Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided - Premiera bez DirectX 12
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Nigdy o to nie prosiłem... ale się stało się...
- 2 - Miejsca testowe i metodyka pomiarowa
- 3 - Porównanie ustawień graficznych
- 4 - Platforma testowa i wykorzystane sterowniki
- 5 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Prague) - 1920x1080 / Low
- 6 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Gardens) - 1920x1080 / Low
- 7 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Prague) - 1920x1080 / Medium
- 8 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Gardens) - 1920x1080 / Medium
- 9 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Prague) - 1920x1080 / High
- 10 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Gardens) - 1920x1080 / High
- 11 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Prague) - 1920x1080 / Very High
- 12 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Gardens) - 1920x1080 / Very High
- 13 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Prague) - 1920x1080 / Ultra
- 14 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Gardens) - 1920x1080 / Ultra
- 15 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Prague) - 1920x1080 / Ultra Plus
- 16 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Gardens) - 1920x1080 / Ultra Plus
- 17 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Prague) - 2560x1440 / Very High
- 18 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Gardens) - 2560x1440 / Very High
- 19 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Gardens) - Skalowanie z procesorami
- 20 - Podsumowanie - I never asked for this...
Wymagania sprzętowe Deus Ex: Mankind Divided (Rozłam Ludzkości) wywołały niemałe zamieszanie, doprowadzając posiadaczy nawet najpotężniejszych komputerów do niekontrolowanych ataków gniewu i/lub histerycznego płaczu, rozczarowanych kondycją pecetowej konwersji. Pierwsze testy wydajności nie pozostawiały bowiem złudzeń - zapowiadała się piękna katastrofa. Wówczas niewielu testerów wyraźnie zaznaczyło, że wszystkie pomiary dokonane zostały na zamkniętej prasowej wersji, dysponującej wprawdzie obsługą bibliotek DirectX 12, jednak zaimplementowaną chyba przypadkowo i kompletnie niezoptymalizowaną. Tymczasem sklepowa edycja Deus Ex: Mankind Divided wspiera wyłącznie DirectX 11, otrzymała także premierową aktualizację (Day 1 Patch), zatem wcześniejsze pomiary straciły wiarygodność, zwłaszcza iż wykonywane zostały przeważnie we wbudowanym benchmarku (często komentowany test GameGPU). Dzisiaj poznamy faktyczną kondycję najnowszej produkcji Eidos Montreal, jednak lojalnie uprzedzam, żeby marzenia zostawić za drzwiami - trzeba posiadać naprawdę mocny sprzęt do komfortowej zabawy...
Autor: Sebastian Oktaba
Deus Ex: Mankind Divided jest sequelem Deus Ex: Human Revolution, będącym z kolei prequelem oryginalnego Deus Ex wypuszczonego latem 2000 roku, którego pamięta pewnie niewielu naszych czytelników. Głównym bohaterem opowieści został boleśnie doświadczony Adam Jensen, ulepszony mechanicznie agent rozgryzający spiski wielkich korporacji, iluminatów, skorumpowanych urzędników i agencji rządowych, którzy nakładają kajdany ludzkości próbując sterować wszystkimi sferami życia szarych obywateli. Żeby utrzymać swoje wpływy decydenci stosują najbardziej wyrafinowane sztuczki - manipulują środkami masowego przekazu, dokonują zamachów terrorystycznych, fabrykują dowody, prowokują konflikty i wywołują globalne kryzysy. Adam Jensen chociaż związany z rządowymi jednostkami specjalnymi, nieustannie poszukuje prawdy ukrytej gdzieś za horyzontem, wypowiadając prywatną wojnę stowarzyszeniom reprezentującym interesy konglomeratów. Wszystko umieszczono w cyberpunkowym świecie przyszłości, gdzie decyzja jednego szaleńca spowodowała, że technologia mająca wspomagać, leczyć oraz ratować życie, nieoczekiwanie wywołała rozłam w społeczeństwie.
Dzisiaj poznamy faktyczną kondycję najnowszej produkcji Eidos Montreal, jednak lojalnie uprzedzam, żeby marzenia zostawić za drzwiami - trzeba posiadać naprawdę futurystyczny sprzęt do komfortowej zabawy...
Deus Ex: Mankind Divided wykorzystuje autorską technologię Dawn Engine, będącą prawdopodobnie zmodyfikowanym silnikiem napędzającym również najnowszą odsłonę Hitmana albo Rise of the Tomb Raider. Zakres efektów specjalnych jest bardzo zbliżony obejmując rozpraszanie podpowierzchniowe, mapowanie paralaksy, oświetlenie wolumetryczne oraz zaawansowane cieniowanie oraz teselację. Minimalne wymagania sprzętowe nie wyglądają przerażająco, zaczynając od procesorów Intel Core i3-2100 / AMD FX-6300, które stanowią rozsądne minimum w przypadku nowoczesnych gier komputerowych. Karty graficzne AMD Radeon HD 7870 / NVIDIA GeForce GTX 660 (2 GB) również trudno nazwać tytanami wydajności, mówimy wszak o czteroletnich konstrukcjach należących wówczas do średniego segmentu. Producent sugeruje jednak 8 GB pamięci operacyjnej. Platforma rekomendowana obejmuje procesory Intel Core i7-3770K / AMD FX 8350, czyli ośmiowątkowe modele reprezentujące jednak zupełnie inny poziom wydajności. Jeśli natomiast chodzi o polecane karty graficzne, to potrzeba AMD Radeon RX 480 / NVIDIA GTX 970 (4 GB), ponad wszelką wątpliwość nie zapewniających należytej płynności w ustawieniach Very High lub Ultra.
Minimalna konfiguracja do Deus Ex: Mankind Divided:
- Intel Core i3-2100 / AMD FX-6300
- AMD Radeon HD 7870 / NVIDIA GeForce GTX 660 (2 GB)
- 8 GB pamięci operacyjnej
- 45 GB wolnego miejsca na dysku
- Windows 7.1 SP1
Zalecana konfiguracja do Deus Ex: Mankind Divided:
- Intel Core i7-3770K / AMD FX 8350 Wraith
- AMD Radeon RX 480 / NVIDIA GeForce GTX 970 (4 GB)
- 16 GB pamięci operacyjnej
- 55 GB wolnego miejsca na dysku (łącznie z DLC)
- Windows 10 64-bit
Wersja prasowa Deus Ex: Mankind Divided na podstawie której napisałem przedpremierową recenzję, posiadała w zaawansowanych opcjach graficznych DirectX 12, natomiast sklepowa została obsługi nowego API pozbawiona. Fakt dysponowania zamkniętym buildem niewiele zmienia, bowiem implementacja DirectX 12 pozostawia wiele do życzenia. Produkcja zdradza oznaki ostrego zapalenia pierwiastkiem alfa - bywa niestabilna, miewa drastyczne spadki wydajności, zdaje się marnotrawić zasoby sprzętowe i generalnie działała znacznie gorzej od wersji DirectX 11. Pewnie dlatego oficjalne wdrożenie tego rozwiązania przesunięto na wrzesień. Znalazło to również odzwierciedlenie w naszych testach, które początkowo planowałem wykonać w obydwu standardach, ale ostatecznie pomiarów DirectX 12 zaniechałem. Rozszerzenie zakresu publikacji byłoby najczystszym marnotrawieniem czasu - zwykli użytkownicy nie sprawdzą przecież kondycji DirectX 12, natomiast po wydaniu aktualizacji dzisiejsze wyniki Deus Ex: Mankind Divided ponad wszelką wątpliwość będą nieaktualne.
Recenzja Deus Ex: Mankind Divided PC - Wielki powrót cyberpunku
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Nigdy o to nie prosiłem... ale się stało się...
- 2 - Miejsca testowe i metodyka pomiarowa
- 3 - Porównanie ustawień graficznych
- 4 - Platforma testowa i wykorzystane sterowniki
- 5 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Prague) - 1920x1080 / Low
- 6 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Gardens) - 1920x1080 / Low
- 7 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Prague) - 1920x1080 / Medium
- 8 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Gardens) - 1920x1080 / Medium
- 9 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Prague) - 1920x1080 / High
- 10 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Gardens) - 1920x1080 / High
- 11 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Prague) - 1920x1080 / Very High
- 12 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Gardens) - 1920x1080 / Very High
- 13 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Prague) - 1920x1080 / Ultra
- 14 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Gardens) - 1920x1080 / Ultra
- 15 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Prague) - 1920x1080 / Ultra Plus
- 16 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Gardens) - 1920x1080 / Ultra Plus
- 17 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Prague) - 2560x1440 / Very High
- 18 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Gardens) - 2560x1440 / Very High
- 19 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided (Gardens) - Skalowanie z procesorami
- 20 - Podsumowanie - I never asked for this...
Powiązane publikacje

Test karty graficznej MSI GeForce RTX 5060 Ti Gaming 16 GB - Więcej pamięci graficznej, jednak czy proporcjonalnie do wydajności?
230
Test Assassin's Creed Shadows - PC kontra PlayStation 5. Test technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR i Intel XeSS, skalowanie wydajności
122
Test wydajności Assassin's Creed Shadows PC - Wymagania sprzętowe to większy problem, niż czarnoskóry samuraj
165
Test wydajności GTA V Enhanced - Ray tracing podnosi wymagania sprzętowe do poziomu GTA VI. Wielka aktualizacja na 10 rocznicę
178