Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Ratchet & Clank: Rift Apart - naprawiono błąd, który uniemożliwiał działanie Ray Tracingu na kartach AMD

Łukasz Stefaniak | 02-08-2023 10:30 |

Ratchet & Clank: Rift Apart - naprawiono błąd, który uniemożliwiał działanie Ray Tracingu na kartach AMDChoć gra Ratchet & Clank: Rift Apart jest bardzo chwalona przez krytyków, to inne zdanie mają sami użytkownicy, którzy doświadczają licznych crashy. Takowe zdarzają się także przy próbach zabawy z Ray Tracingiem na kartach AMD. Na szczęście problem ten został właśnie rozwiązany przez odpowiednią poprawkę (tzw. hotfix) do sterowników Adrenalin. Powinno to zmniejszyć nieco liczbę problemów z grą i pozwolić na spokojniejszą zabawę.

Sterowniki do kart AMD doczekały się pilnej poprawki, która naprawia działanie Ray Tracingu i dynamicznego skalowania rozdzielczości w grze Ratchet & Clank: Rift Apart. Sama gra również otrzymała patch eliminujący wiele błędów graficznych.

Ratchet & Clank: Rift Apart - naprawiono błąd, który uniemożliwiał działanie Ray Tracingu na kartach AMD [1]

Ray Tracing w grze Ratchet & Clank: Rift Apart tymczasowo nie będzie dostępny dla kart AMD Radeon

Problemy z Ray Tracingiem na kartach AMD pojawiły się wraz z debiutem gry na PC, czyli 26 lipca. Kwestia ta była o tyle dziwna, że na konsolach tytuł także obsługuje w pewnym zakresię tę funkcję, a przecież wykorzystują one podzespoły "czerwonych". Tym niemniej mleko się rozlało i gra wyszła w takim stanie, a nie innym. Na poprawkę tego błędu musieliśmy zaczekać około tydzień i nie jest to patch do gry, a do najnowszej wersji sterowników Adrenalin. Są one opatrzone numerem 23.10.23.03 i naprawiają wyłącznie problemy związane z Ray Tracingiem i dynamicznym skalowaniem rozdzielczości w Ratchet & Clank: Rift Apart.

Ratchet & Clank: Rift Apart - naprawiono błąd, który uniemożliwiał działanie Ray Tracingu na kartach AMD [2]

Steam Deck oficjalnie wspiera grę Ratchet & Clank: Rift Apart. Czy znaczek od Valve przekłada się na dobre działanie?

Warto odnotować, że sama gra także doczekała się ostatnio kolejnej dużej aktualizacji. Patch poprawia inne problemy z wyświetlaniem grafiki, niezwiązane bezpośrednio z kartami graficznymi AMD. Jak deklarują twórcy, naprawiono między innymi kwestię streamowania tekstur w niskiej rozdzielczości, problemy z odbiciami na wodzie oraz dokonano optymalizacji działania gry. Port PC-towy najnowszej części przygód Ratcheta nie należy do najbardziej udanych, ale i tak wydaje się lepszy niż to, z czym mieliśmy do czynienia przy premierze niektórych innych głośnych gier w tym roku. Pozostaje mieć nadzieję, że większość pozostałych problemów zostanie w niedalekiej przyszłości rozwiązana przez twórców.

Źródło: Tom's Hardware, AMD
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 22

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.