Badania: dzieci wydają coraz więcej pieniędzy na mikrotransakcje
Smutna prawda jest taka, że wielu rodziców widzi dziś gry komputerowe jedynie jako sposób na to, by uciszyć swoje dziecko na kilka godzin i zająć się innymi obowiązkami bądź własnymi przyjemnościami. Kiedyś z kolei gry były największym złem, które odciągało młodych ludzi od lekcji, czy zabierało nawet sen (ach, te całonocne, pamiętne posiedzenia przed monitorem). Obecnie trend co do nastawienia rodziców znów się zmienia i znów nie jest przychylny, ale trudno się dziwić. Tym razem chodzi o to, że są oni coraz bardziej zaniepokojeni tym, ile pieniędzy wydają ich pociechy w obrębie gier. Nie chodzi więc o to, ile wydają na same produkcje, ale na mikrotransakcje zawarte w poszczególnych tytułach.
Rodzice są coraz bardziej zaniepokojeni tym, ile pieniędzy wydają ich pociechy w obrębie gier. Nie chodzi więc o to, ile wydają na same produkcje, ale na mikrotransakcje zawarte w poszczególnych tytułach.
Bestsellery Steam 2018: mikrotransakcje przebiły Assassin's Creed
W sieci znajdziemy mnóstwo historii dotyczących tego, że dzieci niejednokrotnie wydawały ogromne kwoty w grach, nie mając pojęcia, że są to prawdziwe pieniądze. I choć nie bardzo jestem w stanie zrozumieć (może Wy mi podpowiecie) jak mogło do takich sytuacji w ogóle dojść (ktoś przecież ten numer karty kredytowej dziecku dał, chyba że samo sobie wzięło), to jedno jest pewne: młodzi ludzie wydają na mikrotransakcje coraz więcej środków. Według sondażu przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii bazującym na 2018 roku, 39 procent rodziców, którzy mają dzieci w wieku od 5 do 15 lat, obawia się, że ich dzieci mogą czuć w grach presję zakupu rzeczy za prawdziwe pieniądze.
Battlefield V: nadchodzą mikrotransakcje, czy tylko kosmetyczne?
Wyniki pokazują też, jakoby 17 procent dzieci w wieku od 12 do 15 lat przynajmniej raz kupiło coś za prawdziwe pieniądze (a nie za walutę w grze) zupełnie... przypadkowo. Odsetek ten wzrósł od 2017 roku z 9 procent, podobnie jak wzrosła liczba zaniepokojonych rodziców. Biorąc pod uwagę sytuację z 2017 roku, w której główną, niechlubną rolę grał Star Wars Battlefront 2, to obawy rodziców mogą być uzasadnione. Lwia część bohaterów wspomnianej produkcji została bowiem zablokowana właśnie mikrotransakcjami. Podobnie Need For Speed Payback praktyczne nie dał dojść graczom do finału, bez sypnięcia groszem. Dopiero po czasie wymogi, aby dotrzeć do zakończenia zostały obniżone.
Powiązane publikacje

PS Plus Essential z interesującą kwietniową ofertą. Na czele RoboCop: Rogue City i The Texas Chain Saw Massacre
0
F1 25 - pierwsza zapowiedź i informacje o nowej grze Codemasters i Electronic Arts, w tym ceny poszczególnych edycji
18
Intergalactic: The Heretic Prophet - Jason Schreier jest przekonany, że Naughty Dog nie będzie spieszyć się z premierą
13
Wiedźmin 4 - CD Projekt RED przygotowuje fanów na długie czekanie na premierę i omawia kilka kwestii związanych z grą
75