Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国
 

Test wydajności Resident Evil Village - Wymagania sprzętowe nie przerażają. Porównanie kart graficznych Radeon i GeForce

Sebastian Oktaba | 12-05-2021 07:00 |

Test wydajności Resident Evil Village - Wymagania sprzętowe nie przerażają. Porównanie kart graficznych Radeon i GeForceJesteście ciekawi jak wyglądają wymagania sprzętowe Resident Evil Village? Najnowsza produkcja Capcomu wywołała trochę zamieszania, ponieważ oprócz wypromowania bardzo charakternej antagonistki znanej szerzej jako Lady Dimitrescu, wprowadziła również kilka istotnych zmian w rozgrywce oraz oprawie wizualnej. Największą ciekawostką jest implementacja ray-tracingu, jednak bez udziału pakietu NVIDIA RTX, dlatego nazwijmy to umownie konsolowym wcieleniem tej techniki. Jakie przynosi efekty? Jak bardzo podnosi wymagania sprzętowe? Czy karty graficzne AMD Radeon nawiążą równorzędną walkę z NVIDIA GeForce? Tego dowiecie się przeglądając test wydajności Resident Evil Village...

Autor: Sebastian Oktaba

Gry komputerowe z serii Resident Evil przechodziły w swojej długoletniej historii liczne metamorfozy, gdzie gruntownie zmieniano mechaniki czy perspektywę obserwowania świata, jak również odważnie eksperymentowano z klimatem. Pierwotnie rozgrywka była skupiona przede wszystkim na potyczkach z klasycznymi zombiakami i mutantami, później zahaczając o klimaty okultystyczne, finalnie zaś dokonano specyficznego rozwarstwienia. Jedna odnoga to odświeżone wersje pierwszych odsłon, natomiast druga to nowsze spojrzenie na kwestię straszenia w bardziej fantastycznym wydaniu. Resident Evil Village reprezentuje właśnie takie podejście, bowiem zdewastowane Raccoon City zostawiamy za plecami wyruszając ku nieznanemu... Zamiast kamery trzecioosobowej jest pierwszoosobowa, zamiast hord zombiaków potwory wszelkiej maści, aczkolwiek fundamenty zabawy pozostają zbliżone. Resident Evil Village to atmosfera zaszczucia, walka o przetrwanie, zbieranie przedmiotów i rozwiązywanie zagadek, czyli wszystko co było elementem składowych poprzednich odsłon.

Z technicznego punktu widzenia, Największą ciekawostką w REsident Evil Village jest implementacja ray-tracingu, jednak bez udziału pakietu NVIDIA RTX, dlatego nazwijmy to umownie konsolowym wcieleniem tej techniki.

Test wydajności Resident Evil Village - Wymagania sprzętowe nie przerażają. Porównanie kart graficznych Radeon i GeForce [nc1]

Producent podaje trzy konfiguracje przy wymaganiach sprzętowych Resident Evil Village, gdzie najsłabsza zawiera procesor AMD Ryzen 3 1200 / Intel  Core i5-7500, natomiast karta graficzna to NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti / AMD Radeon RX 560. Jeśli dołożymy jeszcze pamięć RAM w ilości minimum 8 GB, powyższy zestaw pozwoli osiągnąć 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 1920x1080 przy niskich ustawieniach. Do zabawy w najwyższych detalach, jednak bez śledzenia promieni, potrzebny będzie procesor klasy AMD Ryzen 5 3600 / Intel Core i7-8700 plus karta graficzna pokroju NVIDIA GeForce GTX 1070 / AMD Radeon RX 5700. Ostatnia bramka to konfiguracja dedykowana ray-tracingowi, gdzie wymagane jest posiadanie AMD Radeon RX 6700 XT / NVIDIA GeForce RTX 2060, aby uzyskać 60 fpsów w 1920x1080. Dodatkowo potrzebna będzie pamięć RAM najlepiej w ilości 16 GB oraz 40 GB wolnej przestrzeni na dysku SSD. Poprzednie odsłony Resident Evil pokazały, jak powinny wyglądać dobrze zoptymalizowane gry komputerowe, toteż podobnego poziomu dopracowania można oczekiwać również od Village. 

  Minimalne
Ray Tracing OFF
Zalecane
Ray Tracing OFF
Zalecane
Ray Tracing ON
Procesor AMD Ryzen 3 1200 Ryzen 5 3600 Ryzen 5 3600
Procesor Intel Core i5-7500 Core i7-8700 Core i7-8700
Karta graficzna AMD Radeon RX 560 Radeon RX 5700 Radeon RX 6700 XT
Karta graficzna NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti GeForce GTX 1070 GeForce RTX 2060
Pamięć operacyjna 8 GB 16 GB 16 GB
Przestrzeń dyskowa 40 GB 40 GB 40 GB
Wykorzystane API DirectX 12 DirectX 12 DirectX 12
System operacyjny Windows 10 64-bit Windows 10 64-bit Windows 10 64-bit

Resident Evil Village, podobnie jak poprzednie gry komputerowe z upiornej rodzinki, począwszy od Resident Evil 7: Biohazard, bazuje na autorskim silniku RE Engine. Narzędzie to całkiem zaawansowane, zwłaszcza w kwestiach oświetlenia i cieniowania, gdzie dodatkowo wprowadzono ray-tracing jeszcze bardziej dopieszczający oprawę wizualną. Do śledzenia promieni wymagana jest jednak karta graficzna z dedykowanymi jednostkami obliczeniowymi tzn. AMD Radeon RX 6000, GeForce RTX 2000 o RTX 3000. Przynajmniej czysto teoretycznie, produkcja powinna być bardziej przychylna sprzętowi AMD, bowiem wśród zaimplementowanych technik znajdziemy Contrast Adaptive Sharpening (CAS), AMD FidelityFX CACAO, AMD FidelityFX SPD oraz Variable Rate Shading (dostępne tylko na nowszych architekturach). Całość pracuje oczywiście pod komendą DirectX 12. Ponieważ ostatnie odsłony Resident Evil cieszyły się ogólne nienaganną optymalizacją, Village nie powinno tutaj odstawać, więc posiadacze monitorów o wysokiej rozdzielczości i/lub odświeżaniu mogą zacierać ręce...

Test procesorów AMD Ryzen 9 5900X vs Intel Core i9-11900K vs Intel Core i9-10900K - mocno podkręcone i doprawione szybkimi pamięciami DDR4

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 83

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.