Microsoft przedstawia Transparent Ads. Jeden klik i wiesz, które z twoich danych trafiają do konkretnych reklamodawców
Transparent Ads to nowa propozycja firmy z Redmond, która ma na celu uczynienie systemów reklam na stronach internetowych przejrzystymi. Oczywiście, aby narzędzie się sprawdziło, potrzeba do tego zaangażowania zarówno programistów, jak i reklamodawców. Tym drugim rozwiązanie może nie przypaść do gustu, bowiem dzięki tak zwanym transparentnym reklamom użytkownicy przeglądarki (być może przeglądarek) będą mogli podejrzeć informacje o podmiocie zbierającym dane, a także przeanalizować informacje, które zostały wykorzystane. Transparent Ads można testować w Microsoft Edge Canary, natomiast warto zatrzymać się przy powodach, dla których reklamodawcy mogą chcieć dołączyć do programu.
Jedno kliknięcie pozwoli sprawdzić, kto i w jakim celu cię śledzi. System Transparent Ads w przeglądarce internetowej Microsoft Edge pozwoli również poznać reklamodawcę.
Recenzja Windows 11 - Wszystko co należy wiedzieć o najnowszym systemie operacyjnym Microsoftu dla komputerów PC
W ostatnich latach prywatność, analiza danych o użytkownikach oraz bezpieczeństwo wrażliwych informacji stały się niezwykle gorącym tematem. Giganci branży okołotechnologicznej zaskakują nas coraz ciekawszymi pomysłami mającymi zadbać o naszą prywatność. Jedną z ostatnio zaproponowanych inicjatyw są tak zwane Transparent Ads, które początkowo trafiają do Microsoft Edge w wersji Canary. To program dla reklamodawców, który pozwoli prześledzić zebrane dane oraz umożliwi poznanie użytkownikowi, kim jest firma, która zbiera informacje za pomocą systemu reklam. Wszystko pojawi się po kliknięciu w odpowiednio przygotowany baner. Dodatkowo, będzie tu widoczne łącze umożliwiające usunięcie danych użytkownika z serwerów.
Jak zaktualizować Windows 10 do Windows 11? Jakie wymagania należy spełnić? Poradnik krok po kroku
Rozwiązanie z pewnością zadba o prywatność internautów, natomiast jak przekonać reklamodawców do korzystania z programu Transparent Ads? Swoistym wabikiem może okazać się wykluczenie konkretnych reklam z trybu zapobiegania śledzeniu w Microsoft Edge. Oczywiście, reklamodawca musi spełnić przy tym szereg wymagań dotyczących prywatności. Ma to sporo sensu, natomiast trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że Transparent Ads dotyczą wyłącznie jednej przeglądarki. Aby narzędzie osiągnęło sukces, musiałoby trafić również do aplikacji innych dostawców.
Powiązane publikacje

Kolejna usługa od Google wkrótce straci ważność. Gry bez instalacji na Androidzie odejdą jeszcze w 2025 roku
2
AMD ROCm 7 - premiera platformy obliczeniowej dla sztucznej inteligencji i rynku HPC, która przynosi znaczy wzrost wydajności
11
Bielik AI z oficjalnym wsparciem NVIDIA. Polski model językowy wkracza do europejskiej ekstraklasy
36
Android 16 już dostępny, ale bez Material 3 Expressive. Nadchodzą powiadomienia na żywo i alternatywa dla Samsung DeX
24