spór prawny
Spór o dane treningowe zakończony sukcesem Anthropic. Sąd potwierdził legalność użycia książek do nauki AI
Generatywna sztuczna inteligencja wywołuje coraz więcej sporów prawnych, a także burzliwych dyskusji wśród opinii publicznej. Twórcy pozywają firmy technologiczne za wykorzystywanie ich utworów bez zgody i licencji. W USA zapadł właśnie istotny wyrok w sprawie firmy Anthropic, który może mieć spory wpływ na przyszłość trenowania modeli AI. Spór dotyczy wykorzystania chronionych książek bez licencji i granic tzw. dozwolonego użytku.
The Walt Disney Company i NBCUniversal przeciwko Midjourney. Pozew o naruszenie praw autorskich w generatywnym AI
Granice między twórczością ludzką a możliwościami sztucznej inteligencji stają się coraz bardziej rozmyte, co prowadzi do napięć na styku technologii i prawa. W miarę jak modele generatywne zyskują na znaczeniu w sektorze kreatywnym, rośnie również liczba pytań o legalność ich działania i źródła danych treningowych. Spór pomiędzy przemysłem rozrywkowym a twórcami narzędzi AI może zdefiniować przyszłość praw autorskich w epoce algorytmów.
Qualcomm oskarża ARM o praktyki monopolistyczne i składa skargi do globalnych organów antymonopolowych
Qualcomm zdecydował się na zdecydowane kroki przeciwko ARM, składając skargi do globalnych organów antymonopolowych. Spór pomiędzy obydwiema firmami trwa od kilku lat i dotyczy dostępu do technologii, a także zasad licencjonowania, które według Qualcommu mogą poważnie zagrozić równej konkurencji w branży półprzewodników. W tle toczy się rywalizacja o dominację na rynku układów scalonych dla smartfonów, komputerów i serwerów.



























AMD potwierdza: karty graficzne Radeon RX 5000 i RX 6000 nie otrzymają już nowych funkcji i optymalizacji gier
Test Battlefield 6 - Analiza jakości obrazu, wydajności DLSS 4 oraz wpływu Multi Frame Generation na opóźnienia systemowe
Test wydajności Battlefield 6 - Wymagania sprzętowe nie zabijają, ale graficznie również bez fajerwerków
Pudełko, sprzęt i dokumentacja - czy potrzeba czegoś więcej? Sony i Apple pokazują, że nie. W ślad za ładowarkami mogą iść przewody...
TOP 10 gier, które zyskały po latach. Początkowo były unikane przez graczy, dziś uważane są za klasyki