.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Final Fantasy XV może zyskać obsługę interfejsu Vulkan

Piotr Gontarczyk | 20-08-2018 15:00 |

Final Fantasy XV może zyskać obsługę interfejsu VulkanPo ponad roku od debiutu na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, gra Final Fantasy XV w marcu bieżącego roku pojawiła się w wersji dla platformy Windows. Jeszcze przed tym liczono na to, że gra będzie korzystać z interfejsu programowania DirectX 12 oraz Vulkan, ale ostatecznie Square Enix ograniczył się z silnikiem Luminous Studio 1.5 tylko do DirectX-a 11. Kilka dni temu na twitterowym koncie wydawcy pojawił się wpis z filmem Nvidii zwiastującym dzisiejszą imprezę GeForce Gaming Celebration, co ruszyło spekulacje o tym, że Square Enix pojawi się na scenie. Teraz w bazie Steama zauważono zapis sugerujący, że Final Fantasy XV niebawem otrzyma aktualizację dodającą obsługę interfejsu Vulkan.

Vulkan pomału zdaje się nabierać rozpędu, a w FInal Fantasy XV wraz z nim mogą pojawić się elementy Ray Tracingu

Final Fantasy XV może zyskać obsługę interfejsu Vulkan [1]

Według części komentatorów Vulkan to najlepsze rozwiązanie dla gier z otwartymi światami, a Final Fantasy XV taką grą właśnie jest. Ogólnie dobrze wykorzystany, Vulkan potrafi pokazać pazurki, czego przykładem jest chociażby gra Doom z 2016 roku. Według ekipy, która zauważyła wpis w bazie Steama, dodanie obsługi API Vulkan może wiązać się z dodaniem też obsługi techniki Nvidia RTX, a więc rozszerzeń Ray Tracingu, które Vulkan oczywiście oferuje. To akurat może na obecną chwilę dość daleko idąca spekulacja, ale to miałoby spory sens. Zresztą już sam Vulkan przez komentujących informacje na ten temat jest przyjmowany ciepło.

Final Fantasy XV może zyskać obsługę interfejsu Vulkan [2]

Warto przypomnieć, że gra Final Fantasy XV była opracowywana przy współpracy Nvidii, a jak już wspominaliśmy, Square Enix retweetował film Nvidii "Be For The Game", co sugeruje możliwe pojawienie się przedstawicieli firmy na GeForce Gaming Celebration. W trakcie tego wydarzenia Nvidia ma pokazać nowe karty graficzne GeForce RTX serii 2000. Za pewne można uznać to, że Jen-Hsun Huang mocno skupi się na Ray Tracingu, a więc być może wszyscy przedstawiciele twórców i wydawców gier też będą o tym mówić, ale w kontekście swoich produkcji, chwaląc przy okazji najnowsze karty GeForce RTX.

Źródło: DSOGaming
Twoja ocena publikacji:
0
Liczba komentarzy: 16

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.