Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Twórca Limbo i Inside sądzi, że pogoń za 4K w grach nie ma sensu

Jakub Krawczyński | 07-11-2019 10:00 |

Twórca Limbo i Inside sądzi, że pogoń za 4K w grach nie ma sensuTelewizory 4K Ultra HD stają się już powszechnością. Mimo wszystko, jak ze statystyk Steama na październik 2019 niewielu graczy na PC używa ekranu z rozdzielczością 4K, bo jedynie 1,74% użytkowników tej platformy. Jeśli zaś chodzi o konsole, przy reklamowaniu nadchodzących gier przedkłada się grafikę ponad wydajność. Niedawno odbyła się konferencja deweloperów Reboot Develop w Kanadzie. Jednym z jej prelegentów był Dino Patti, założyciel studia Playdead, znanego z dwóch niezależnych przebojów gatunku artystycznych platformówek – Limbo oraz Inside. Patti wypowiadał się na temat trendów w branży gier wideo i był pełen krytyki wobec mody na tworzenie gier w 4K.

Założyciel studia Playdead, które na swoim koncie ma dwie bardzo udane platformówki Limbo i Inside, uważa, iż pogoń za 4K jest bezcelowa.

Twórca Limbo i Inside sądzi, że pogoń za 4K w grach nie ma sensu [1]

Założyciel Playdead nazwał parcie na wykorzystanie grafiki w 4K bezużytecznym. Jego zdaniem ten trend jest wynikiem parcia producentów sprzętu, na wymuszenie pewnych komponentów w konsolach nowej generacji. Co ciekawe, w dyskutowaniu tematu 4K włoski producent użył analogii do Kinecta. – Producenci nie szanują naturalnej ewolucji gier i wymuszają pewne technologie. Microsoft płacił studiom aby tworzyli mnóstwo kiepskich gier na Kinecta – powiedział na konferencji. Patti przyznał, że wolałby w tej branży sam móc podążać własną ścieżką, a nie być nęconym przez pieniądze, jakie oferują producenci sprzętu. – Wiele ludzi na widok świecidełek po prostu podąża za nimi – skwitował deweloper, dodając, że wielokrotnie tego typu decyzje przyczyniają się do zguby mniejszych twórców. Wtórował mu również Guðmundur Hallgrímsson z Klang Games. Jego najnowszy projekt, Seed to gra będąca skrzyżowaniem symulatora kosmicznej kolonii i MMO.

Halo Reach na PC - wymagania do 4K 60 FPS są bardzo niskie

Twórca Limbo i Inside sądzi, że pogoń za 4K w grach nie ma sensu [2]
gra Seed, symulator kolonii kosmicznej MMO

Współzałożyciel Klang przyznał, że jego firma obrała sobie bardzo minimalistyczny styl graficzny, ponieważ uznało, że wyścig o najlepszą oprawę graficzną jest domeną ogromnych studiów. – To ich walka – powiedział. – Jeśli naprawdę zależy ci na grze, starasz się uzyskać maksymalną wydajność […]. Ostatecznie kluczową rolę zawsze odgrywa grywalność. Z kolei nieco inną perspektywę narzucił Chet Faliszek, były scenarzysta studia Valve (autor Portala, Left 4 Dead i Half-Life 2). Według niego to nie technologia dyktuje, jak będzie wyglądał cykl deweloperski gier, lecz nowe modele biznesowe. – Uganianie się za najwyższą jakością grafiki jest mało interesująco. Nie ma zmienia ona istoty gry w żaden znaczący sposób – powiedział Faliszek. Według znanego scenarzysty większe znaczenie mają inicjatywy typu Apple Arcade, dzięki którym mogą powstawać wysokiej jakości gry mobilne dla pojedynczego gracza, gdzie nie było to w przeszłości możliwe. Mimo tego, że wszyscy twórcy doszli do interesujących (nawet jeśli niekoniecznie odkrywczych) wniosków, to jednak grafika może sprawić, że gracze lepiej wczują się w świat przedstawiony. Ponadto użycie performance capture w np. Death Stranding sprawia, że w scenkach przerywnikowych można oddać szersze spektrum emocji. I to są argumenty na to, że technologia jednak wpływa na esencję gry, a tym samym na odczucia gracza.

Twórca Limbo i Inside sądzi, że pogoń za 4K w grach nie ma sensu [3]

Źródło: VG247
169
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 179

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.