej topowe karty graficzne raczej nie będą musiały tutaj posiłkować się takimi wspomagaczami. Na PC możemy liczyć również na pełną obsługę ultrapanoramicznych monitorów o proporcjach 21:9, 32:9, a nawet 48:9. Wsparcie dla myszy i klawiatury czy nielimitowany framerate to kolejne cechy komputerowego wydania Horizon Forbidden West.
Horizon Forbidden West na PC obsługuje trzy techniki skalowania obrazu: NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS. Dodatkowo posiadacze kart GeForce RTX mogą skorzystać z DLAA jako ulepszonej metody AA.
Recenzja Horizon Forbidden West na PlayStation 5 - Gra lepsza pod każdym względem od jedynki. Kandydat na grę roku 2022
Gra nie oferuje żadnej formy Ray Tracingu, jednak nie sądzę by wielu osobom było z tego powodu przykro. Horizon Forbidden West pozostaje jedną z ładniejszych gier z otwartym światem, z pięknymi krajobrazami, dodatkowo potęgowanymi przez cykl dobowy oraz zmienne warunki pogodowe. Na PC możemy liczyć na lepszą jakość tekstur czy filtrowanie anizotropowe. Druga część przygód Aloy oferuje jeszcze większy otwarty świat, tym razem przede wszystkim jest to tytułowy Zakazany Zachód. Przyjdzie nam zwiedzić m.in. zakopane w ziemi ruiny Las Vegas, mroźne pasma górskie czy zniszczone rejony wokół San Francisco. Z kolei w dodatku Burning Shores do dyspozycji dodatkowo oddano ruiny Los Angeles.
Test wydajności kart graficznych Horizon Forbidden West PC - Ładna grafika i rozsądne wymagania sprzętowe? Niemożliwe...
W tym artykule skupimy się na prezentacji wszystkich trzech technik skalowania obrazu: NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS. Porównamy każde z rozwiązań w stosunku do natywnych rozdzielczości 1920 x 1080, 2560 x 1440 oraz 3840 x 2160 pikseli jak również zestawimy je ze sobą, tj. DLSS kontra FSR, DLSS kontra XeSS oraz FSR kontra XeSS. W dalszej części testów pojawi się także porównanie poszczególnych technik wygładzania krawędzi: SMAA, TAA oraz DLAA (to ostatnie wyłącznie dla posiadaczy kart GeForce RTX). Na koniec nie zabraknie także skalowania wydajności poszczególnych technik wraz z omówieniem Frame Generation. Jeśli interesuje Was również test wydajności kart graficznych, to zapraszam tutaj.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Horizon Forbidden West PC - Test DLSS, FSR, XeSS oraz DLAA
- 2 - Test Horizon Forbidden West PC - Platforma testowa
- 3 - Test Horizon Forbidden West PC - Miejsce testowe
- 4 - Test Horizon Forbidden West PC - NVIDIA DLSS (Full HD)
- 5 - Test Horizon Forbidden West PC - AMD FSR (Full HD)
- 6 - Test Horizon Forbidden West PC - Intel XeSS (Full HD)
- 7 - Test Horizon Forbidden West PC - DLSS kontra FSR (Full HD)
- 8 - Test Horizon Forbidden West PC - DLSS kontra XeSS (Full HD)
- 9 - Test Horizon Forbidden West PC - FSR kontra XeSS (Full HD)
- 10 - Test Horizon Forbidden West PC - Jakość SMAA, TAA i DLAA (Full HD)
- 11 - Test Horizon Forbidden West PC - NVIDIA DLSS (Quad HD)
- 12 - Test Horizon Forbidden West PC - AMD FSR (Quad HD)
- 13 - Test Horizon Forbidden West PC - Intel XeSS (Quad HD)
- 14 - Test Horizon Forbidden West PC - DLSS kontra FSR (Quad HD)
- 15 - Test Horizon Forbidden West PC - DLSS kontra XeSS (Quad HD)
- 16 - Test Horizon Forbidden West PC - FSR kontra XeSS (Quad HD)
- 17 - Test Horizon Forbidden West PC - Jakość SMAA, TAA i DLAA (Quad HD)
- 18 - Test Horizon Forbidden West PC - NVIDIA DLSS (4K)
- 19 - Test Horizon Forbidden West PC - AMD FSR (4K)
- 20 - Test Horizon Forbidden West PC - Intel XeSS (4K)
- 21 - Test Horizon Forbidden West PC - DLSS kontra FSR (4K)
- 22 - Test Horizon Forbidden West PC - DLSS kontra XeSS (4K)
- 23 - Test Horizon Forbidden West PC - FSR kontra XeSS (4K)
- 24 - Test Horizon Forbidden West PC - Jakość SMAA, TAA i DLAA (4K)
- 25 - Test Horizon Forbidden West PC - Skalowanie wydajności (bez Frame Generation)
- 26 - Test Horizon Forbidden West PC - Skalowanie wydajności (z Frame Generation)
- 27 - Test Horizon Forbidden West PC - Galeria screenów
- 28 - Test Horizon Forbidden West PC - Podsumowanie
Powiązane publikacje

Test Assassin's Creed Shadows - PC kontra PlayStation 5. Test technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR i Intel XeSS, skalowanie wydajności
122
Test wydajności Assassin's Creed Shadows PC - Wymagania sprzętowe to większy problem, niż czarnoskóry samuraj
162
Test wydajności GTA V Enhanced - Ray tracing podnosi wymagania sprzętowe do poziomu GTA VI. Wielka aktualizacja na 10 rocznicę
178
Test kart graficznych AMD Radeon RX 9070 vs NVIDIA GeForce RTX 5070 - Która jest wydajniejsza i bardziej opłacalna?
222