Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Sztuczna inteligencja pokonała profesjonalnych graczy StarCraft II

Rafał Kurczyński | 25-01-2019 15:00 |

Sztuczna inteligencja pokonała profesjonalnych graczy StarCraft IISztuczna inteligencja rozwijana przez Google, DeepMind, jest promowana przez koncern w różne, ciekawe sposoby. Jednym z najkreatywniejszym z nich jest zmuszanie SI do błyskawicznego adaptowania się do sytuacji w trakcie starć w różnego rodzaju grach kompetytywnych. 25 stycznia Google ogłosiło, że rozwijana przez nich technologia w grudniu występująca pod nazwą AlphaStar zmierzyła się z dwoma profesjonalnymi zawodnikami w grze StarCraft II. Grzegorz „MaNa” Komincz i Dario „TLO” Wünsch z profesjonalnej drużyny Liquid przegrali pojedynek z wynikiem pięć do zera przy dwóch grach składających się z pięciu setów. W przeszłości inne firmy próbowały w podobny sposób testować własne oprogramowanie, jak zrobił również zespół Tesli rozwijający OpenAI. Sztuczna inteligencja rozwijana przez tę firmę zmierzyła się z wybranymi profesjonalnymi graczami w Dotę 2, wygrywając.

Silne zdolności sztucznej inteligencji do adaptacji do sytuacji można wykorzystywać m.in. w grach. Oglądanie zmagań SI z ludźmi jest widowiskowe, a analiza zachowań komputera może posłużyć jako materiał naukowy dla profesjonalistów.

Sztuczna inteligencja pokonała profesjonalnych graczy StarCraft II [1]

Po pojedynku Wünsch przekazał, że pomimo czucia się pewnie z powodu możliwości wykorzystania lubianej przez niego rasy Protossów, szybko spotkał się z wieloma niekonwencjonalnymi strategiami i zagraniami po stronie oponenta, co w trakcie rozgrywek praktycznie uniemożliwiło mu wpadnięcie w jakikolwiek rytm i przeczytanie swojego przeciwnika w celu odnalezienia jego słabych stron. Komincz, specjalista od gry rasą Protoss, w rozgrywkach ze sztuczną inteligencją zanotował bardzo podobne rezultaty, grając tym razem jednak z SI uprzednio nauczonym rozgrywki na jego koledze z drużyny, Wünschu, co w rezultacie dało botom bardziej ludzką zwłokę przy wykonywaniu kolejnych operacji, niż miało to miejsce wcześniej.

Blizzard oferuje StarCraft II: Wings of Liberty za darmo

Sztuczna inteligencja pokonała profesjonalnych graczy StarCraft II [2]

Zdaniem Google profesjonalni gracze wpadli w sidła SI po części dlatego, że tak naprawdę zmagali się z pięcioma różnymi przeciwnikami wyposażonymi w sztuczną inteligencję, którzy zostali przeszkoleni tak, aby każdy z nich zachowywał się w zupełnie inny sposób. Tak więc było to, jak granie z inną osobą w każdej kolejnej rozgrywce, gdzie drużyna AlphaStar, według zapewnień jej twórców, w przeszłości wchłonęła na jednego „bota-zawodnika” ponad 200 lat materiałów z ludzkich zmagań w StarCrafta II. Ciekawostką jest, że SI „widziała” StarCrafta w inny sposób niż ludzcy gracze, wyświetlając i analizując całą mapę jednocześnie, bez konieczności jej przybliżania. Pomimo tej przewagi nie prowadziło to jednak do nieludzkich zachowań w trakcie rozgrywki, ponieważ boty były i tak zmuszane do dokładniejszego obserwowania jedynie poszczególnych fragmentów swiata gry, co jest warte odnotowania. Na chwilę obecną testy rozgrywek z profesjonalnymi graczami są jedynie sztuką dla sztuki, ale kto wie, może w przyszłości przyjdzie nam obejrzeć niezwykle widowiskowe zmagania w dobrze nam znane gry? Ciekawym przykładem tego typu narzędzia jest wspierany sztuczną inteligencją bot TAS, którego zobaczyć można w filmach na YouTube, m.in. podczas zmagań z Tekkenem, czego przykład możecie zobaczyć poniżej:

Źródło: Kotaku
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 40

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.