Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Sieć sklepów Żabka: zielony płaz nabierze sztucznej inteligencji

Ewelina Stój | 18-09-2018 11:00 |

Sieć sklepów Żabka: zielony płaz nabierze sztucznej inteligencjiŻabka - osobiście mój wybawca jeśli chodzi o wszelkie zachciewajki o godzinie późniejszej niż 21. Sklep, bez którego większość z nas nie wyobraża sobie już życia zwłaszcza, jeśli mieszka się tam, gdzie sklepy całodobowe nie istnieją. Sklep, który postanowił pójść o technologiczny krok dalej niż konkurencja i zapowiada w swoich skromnych progach takie innowacje jak sztuczna inteligencja: "myślące" półki, "bystre" kasy rozpoznające towar - to tylko wierzchołek góry lodowej, która ma pojawić się w "zielonej, skocznej sieci sklepów". Wizja na inteligentną Żabkę została przedstawiona z okazji jubileuszu 20-lecia obecności Żabki na rynku. Rozwiązania mają przede wszystkim umilić zakupy klientom.

Wkrótce sieć sklepów Żabka może zmienić się nie do poznania. Wszystko za sprawą innowacji przy partnerstwie z Microsoftem. W Żabce zapanuje nawet sztuczna inteligencja.

Sieć sklepów Żabka: zielony płaz nabierze sztucznej inteligencji [4]

Pierwszy sklep Biedronka Outlet: otwarcie 12 lipca w Poznaniu

Jak czytamy na portalu Wirtualne Media, firma zaprezentowała wizję Żabki jako sklepu jutra który będzie wprowadzał rozwiązania technologiczne, pozwalające na automatyzację procesów. Chodzi m.in. o minimalizację czasu obsługi klientów, nową komunikację oferty, dostosowanie asortymentu do oczekiwań nabywców oraz udoskonalenie logistyki. W skład zaprezentowanych rozwiązań wchodzi m.in. system do analizy cen, inteligentne półki informujące o dacie przydatności produktu do spożycia czy o ich dostępności w sklepie, kasy samoobsługowe z wideoweryfikacją obiektów, a także oparte na sztucznej inteligencji aplikacje wspierające klientów oraz właścicieli placówek. Jak ma w tym wszystkim uczestniczyć sztuczna inteligencja? Będzie ona priorytetyzować informacje i wybierać odpowiedni przekaz według miejsca czy oczekiwań nabywcy. W rezultacie klient znajdzie w sklepie produkt, którego potrzebuje i kupi go w sposób dla siebie najwygodniejszy.

Sieć sklepów Żabka: zielony płaz nabierze sztucznej inteligencji [1]

ASUS GeForce RTX 2080 i RTX 2080 Ti już w polskich sklepach

Do tego wszystkiego nie zabraknie więc aplikacji mobilnej Żabki, która odegra tu niemałą rolę. Każdy z klientów otrzyma zindywidualizowaną ofertę w konkretnym momencie i miejscu, co ostatecznie sprawi - niczym spersonalizowane reklamy Google - że prawdopodobnie zaczniemy kupować tu więcej niż zazwyczaj. Jeśli nie jesteście jeszcze przekonani, że będzie właśnie tak jak piszę, kolejna wypowiedź wiceprezesa Żabki Polska - Tiomasza Blicharskiego, powinna Was ostatecznie do zmian ustosunkować: Informacje na witrynie będą się samoczynnie zmieniać, dopasowując do sytuacji i klienta dzięki systemowi wykorzystującemu mechanizmy sztucznej inteligencji, który w odpowiedni sposób interpretuje dane z różnych źródeł - na przykład o pogodzie, o porze dnia, o wydarzeniach w okolicy czy szczególnych datach. Oznacza to na przykład, że sobotnim popołudniem Żabka będzie chciała namówić nas na piwo, zaś zimowym popołudniem - na gorącą kawę. Nie braknie także podpowiedzi na podstawie dokonanych wcześniej zakupów.

Sieć sklepów Żabka: zielony płaz nabierze sztucznej inteligencji [2]

Festiwal muzyki z gier odbędzie się w październiku we Wrocławiu

Zmienić ma się także charakter sklepowych półek i kas: kiedy klient podniesie produkt z półki, na ekranach wyświetlą się dodatkowe informacje o dacie przydatności do spożycia, składzie czy kraju pochodzenia. Półka taka da również znać pracownikom, że towar trzeba uzupełnić o ten przed chwilą zdjęty. Podpowie także, gdzie optymalnie należałoby umieścić konkretny asortyment. Z ostatnich ulepszeń przyszłości należy wymienić jeszcze inteligentne kasy, które automatycznie mają rozpoznawać produkty po umieszczeniu ich w pobliżu. Płacić mamy także za pomocą aplikacji to jest bez stania w kolejce. Co ciekawe takie ulepszenia ma Żabce zagwarantować nikt inny, jak sam Microsoft. Partnerem technologicznym Żabki, który pomaga zrealizować ten nowoczesny projekt jest także 10 firm partnerskich: Synerise, One2tribe, Future Mind, Ueno, Clouds on Mars, Plastream, Nanovo, WiseShelf, Spark Beyond o NoaTech. Pierwsze innowacje mają trafiać do kolejnych punktów już w przyszłym roku.

Sieć sklepów Żabka: zielony płaz nabierze sztucznej inteligencji [3]

Źródło: Wirtualne Media
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 28

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.