Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

model płatności

Twórca Baldur's Gate 3 ostrzega, w kontrze do Ubisoftu, przed dominacją modelu subskrypcyjnego w branży gier wideo

Twórca Baldur's Gate 3 ostrzega, w kontrze do Ubisoftu, przed dominacją modelu subskrypcyjnego w branży gier wideo

Usługi subskrypcyjne w branży gier komputerowych nie są tak popularne, jak na rynku filmów i muzyki. Wielu dużych wydawców chciałoby, żeby to się zmieniło. Dowodem jest chociażby niedawny wywiad z przedstawicielem Ubisoftu, który stwierdził, że takie przekształcenie rynku musi się dokonać. Przeciwne stanowisko prezentuje Swen Vincke - szef i założyciel Larian Studios, twórców jednej z najlepszych gier ostatnich lat, czyli Baldur’s Gate 3.

Ubisoft przedstawił kontrowersyjny pogląd na kwestię usług subskrypcyjnych i praw własności w branży gier wideo

Ubisoft przedstawił kontrowersyjny pogląd na kwestię usług subskrypcyjnych i praw własności w branży gier wideo

Wielu dużych wydawców posiada swoje usługi subskrypcyjne, które za określoną kwotę miesięcznie pozwalają na dostęp do wielu gier. Wśród firm tych można wymienić chociażby Microsoft, EA czy Ubisoft. Przedstawiciel ostatniego z wymienionych podmiotów udzielił ostatnio wywiadu, w którym podzielił się swoimi przemyśleniami na temat subskrypcji i przywiązania graczy do tradycyjnego modelu własnościowego. Czy rzeczywiście abonament to przyszłość branży?

Unity zamyka 14 biur na świecie. Zwolnienia są pokłosiem ostatniej afery związanej z podniesieniem opłat dla deweloperów

Unity zamyka 14 biur na świecie. Zwolnienia są pokłosiem ostatniej afery związanej z podniesieniem opłat dla deweloperów

Dwa miesiące temu firma Unity podjęła decyzję, że od 1 stycznia 2024 roku deweloperzy wykorzystujący silnik Unity, po przekroczeniu odpowiednich progów, będą musieli płacić nawet 0,20 USD za każdą nową instalację opracowanej przez siebie gry. Miało to na celu podreperowanie finansów firmy, ale po buncie ze strony deweloperów z pomysłu się wycofano. Niestety Unity musiało więc poszukać oszczędności gdzie indziej - w zwolnieniach pracowników.

Unity przeprasza za zamieszanie wokół nowego modelu płatności za silnik. Zapowiedziano także poważne zmiany

Unity przeprasza za zamieszanie wokół nowego modelu płatności za silnik. Zapowiedziano także poważne zmiany

Niedawno ogłoszono kontrowersyjne zmiany w modelu płatności za silnik Unity. Choć miały one dotknąć jedynie około 10% deweloperów, to ich charakter był dosyć dotkliwy. Po przekroczeniu odpowiedniego progu, twórcy zostali zobowiązani do uiszczania opłat za każdą nową instalację gry. Na szczęście wiele wskazuje na to, że pod wpływem zmasowanej krytyki cały system przejdzie gruntowne zmiany, choć brakuje na razie szczegółów.

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.