Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Technologia VR ma szansę zwiększyć sprzedaż kart graficznych

Arkad | 20-06-2015 10:33 |

Oculus VRRynek rozwiązań wirtualnej rzeczywistości przeżywa prawdziwy rozkwit - każda znacząca firma chce posiadać własny udział w tworzeniu tego nowego segmentu, który za jakiś czas może przynosić spore dochody dla korporacji. Najbardziej znanym rozwiązaniem jest oczywiście Oculus Rift stworzony przez Oculus VR, czyli zaawansowany hełm wirtualnej rzeczywistości rozwijany od kilku lat. Oculus wbrew pozorom nie zamyka się tylko na swoje rozwiązania, gdyż współpracuje z innymi firmami chcącymi stworzyć własne produkty VR - co jest jednak ważne, gogle i hełmy tworzone przez konkurencję nie zapewnią takiego odbioru technologii wirtualnej rzeczywistości jak Oculus Rift. Wspomniany produkt trafi na rynek w przyszłym roku - co to będzie oznaczało dla producentów sprzętu komputerowego?

AMD i NVIDIA nie ukrywają swojego zainteresowania technologią VR.

Jakiś czas temu Oculus pochwalił się zalecanymi wymaganiami sprzętowymi dla swojej platformy, które wywołały mały szok u niektórych użytkowników. Można było się spodziewać całkiem wysokich wymogów ze względu na konieczność generowania obrazu o dużej rozdzielczości i częstotliwości wychodzącej poza standardowe 60 Hz. Jeżeli jeszcze nie znacie rekomendowanego sprzętu potrzebnego do obsługi Oculus Rift, to przypominamy:

Zalecane wymagania sprzętowe Oculus Rift

  • Karta graficzna - NVIDIA GeForce GTX 970 / AMD Radeon R9 290
  • Procesor - Intel Core i5-4590 o taktowaniu 3,7 GHz
  • Pamięć operacyjna - 8 GB
  • Interfejs - HDMI 1.3
  • Porty - dwa USB 3.0
  • System operacyjny - Windows 7 Service Pack 1

Specjaliści twierdzą, że w przyszłym roku uda się sprzedać dwa miliony różnych gadżetów VR, natomiast w 2017 roku liczba ta wzrośnie do pięciu milionów - rok później sprzedaż ma już wynosić osiem milionów sztuk. Niektórzy analitycy są jeszcze bardziej optymistyczni i zwiększają podane prognozy o kilka milionów. Tak czy owak, będziemy obserwowali wzrost zapotrzebowania na karty graficzne, bowiem gracze będą chcieli wykorzystać możliwości swojego sprzętu wirtualnej rzeczywistości.

AMD i NVIDIA mogą liczyć na wzrost sprzedaży generowany bezpośrednio przez technologię VR. Wracając do prognoz, producenci kart graficznych mają uzyskać dodatkowy miliard dolarów ze sprzedaży swoich produktów GPU dzięki zwiększeniu popularności wirtualnej rzeczywistości. Na razie nie wiemy, jak będą wyglądały wymagania sprzętowe kolejnych generacji urządzeń VR - warto również pamiętać o możliwym rozwoju jakości obrazu i zwiększeniu efektów w grach i aplikacjach.

Źródło: KitGuru
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 14

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.