Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Twórca Baldur's Gate 3 ostrzega, w kontrze do Ubisoftu, przed dominacją modelu subskrypcyjnego w branży gier wideo

Łukasz Stefaniak | 18-01-2024 14:00 |

Twórca Baldur's Gate 3 ostrzega, w kontrze do Ubisoftu, przed dominacją modelu subskrypcyjnego w branży gier wideoUsługi subskrypcyjne w branży gier komputerowych nie są tak popularne, jak na rynku filmów i muzyki. Wielu dużych wydawców chciałoby, żeby to się zmieniło. Dowodem jest chociażby niedawny wywiad z przedstawicielem Ubisoftu, który stwierdził, że takie przekształcenie rynku musi się dokonać. Przeciwne stanowisko prezentuje Swen Vincke - szef i założyciel Larian Studios, twórców jednej z najlepszych gier ostatnich lat, czyli Baldur’s Gate 3.

Swen Vincke, szef Larian Studios, nie jest wielkim zwolennikiem modelu subskrypcyjnego w branży gier. Stwierdził, że jego dominacja zabetonuje rynek, w rezultacie czego w ręce graczy trafi mniej dobrych tytułów.

Twórca Baldur's Gate 3 ostrzega, w kontrze do Ubisoftu, przed dominacją modelu subskrypcyjnego w branży gier wideo [1]

Baldur's Gate 3 - szef Larian Studios wypowiada się na temat trafienia produkcji do subskrypcji Xbox Game Pass

Stanowisko Swena Vincke jest bezpośrednią odpowiedzią na niedawny wywiad Philippe Tremblaya z Ubisoftu, o którym ostatnio informowaliśmy. CEO Larian Studios prezentuje całkowicie odmienne stanowisko i przestrzega przed triumfem modelu subskrypcyjnego w branży. Jak twierdzi Vincke, jeśli zdominuje on rynek, treści prezentujące dobry poziom staną się trudniej dostępne, ponieważ tylko ściśle ograniczone grono osób będzie decydowało o tym, co trafi na rynek, a co zostanie pominięte. Warto przy tym odnotować, że pierwotnie Microsoft był bardzo sceptyczny w stosunku do Baldur’s Gate 3. To się oczywiście zmieniło po premierze, ale gdyby subskrypcje dominowały w tej branży, to mogłoby się skończyć na tym, że gra nie trafiłaby na żadną z platform, nawet jeśli sami twórcy tego by chcieli.

Twórca Baldur's Gate 3 ostrzega, w kontrze do Ubisoftu, przed dominacją modelu subskrypcyjnego w branży gier wideo [2]

Ubisoft przedstawił kontrowersyjny pogląd na kwestię usług subskrypcyjnych i praw własności w branży gier wideo

Jak zaznacza szef Larian Studios, subskrypcje działają na bazie relacji pomiędzy kosztami a korzyściami. Ostatecznym celem jest maksymalizacja zysku i choć Vincke nie odrzuca tego podejścia, to przestrzega przed monopolem modelu subskrypcyjnego. Już teraz bowiem rynek jest zależny od kilku platform dystrybucji cyfrowej. Uzyskanie dominującej pozycji przez model abonamentowy doprowadziłoby do jeszcze większego zabetonowania rynku. CEO Larian określa taką sytuację jako brutalną i okrutną. To preferencja określonej usługi subskrypcyjnej decydowałaby o tym, jakie gry są tworzone, a to z pewnością nie byłoby korzystne dla graczy. Jednocześnie Vincke potwierdził po raz kolejny, że gry studia nie trafią do żadnej usługi subskrypcyjnej. Jedną z motywacji jest chęć podtrzymania tradycyjnego modelu dystrybucji gier i upewnienia się, że nie zniknie on z rynku.

Źródło: @LarAtLarian (X), PC Gamer
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 42

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.