Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Konsola PlayStation 5 Pro w przyszłym roku otrzyma technikę skalowania, działającą na zasadzie AMD FSR 4

Damian Marusiak | 10-03-2025 22:00 |

Konsola PlayStation 5 Pro w przyszłym roku otrzyma technikę skalowania, działającą na zasadzie AMD FSR 4Wraz z prezentacją kart graficznych AMD Radeon RX 9070 XT oraz Radeon RX 9070, opartych na architekturze RDNA 4, producent omówił także szczegóły działania skalowania FSR 4, które wykorzystuje (po raz pierwszy u AMD) uczenie maszynowe oraz dedykowane jednostki AI, przeprojektowane z myślą o RDNA 4. Oprócz nowych kart graficznych, beneficjentem technologii FSR 4 stanie się konsola PlayStation 5 Pro, choć na faktyczną obsługę jeszcze dość długo poczekamy.

Mark Cerny w wywiadzie dla Digital Foundry, potwierdził że w 2026 roku konsola PlayStation 5 Pro otrzyma nową technikę skalowania, która zastąpi PSSR i będzie rozwiązaniem zbliżonym technicznie do AMD FSR 4.

Konsola PlayStation 5 Pro w przyszłym roku otrzyma technikę skalowania, działającą na zasadzie AMD FSR 4 [1]

AMD FSR 4 oficjalnie zaprezentowane. Ponad 30 gier na premierę ze wsparciem i dostępność tylko dla układów RDNA 4

Jakiś czas temu ogłoszono, że technika AMD FSR 4 została przygotowana we współpracy z firmą Sony, jako część prac nad tak zwanym Projektem Ametyst. Wygląda na to, że z owej kooperacji będzie czerpać także sama konsola PlayStation 5 Pro, choć na końcowe efekty poczekamy aż do 2026 roku. Mark Cerny, w wywiadzie z redakcją Digital Foundry, potwierdził bowiem, że w przyszłym roku skalowanie działające na podobnej zasadzie co AMD FSR 4 pojawi się na najmocniejszej konsoli Sony. Przypominamy, że układ graficzny tam umieszczony jest hybrydą, łączącą w sobie rozwiązania RDNA 3 (rasteryzacja) oraz RDNA 4 (Ray Tracing oraz jednostki AI do celów uczenia maszynowego), tym samym sprzęt oferuje odpowiednie możliwości, by skorzystać z tego typu rozwiązania.

Konsola PlayStation 5 Pro w przyszłym roku otrzyma technikę skalowania, działającą na zasadzie AMD FSR 4 [2]

Assassin's Creed Shadows ze szczegółowym omówieniem trybów działania na PlayStation 5 oraz PlayStation 5 Pro

Rozwiązanie, które ma przypominać w swoim działaniu AMD FSR 4 (bądź będzie w jakimś stopniu jego niestandardową implementacją), zastąpi jednocześnie dotychczasową technikę PSSR, która stosowana jest w PlayStation 5 Pro. Mark Cerny ocenia to jako ewolucję pierwotnej metody. W tym roku, Sony skupia się na współpracy z producentami gier w celu jak najlepszej implementacji najnowszych wersji PSSR w grach natywnie wspierających konsolę PS5 Pro. Czy rozwiązanie, będące czymś na wzór AMD FSR 4, okaże się dużo lepszym wyborem, przekonamy się w 2026 roku. Kto wie, może za rok będzie w końcu powód, by kupić tę konsolę.

Źródło: Digital Foundry
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 54

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.