Days Gone na PC - Analiza wydajności gry. Jest całkiem dobrze, a już na pewno lepiej, niż w przypadku Horizon Zero Dawn
Wczoraj na pecetach miała miejsce premiera ekskluzywnego dotąd dla konsoli PlayStation tytułu Days Gone. Dotychczasowe screeny z wersji gry na PC napawały sporym optymizmem. Tytuł napisany na silniku Unreal Engine 4 prezentował się dużo lepiej, niż miało to oryginalnie miejsce na PlayStation 4. Podobnie dobrze nastrajały oficjalne, rekomendowane wymagania sprzętowe. Deweloperzy z Bend Studio sugerowali mianowicie grę na układach Intel Core i7-4770K lub AMD Ryzen 5 1500X, z 16 GB pamięci RAM oraz grafiką NVIDIA GeForce GTX 1060 (6 GB) lub AMD Radeon RX 580. Wymagania minimalne były jeszcze przyjemniejsze, choć w obu przypadkach była mowa aż o 70 GB wolnego miejsca na dysku. Jak ostatecznie zachowuje się gra w różnych scenariuszach, zdołała przetestować już redakcja serwisu DSOgaming.
Serwis DSOgaming zdążył już przygotować test wydajności w grze Days Gone na PC. Nie jest on być może przesadnie rozbudowany, ale pozwala na zapoznanie się z realnymi wymaganiami tytułu od Bend Studio.
Możemy zapomnieć o Days Gone 2. Trwają jednak prace nad nowym Uncharted i... remakiem The Last of Us na PS5
Do analizy wydajności redakcja DSOgaming użyła peceta złożonego z procesora Intel Core i9 9900K i pamięci RAM 16 GB 3600 MHz. W teście wzięły też udział karty graficzne AMD Radeon RX580, RX Vega 64, NVIDIA GTX690, GTX980Ti, RTX 2080Ti i RTX 3080. Grano z wykorzystaniem systemu Windows 10 przy użyciu najnowszych sterowników GeForce 466.4 i Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 21.5.2. DSOgaming zauważa, że deweloperzy zaimplementowali w grze sporą ilość ustawień graficznych do dostosowania. Możemy więc pobawić się jakością oświetlenia, geometrii, tekstur czy ustawieniem odległości rysowania liści, cieni czy chmur. Są też opcje abberacji chromatycznej, rozmycia ruchu, pola widzenia oraz HDR. Days Gone nie posiada wbudowanego benchmarku, stąd testerzy wykorzystali kilka scen, między innymi tę, w której jedziemy po raz pierwszy motorem Boozera (test GPU) oraz tę, w której Deacon używa motoru jako przynęty i napotyka sporą liczbę wrogów (test CPU).
The Day Before - Połączenie Days Gone i The Division na nowym gameplay'u. Co już wiemy o nowym survivalu MMO?
Aby sprawdzić, jak gra radzi sobie z poszczególnymi liczbami wątków, testerzy przeprowadzili symulacje na procesorze dwu-, cztero- i sześciordzeniowym. Wnioski były pozytywne - gra nie wymaga procesora wysokiej klasy. Już dwurdzeniowe rozwiązanie pozwoliło na zabawę w maksymalnych ustawieniach graficznych w rozdzielczości Full HD i przy stabilnych 90 fpsach. Gra ma wykorzystywać głównie do 4-6 wątków procesora (szczegóły na wykresie powyżej). Niestety gorzej wygląda to w przypadku GPU. Do płynnej rozgrywki w Full HD i przy maksymalnych ustawieniach graficznych nie wystarczył układ NVIDIA GeForce GTX 980Ti - przynajmniej nie do utrzymania stałych 60 klatek na sekundę. Jeśli chcemy jednak uzyskać ów magiczny próg, redakcja DSOgaming sugeruje obniżyć jakość grafiki związaną z oświetleniem oraz jakością chmur i mgły. W przypadku rozdzielczości 2560 x 1440 jedynymi układami GPU, które były w stanie zapewnić płynną rozgrywkę były z kolei karty NVIDIA RTX 2080Ti oraz RTX 3080. Do rozdzielczości 4K i maksymalnych ustawień graficznych niezbędna będzie niestety konstrukcja NVIDIA RTX 3080. Szczegóły na wykresach poniżej.
Powiązane publikacje

Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
1
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32