Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Valve rozszerza program Deck Verified, wprowadzając nowe oznaczenia zgodności SteamOS także dla innych urządzeń

Maciej Lewczuk | 14-05-2025 14:30 |

Valve rozszerza program Deck Verified, wprowadzając nowe oznaczenia zgodności SteamOS także dla innych urządzeńRosnące zainteresowanie przenośnym graniem i alternatywnymi systemami operacyjnymi skłoniło Valve do kolejnego kroku w rozwoju swojego ekosystemu. Firma postanowiła rozszerzyć program weryfikacji zgodności gier. To może mieć znaczenie dla użytkowników Steam Decka, ale też dla innych urządzeń korzystających z systemu SteamOS. Nowa inicjatywa pokazuje, że otwarte platformy mają szansę stać się realną konkurencją dla dominujących dziś środowisk gamingowych.

Rozszerzenie programu Verified to logiczny krok w kierunku zbudowania prawdziwego ekosystemu SteamOS – Valve.

Valve rozszerza program Deck Verified, wprowadzając nowe oznaczenia zgodności SteamOS także dla innych urządzeń [1]

SteamOS 3.8 na ASUS ROG Ally już działa. Pewien użytkownik konsoli wyprzedził oficjalne plany Valve

Valve, twórca Steam Deck, ogłosił niedawno rozszerzenie programu Deck Verified o nowy system SteamOS Compatibility, który ma na celu zapewnienie kompatybilności gier z urządzeniami działającymi na SteamOS, ale niebędącymi Steam Deckami. Program ten wykorzystuje dane zebrane w ramach Deck Verified, eliminując konieczność dodatkowych działań ze strony deweloperów. Gry, które spełniają wymagania, otrzymują niebieskie oznaczenie w sklepie Steam, informujące o zgodności z SteamOS na urządzeniach takich jak nadchodzący Lenovo Legion Go S. Oznaczenie to obejmuje podstawowe aspekty, takie jak wsparcie dla Protona i middleware, ale nie uwzględnia szczegółowych kryteriów Deck Verified, takich jak pełne wsparcie dla kontrolerów czy optymalna wydajność na konkretnym sprzęcie. Według Valve, już na starcie ponad 18 000 tytułów otrzymało status kompatybilności. Świadczy to o skali programu i ambicjach firmy w promowaniu SteamOS jako uniwersalnej platformy dla handheldów PC. Jednak brak szczegółowych testów wydajnościowych budzi pytania o rzeczywistą jakość rozgrywki na urządzeniach o zróżnicowanych specyfikacjach, takich jak ROG Ally czy Ayaneo. Wraz z planowanym wprowadzeniem bety SteamOS na inne urządzenia, Valve otwiera drzwi do szerszej adopcji swojego systemu. Może to zrewolucjonizować rynek handheldów, ale stawia też przed graczami nowe wyzwania.

Valve rozszerza program Deck Verified, wprowadzając nowe oznaczenia zgodności SteamOS także dla innych urządzeń [2]

Dual Boot na Steam Decku - Jak zainstalować Windows 11 obok SteamOS? Poradnik krok po kroku

Choć SteamOS Compatibility wydaje się krokiem w stronę standaryzacji gamingu na urządzeniach przenośnych, rodzi również pewne wątpliwości. Różnice w mocy obliczeniowej między Steam Deckiem a bardziej zaawansowanymi handheldami, jak ROG Ally X, mogą sprawić, że gry oznaczone jako „kompatybilne” nie zawsze zapewnią satysfakcjonującą wydajność. Na przykład, jak zauważono, nawet gry z odznaką Deck Verified, takie jak Final Fantasy VII Rebirth, borykają się z problemami wydajnościowymi na Steam Decku. To sugeruje, że obecny system nie jest doskonały. Wprowadzenie SteamOS Compatibility może zatem prowadzić do sytuacji, w której gracze będą musieli samodzielnie weryfikować, czy dana gra działa płynnie na ich urządzeniu. To nieco podważa ideę prostoty, którą Valve promuje. Z drugiej strony, otwartoźródłowy charakter SteamOS, wspierany przez projekty takie jak Bazzite, daje społeczności szansę na dostosowanie systemu do własnych potrzeb. Może to przyspieszyć rozwój ekosystemu. Gracze powinni jednak zachować ostrożność i korzystać z zasobów takich jak ProtonDB, które oferują bardziej szczegółowe informacje o kompatybilności. W dłuższej perspektywie, sukces programu zależy od tego, jak Valve poradzi sobie z zapewnieniem spójności doświadczeń na różnych urządzeniach i czy deweloperzy będą aktywnie wspierać SteamOS. Czytelnikom warto zadać pytanie, czy uniwersalny system operacyjny dla handheldów PC to przyszłość gamingu, czy może kolejny krok w stronę fragmentacji rynku? Dyskusja na ten temat może pomóc w kształtowaniu oczekiwań wobec nadchodzących zmian.

Źródło: Steamworks, Engadget
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 23

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.