Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
 
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Ray tracing dla GeForce GTX 10x0 i GTX 16x0 - Testy wydajności

Sebastian Oktaba | 11-04-2019 15:00 |

Ray tracing dla GeForce GTX 10x0 i GTX 16x0 - Testy wydajnościPodczas zamkniętej prezentacji NVIDIA oficjalnie potwierdziła, że sterownik 425.31 umożliwiający uruchomienie nowych funkcji DXR na układach graficznych Pascal, będących dotychczas w większości gier zarezerwowanymi wyłącznie dla Turingów, zostanie dzisiaj publicznie udostępniony. Tym samym technologia ray tracingu stanie się dostępna dla znacznie szerszego grona odbiorców, chociaż nie oznacza to automatycznie, że posiadacze kart graficznych starszej generacji, nawet tych bezsprzecznie high-endowych, otrzymają rozwiązanie działające równie sprawnie jak na nowszych układach. Wstępne testy wydajności w Metro Exodus, Shadow of the Tomb Raider i Battlefield V dobitnie to pokazują.

Architektura Pascal, sądząc po testach udostępnionych przez NVIDIA, będzie obsługiwać ray tracing czysto teoretycznie.

Ray tracing dla układów NVIDIA Pascal - wszystko co wiemy [1]

ray tracing może w grze odpowiadać za realizację różnych efektów

Ray tracing dla układów NVIDIA Pascal - wszystko co wiemy [8]

Metro Exodus - Test wydajności kart graficznych. Totalna masakra!

Znaczna część prezentacji była skupiona na omówieniu implementacji ray tracingu w poszczególnych grach komputerowych, objaśniając dlaczego podnosi poziom realizmu i widowiskowość generowania sceny, jak również konkretnych efektach w danych tytułach wpływających na jakość widzianego obrazu. Wszystko to jednak omawialiśmy kilkukrotnie przy okazji kolejnych premier RTX-ów oraz testowaniu wydajności Battlefield V czy Metro: Exodus, dlatego teraz proponuję skupić uwagę na kwestiach wcześniej nieporuszanych lub dyskretnie pomijanych. Przede wszystkim trzeba zaznaczyć, że technika DLSS pozostaje zarezerwowana dla układów Turing, ponieważ bezwzględnie wymaga dodatkowych jednostek obliczeniowych (Tensor). Jak zobaczycie na załączonych wykresach przygotowanych przez NVIDIA, firma prezentuje DLSS jako swoisty tryb turbodoładowania zapewniający nowym kartom znaczny wzrost wydajności. Potwierdzono także finalną listę GPU spoza rodziny GeForce RTX 2000, którym nadchodzący sterownik odblokuje obsługę ray tracing:

Wykresy wydajności przygotowane przez NVIDIA to oczywiście tylko pewien punkt odniesienia, ale pozwalający odpowiedzieć na fundamentalne pytanie jak będzie działał ray-tyracing na Pascalach. Odpowiedź brzmi: kiepsko. GeForce GTX 1080 Ti wypada w najlepszym przypadku na poziomie GeForce RTX 2060, zwykle sromotnie przegrywając z najsłabszym pełnoprawnym Turingiem, mierząc się częściej z GeForce GTX 1660 Ti, który również nie posiada dodatkowych rdzeni RT. Powiedzmy sobie szczerze - topowy Pascal przy dobrych wiatrach pozwoli na płynne granie w Battlefield V / Shadow of the Tomb Raider przy włączonym DXR Ultra / High tylko w rozdzielczości 1920x1080, chociaż nawet wtedy nie należy spodziewać się płynnych 60 klatek na sekundę. Zapomnijcie natomiast o Metro: Exodus, ponieważ tutaj nawet 1920x1080 Ultra DXR okazuje się niewykonalne przy około 30 klatkach na sekundę. Summa summarum w praktyce dopiero Turingi ze sprzętowymi jednostkami nadają się do grania z włączonym ray tracingiem.

Test wydajności Battlefield V - Wymagania sprzętowe nie zabijają?

Ray tracing dla układów NVIDIA Pascal - wszystko co wiemy [2]

Ray tracing dla układów NVIDIA Pascal - wszystko co wiemy [3]

Ray tracing dla układów NVIDIA Pascal - wszystko co wiemy [4]

Ray tracing dla układów NVIDIA Pascal - wszystko co wiemy [5]

Ray tracing dla układów NVIDIA Pascal - wszystko co wiemy [6]

Ray tracing dla układów NVIDIA Pascal - wszystko co wiemy [7]

Źródło: NVIDIA, PurePC
4
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 155

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.