Unity zamyka 14 biur na świecie. Zwolnienia są pokłosiem ostatniej afery związanej z podniesieniem opłat dla deweloperów
Dwa miesiące temu firma Unity podjęła decyzję, że od 1 stycznia 2024 roku deweloperzy wykorzystujący silnik Unity, po przekroczeniu odpowiednich progów, będą musieli płacić nawet 0,20 USD za każdą nową instalację opracowanej przez siebie gry. Miało to na celu podreperowanie finansów firmy, ale po buncie ze strony deweloperów z pomysłu się wycofano. Niestety Unity musiało więc poszukać oszczędności gdzie indziej - w zwolnieniach pracowników.
Unity Technologies szukając oszczędności kombinuje jak może. Dodatkowe opłaty za korzystanie z silnika Unity nie przeszły, więc zanosi się na zwolnienia kolejnych deweloperów.
Unity 6 - nowa odsłona silnika do gier z jeszcze większą integracją ze sztuczną inteligencją. Ogłoszono także partnerstwo z firmą Meta
Na początku listopada Unity ujawniło, że zwolniło już około 1100 pracowników. Jak się obecnie okazuje, z Unity pożegnają się jednak kolejne osoby. Firma ogłosiła wszak, że zwolni 265 pracowników (ok. 4% kadry), a także, że dojdzie do zamknięcia biur Unity w 14 kolejnych miejscach (m.in. w Berlinie i Singapurze). Zwolnienia według komunikatu Unity są konieczne ze względu na zakończenie współpracy z Weta FX, ludźmi odpowiedzialnymi m.in. za efekty graficzne w filmach z serii "Władca Pierścieni", ale nie łudźmy się - Unity Technologies szuka tym samym także kolejnych oszczędności. Prezes firmy, Jim Whitehurst, nazywa tę sytuację "resetem Unity", który ma przywrócić sytuację finansową korporacji do normy.
Unity - setki deweloperów w oficjalnym proteście przeciwko zmianom. Twórcy Terrarii posunęli się nawet o krok dalej
Popularność Unity bierze się nie tylko z faktu, że do pewnego progu przychodów jest darmowy. Wiąże się ona także ze stosunkowo łatwą obsługą, z którą są w stanie poradzić sobie także osoby dopiero zaczynające przygodę z tworzeniem gier. Jest świetnym narzędziem, które nadaje się praktycznie do każdego gatunku (może z wyjątkiem gier osadzonych w otwartym świecie). Do wersji 4.6 silnik był udostępniany na licencji płatnej lub darmowej zawierającej ograniczoną funkcjonalność, ale wraz z premierą Unity 5 prawie wszystkie funkcje silnika udostępniono w wersji darmowej dla twórców nieprzekraczających 100 tys. dol. dochodów rocznie.
Powiązane publikacje

Intel przedstawia wyniki za Q1 2025. Stabilne przychody, ambitna restrukturyzacja, a także niepokojące prognozy
19
USA grożą deportacją w reklamach na YouTube. Meksyk odpowiada nowym prawem. Co dalej z relacjami obydwu krajów?
29
Netflix planuje osiągnąć wycenę 1 biliona dolarów do 2030 roku. Ambitne cele i strategia rozwoju poza streamingiem
19
Intel przygotowuje się do 20-procentowej redukcji zatrudnienia. Pracę może stracić ponad 20 tys. osób
47