Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

74% graczy zetknęło się z toksycznym zachowaniem w grach online

Jakub Krawczyński | 29-07-2019 09:00 |

74% graczy zetknęło się z toksycznym zachowaniem w grach onlineInternet niejednokrotnie okazuje się nieprzyjaznym miejscem, niezależnie czy mówimy o mediach społecznościowych czy rozgrywce multiplayer w sieci. Jedną rzeczą jest mocna wola współzawodnictwa, a czym innym otwarte werbalne ataki na rywali. Oczywiście zjawisko to nie powstało wczoraj i jest częścią większego społecznego problemu tych czasów związanego m.in. z radykalizacją i bańkami informacyjnymi. Najwięksi wydawcy, tacy jak Blizzard czy Ubisoft regularnie walczą z toksycznością wśród społeczności grającej w Overwatch czy Rainbow Six Siege. O skali nienawistnych zachowań w grach multiplayerowych możemy teraz wyczytać w najnowszym raporcie Ligi Antydefamacyjnej. Wynika z niego, że 74% graczy spotkało się z hejtem w trakcie rozgrywki sieciowej.

Raport Ligi Antydefamacyjnej pokazuje, że toksyczność w grach multiplayer jest powszechnym problemem i dotyka ponad połowę graczy.

74% graczy zetknęło się z toksycznym zachowaniem w grach online [1]

Amerykańska organizacja pozarządowa w kwietniu tego roku przebadała ponad 1000 mieszkańców tego kraju w kontekście negatywności spotykanej w multiplayerowych grach wideo. Margines błędu statystycznego wynosił 4%. Z raportu dowiadujemy się, że niemal trzy czwarte respondentów (74%) doświadczyło nienawistnych zachowań. Aż 65% z nich określiło ich rangę jako poważną, wliczając w to groźby lub nawet stalking. Najczęstszą przyczyną gnębienia (53%) były różnice na tle rasowym, religijnym, umiejętnościowym, płciowym, etnicznym lub dotyczyły orientacji seksualnej.

Raport: jeszcze żaden rok nie był tak pełen hejtu w sieci, jak 2018

74% graczy zetknęło się z toksycznym zachowaniem w grach online [2]

Ankietowani dosyć często spotykali się również z ekstremizmem ideologicznym – 23% z nich zetknęło się z rozmowami dotyczącymi gloryfikacji rasy białej, 9% było świadkami dyskusji zaprzeczających istnienie Holocaustu, a 8% usłyszało komentarze poparcia ISIS. Inną niepożądaną sytuacją, z jaką spotkała się część graczy (29%) było upublicznienie ich prywatnych danych w sieci. Najczęściej atakowanymi grupami były kobiety oraz osoby identyfikujące się jako LGBTQ+ (odpowiednio 38% i 35%).

Portal Deutsche Welle wyłączył komentarze z powodu hejtu

74% graczy zetknęło się z toksycznym zachowaniem w grach online [3]

Z kolei tytułami, w których najwięcej razy dochodziło do toksycznych zachowań były DOTA 2 (79%), Counter-Strike: Global Offensive (75%), PlayerUnknown Battlegrounds (75%), Overwatch (75%) i League of Legends (75%). Negatywność wynikła z rozgrywki multiplayer zmieniła także nawyki graczy, a niektórzy z nich celowo unikają tytułów, których społeczność ma złą reputację. Raport Ligi Antydefamacyjnej nie skupia się wyłącznie na negatywach. Z drugiej strony 88% ankietowanych zetknęło się również z pozytywnymi zachowaniami, w tym pomaganiem innym i zawiązywaniem nowych znajomości. Trudno jednak na jego podstawie wyciągnąć wnioski, jak ograniczyć hejt w sieci.

Źródło: Rockpapershotgun
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 134

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.