Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Cyberpunk 2077 - NVIDIA zaprezentowała materiał z trybu wykorzystującego Path Tracing. Zmiany prezentują się imponująco

Łukasz Stefaniak | 04-04-2023 16:35 |

Cyberpunk 2077 - NVIDIA zaprezentowała materiał z trybu wykorzystującego Path Tracing. Zmiany prezentują się imponującoJuż 11 kwietnia ukaże się aktualizacja do Cyberpunka 2077, która wprowadzi do gry Path Tracing, czyli najbardziej zaawansowaną odmianę Ray Tracingu. NVIDIA właśnie zaprezentowała materiał wideo, który daje nam wstępny pogląd na to, jak implementacja techniki będzie wyglądała w praktyce. Można spodziewać się polepszenia jakości grafiki. Jednocześnie dzięki zastosowaniu DLSS 3, gra ma działać w pełni zadowalająco także na słabszych modelach z rodziny Ada Lovelace.

NVIDIA zaprezentowała materiał wideo z Cyberpunka 2077, na którym widać w akcji Ray Tracing: Overdrive Mode. Oświetlenie w grze prawdopodobnie nigdy nie było bliższe rzeczywistemu.

Cyberpunk 2077 - NVIDIA zaprezentowała materiał z trybu wykorzystującego Path Tracing. Zmiany prezentują się imponująco [1]

Cyberpunk 2077 z Path Tracingiem ma działać dobrze na wszystkich kartach graficznych NVIDIA GeForce RTX 4000

Powszechne zastosowanie Path Tracingu to ciągle marzenie. Stopniowy rozwój technologii sprawia jednak, że już teraz możliwa jest implementacja techniki w niektórych tytułach. Oficjalnie trafiła ona do gier Quake II i Portal. Do tej pory nie zdecydowano się jednak na jej użycie w żadnym większym i bardziej współczesnym tytule. To zmieni się już wkrótce, ponieważ najbardziej zaawansowana odmiana Ray Tracingu trafi do gry Cyberpunk 2077. Firma NVIDIA zaprezentowała właśnie materiał wideo, który przybliża nam efekty zastosowania techniki.

Cyberpunk 2077 HD Reworked Project - nowa paczka tekstur do gry CD Projekt RED generuje spektakularne efekty

Zmiany prezentują się imponująco, zwłaszcza na tle gry z całkowicie wyłączonym śledzeniem promieni. W takim przypadku można liczyć na znaczące polepszenie jakości oświetlenia i odbić. Zabrakło, co prawda, porównania pomiędzy nadchodzącym Ray Tracing: Overdrive Mode, a standardową implementacją techniki, ale wzrost jakości nie jest w tym przypadku aż tak wyraźny. Oczywiście można liczyć na zmiany, ponieważ dzięki Path Tracingowi oświetlenie w grze jest w pełni generowane z wykorzystaniem techniki śledzenia promieni i obejmuje nieograniczoną liczbę źródeł światła. Prowadzi to do polepszenia jakości cieni, odbić i globalnej iluminacji na wszystkich obiektach.

Cyberpunk 2077 - NVIDIA zaprezentowała materiał z trybu wykorzystującego Path Tracing. Zmiany prezentują się imponująco [2]

Cyberpunk 2077 - dobre wieści dla posiadaczy konsoli Steam Deck. Gra została zweryfikowana jako grywalna

Na bezpośrednie testy porównawcze pomiędzy implementacjami techniki będziemy musieli zapewne poczekać do czasu oficjalnej premiery trybu. Pewne jest, że po aktywowaniu Path Tracingu trzeba będzie liczyć się ze znaczącym spadkiem liczby FPS-ów. Sytuację ma poprawić technika DLSS 3, która jest dostępna na kartach graficznych NVIDIA GeForce RTX 4000. Istnieją dzięki temu szanse na to, że Cyberpunk 2077 będzie działał przyzwoicie z Path Tracingiem także na słabszych układach z tej rodziny.

Źródło: NVIDIA, YouTube
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 123

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.