Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Intel Multi-Adapter - wyższa wydajność dGPU dzięki wsparciu iGPU

Damian Marusiak | 27-03-2020 16:00 |

Intel Multi-Adapter - wyższa wydajność dGPU dzięki wsparciu iGPUGdyby nie pandemia koronawirusa, bylibyśmy już po kolejnej edycji konferencji Game Developers Conference, na której prezentowane są często nowinki sprzętowe oraz rozwiązania, które w domyśle mają pomóc np. zwiększyć wydajność podzespołów. Intel również przymierzał się do szerszej prezentacji pewnej nowości, którą zamierza wprowadzić m.in. dzięki API DirectX 12. Chodzi o tzw. Multi-Adapter, którego założeniem jest zwiększenie mocy dedykowanej karty graficznej (NVIDIA, AMD, nadchodzące układy Intel Xe) poprzez przekierowanie mocy z nieużywanego w danym momencie zintegrowanego układu graficznego. Oczywiście rezultatem nie będzie zwiększona w istotny sposób moc dedykowanego układu graficznego, jednak w pewnych sytuacjach powinniśmy liczyć na lepszą wydajność.

Allen Hux z firmy Intel przygotował prezentację dotyczącą pomysłu ma przeniesienie niewykorzystanej mocy z iGPU do dedykowanych kart graficznych. Pomocne w tym celu mają być biblioteki DirectX 12.

Intel Multi-Adapter - możliwość kierowania mocy z iGPU do dGPU [1]

Gdy debiutowało API DirectX 12, jedną z cech nowych bibliotek miało być łatwiejsze łączenie różnych kart graficznych w konfiguracje multi-GPU, niekoniecznie tego samego producenta. Ostatecznie ani NVIDIA ani AMD nie zwróciło szczególnej uwagi na pomysł i tego typu łączenie GPU zostało niemalże zapomniane. Do pomysłu stara się jednak wrócić firma Intel, która w ostatnim czasie zaprezentowała swój pomysł na niewielkie zwiększenie wydajności dedykowanych kart graficznych - mowa zarówno o układach NVIDII, AMD jak również nadchodzących kart Intel Xe. Intel proponuje pomysł otwartego podejścia z wieloma adapterami, w którym jednostki wykonawcze iGPU (jednostki EU) są wykorzystywane w celu przetwarzania różnych elementów o niskiej przepustowości zarówno na etapie renderowania, jak i przetwarzania końcowego, takich jak usuwanie niewidocznych powierzchni, sztuczna inteligencja czy fizyka gier. Metoda Intela wykorzystuje zasoby współużytkowane między adapterami, które znajdują się w pamięci systemowej (pamięci głównej) oraz obliczenia asynchroniczne bibliotek DirectX 12, które tworzą osobne kolejki przetwarzania dla renderowania i obliczeń.

Intel zamierza wykorzystać obecną w bibliotekach DirectX 12 funkcję pozwalającą na wykorzystanie mocy obliczeniowej zintegrowanego układu graficznego w celu zwiększenia wydajności dedykowanej karty graficznej. Większe różnice w wydajności powinny być zauważalne zwłaszcza w sektorze mobilnym, gdzie zbliża się premiera 11 generacji procesorów Intel Tiger Lake - wykorzystywane tam zintegrowane układy graficzne Gen.12 o mocy obliczeniowej powyżej 1 TFLOPS będą mogły mogły być używane do dynamicznego używania swych mocy w momencie, gdy iGPU nie jest wykorzystywane np. w grach (bowiem uaktywnia się wówczas dedykowana karta). Dzięki wykorzystaniu dodatkowej mocy obliczeniowej z iGPU, będzie możliwość odciążenia dedykowanej karty graficznej. Intel sugeruje, że największe wzrosty wydajności mogą być odczuwalne właśnie w przypadku notebooków, które mają bardziej restrykcyjne wymagania dotyczące zasilania oraz power limitów. Niestety nie wiemy jeszcze kiedy rozwiązanie Intela zostanie wdrożone - prawdopodobnie jednak nastąpi to bliżej premiery pierwszych dedykowanych kart Xe, by móc od razu promować rozwiązanie w całości na swojej platformie (CPU Intela oraz GPU Intela).

Intel Multi-Adapter - możliwość kierowania mocy z iGPU do dGPU [2]

Intel Multi-Adapter - możliwość kierowania mocy z iGPU do dGPU [3]

Intel Multi-Adapter - możliwość kierowania mocy z iGPU do dGPU [4]

Intel Multi-Adapter - możliwość kierowania mocy z iGPU do dGPU [5]

Źródło: Intel, Notebookcheck, TechPowerUp
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 28

Komentarze:

263

Test Mafia: The Old Country PC. Jakość technik skalowania NVIDIA DLSS 4, AMD FSR, Intel XeSS, TSR oraz skalowanie wydajności

72

Test wydajności Cyberpunk 2077 na laptopie Apple MacBook Pro 14 z procesorem M4 Pro. Jakość skalowania Apple MetalFX

28

Test NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop pod kątem wykorzystania w generatywnej AI: NVIDIA NIM, Blueprint oraz Blender

178

Test karty graficznej PNY GeForce RTX 5070 Ti - Klasyczna konstrukcja bez podświetlenia i fajerwerków. W rozsądnej cenie

158

Test karty graficznej KFA2 GeForce RTX 5080 1-Click OC - Efektowne podświetlenie ARGB i regulowana podpórka w komplecie

53

Jaki telefon kupić? Polecane smartfony na lipiec i sierpień 2025. Urządzenia na każdą kieszeń, w każdej półce cenowej

18

Test smartfona Nothing Phone (3) - wydajny i oryginalny, ale czy na pewno godny miana flagowca?

38

Test smartfona OnePlus Nord CE5 - na zewnątrz muzeum, w środku... liceum? Oto prawdziwy sleeper wśród smartfonów

12

Test smartfona vivo V50 - stylowy model z pojemną baterią. Zachwyci amatorów fotografii, ale rozczaruje maniaków wydajności

74

Test smartfona vivo X200 Pro - prawdziwa fotograficzna bestia! Warto było czekać na polską premierę

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.