Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Returnal otrzymuje obsługę NVIDIA DLSS 3 Frame Generation. Aktualizacja potrafi nawet podwoić wydajność GPU

Mateusz Szlęzak | 25-04-2023 19:30 |

Returnal otrzymuje obsługę NVIDIA DLSS 3 Frame Generation. Aktualizacja potrafi nawet podwoić wydajność GPUO technologii NVIDIA DLSS słyszał już chyba każdy gracz. Dla niektórych jest to jedynie mrzonka, a dla innych niezwykle użyteczna funkcja. Niemniej dzięki właśnie takim rozwiązanią często mamy możliwość grać na maksymalnych ustawieniach graficznych w rodzielczości 4K przy dużej płynności obrazu. Nie inaczej jest w Returnal, które dostało aktualizację do DLSS 3, które potrafi podwoić ilość wyświetlanych klatek na sekundę. Sprawdźmy jakiej liczby fpsów możemy się spodziewać.

Returnal dostał aktualizację do NVIDIA DLSS 3. Rozwiązanie potrafi podwoić ilość wyświetlanych klatek na sekundę. Topowa karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 4090 zyskuje nawet 105 klatek na sekundę w rozdzielczości 4K.

Returnal otrzymuje obsługę NVIDIA DLSS 3 wraz z funkcją Frame Generator. Aktualizacja potrafi nawet podwoić wydajność GPU [1]

Returnal na PC z oficjalną datą premiery. Sony i Housemarque prezentują liczne usprawnienia komputerowej wersji

Na wstępie warto zaznaczyć, że gra została przetestowana przy użyciu procesora Intel Core i9-12900K, przy użyciu 32 GB RAM oraz różnych kart graficznych z serii NVIDIA GeFroce RTX 4000. Całość działała pod kontrolą systemu Windows 11, a ustawienia graficzne gry zostały przesunięte maksymalnie w prawo. Włączono również Ray Tracing. Test został wykonany jedynie na rozdzielczości 4K (3840x2160). Zerknijmy zatem na wyniki. Topowa karta serii bez włączonego DLSS generuje 84.9 kl/s jednak po włączeniu technologii super samplingu w trybie wydajności możemy liczyć na klatkaż sięgający około 188.6 fpsów. Karta graficzna GeFroce RTX 4080 odnotowała przyrost płynności o 61,4 fps. Natomiast GeFroce RTX 4070 TI przyśpieszył z 50.6 fps do 117.5 klatki na sekundę, co przekłada się np. na pełne wykorzystanie monitora 4K 120 Hz.

Returnal otrzymuje obsługę NVIDIA DLSS 3 wraz z funkcją Frame Generator. Aktualizacja potrafi nawet podwoić wydajność GPU [2]

NVIDIA DLSS 3 - pojawiły się problemy z wydajnością w Wiedźmin 3 i Cyberpunk 2077 na komputerach z procesorami AMD

Najsłabsza z dostępnych kart z serii NVIDIA GeForce RTX 4000, oferuje nam bez włączonej funkcji DLSS 3 40.4 kl/s, jednak po jej załączeniu uzyskujemy wynik 99.1 fps. Taki zabieg z pewnością przełoży się na płynniejszą grę, zwłaszcza jeżeli jesteśmy typem gracza, który zawsze musi mieć więcej niż 60 klatek na sekundę. Testy te pokazują również, że istnieje duży potencjał do podniesienia suwaka jakości w trybach DLSS zapewniając nieco lepszą oprawę graficzną, lecz nieco zmniejszając płynność. Zwłaszcza gdy mamy monitor o natywnej częstotliwości odświeżania do 165 Hz lub 120 Hz. Rozwiązanie to powinno się też świetnie sprawdzić przy monitorach Quad HD z odświeżaniem na poziomie 240 Hz lub nawet 380 Hz. Słowem końca, NVIDIA sukcesywnie poszerza pulę gier obsługujących technologie z rodziny DLSS. Na chwilę obecną jest to już ponad 290 tytułów. Można zatem śmiało powiedzieć, że technologia za niedługo przekroczy swój kamień milowy i w przyszłości stanie się nowym standardem.

Źródło: NVIDIA
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 68

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.