Test wydajności Star Wars: Squadrons - Kosmiczna optymalizacja
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Wieża, tu optymalizacja bardzo wysokich lotów
- 2 - Star Wars: Squadrons - Miejsce pomiarowe i metodologia
- 3 - Star Wars: Squadrons - Porównanie ustawień graficznych
- 4 - Star Wars: Squadrons - Galeria screenów
- 5 - Platforma testowa i ustawienia
- 6 - Test wydajności Star Wars: Squadrons - 1920x1080 / Ultra
- 7 - Test wydajności Star Wars: Squadrons - 2560x1440 / Ultra
- 8 - Test wydajności Star Wars: Squadrons - 3440x1440 / Ultra
- 9 - Test wydajności Star Wars: Squadrons - 3840x2160 / Ultra
- 10 - Test wydajności Star Wars: Squadrons - Skalowanie detali
- 11 - Podsumowanie - Polecisz na drzwiach od stodoły
Najpierw nowa odsłona Flight Simulator dla zagorzałych fanów lotnictwa cywilnego, teraz kosmiczna zręcznościówka Star Wars: Squadrons - amatorzy siedzenia w kokpitach za sterami pojazdów latających nareszcie mają używanie. Mówimy wprawdzie o zaledwie dwóch tytułach, jednak w przypadku gatunku tak egzotycznego oraz zaniedbanego, to niemalże spełnienie marzeń i środek sezonu wydawniczego. Star Wars: Squadrons (wcześniej znany jako Project Maverick) jest generalnie sporym zaskoczeniem, ponieważ między zapowiedzią i wydaniem produkcji minęły zaledwie cztery miesiące. Czego potrzeba żeby polatać za sterami X-Winga albo TIE Fightera... dawno, dawno temu w odległej galaktyce?
Autor: Sebastian Oktaba
Star Wars posiada bardzo bogatą przeszłość symulatorową, chociaż nazywanie tak produkcji umożliwiających kierowanie nieistniejącymi statkami w warunkach trudnych do zweryfikowania, to pewnego rodzaju nadużycie. Pojedynki w przestrzeni kosmicznej mają przecież niewiele wspólnego z rzeczywistością. Uniwersum Gwiezdnych Wojen stanowiło jednak idealny podkład dla właśnie takich przedsięwzięć, któremu zawdzięczamy kilka kultowych produkcji pokroju Star Wars: X-Wing, Star Wars: TIE Fighter czy wreszcie Star Wars: X-Wing vs TIE Fighter. Najnowszy Star Wars: Squadrons kontynuuje niejako dawne tradycje, chociaż znacznie mniej hardkorowo podchodzi do tematu pilotowania myśliwców obydwu frakcji. Fani Gwiezdnych Wojen i kosmicznych naparzanek nie powinni jednak przesadnie narzekać, bowiem ostatnia dekada przyniosła mniej niż dziesięć podobnych produkcji, natomiast żadna nie została osadzona w świecie wykreowanym przez Gorge’a Lucasa (przynajmniej na pecetach). Jakby nie patrzeć, amatorzy latania na X-Wingach i TIE Fighterach dostali przedwcześnie gwiazdkowy prezent, dodatkowo okraszony zaskakująco niewielkimi wymaganiami sprzętowymi.
Star Wars Squadrons to quasi-symulator i kosmiczna strzelanina, osadzona w dobrze znanym uniwersum. Gratka dla fanów marki i latania.
Najsłabsza konfiguracja zdolna sprostać Star Wars: Squadrons powinna posiadać procesor klasy AMD Ryzen 3 1300X albo Intel Core i5-6600K dysponujący czterema rdzeniami, będący dzisiaj absolutnym minimum w zestawach stricte gamingowych. Znacznie bardziej wiekowe są natomiast karty graficzne, bowiem NVIDIA GeForce GTX 660 i AMD Radeon HD 7850 są układami ponad ośmioletnimi, które występowały jeszcze w wersjach poniżej 2 GB VRAM. Minimalny zestaw obejmuje także 8 GB pamięci operacyjnej. Rekomendowany sprzęt znacznie podnosi poprzeczkę dla procesorów, gdzie deweloper wskazuje AMD Ryzen 7 2700 albo Intel Core i7-7700, pomimo iż istotnie różnią się konfiguracją rdzeni i wątków. Wymagania względem kart graficznych utrzymano na rozsądnym poziomie, gdyż wskazane są kilkuletnie AMD Radeon RX 480 lub NVIDIA GeForce GTX 1060. Całość trzeba jednak doprawić 16 GB pamięci. Silnik Frostbite wykorzystany do stworzenia Star Wars: Squadrons cechuje niezła optymalizacja, dziwi tylko zastosowanie (znowu!) DirectX 11 zamiast nowszego API, chociaż engine takowe obsługuje.
Minimalne | Zalecane | |
Procesor AMD | Ryzen 3 1300X | Ryzen 7 2700 |
Procesor Intel | Core i5-6600K | Core i7-7700 |
Karta graficzna AMD | Radeon HD 7850 | Radeon RX 480 |
Karta graficzna NVIDIA | GeForce GTX 660 | GeForce GTX 1060 |
Pamięć operacyjna | 8 GB | 16 GB |
Przestrzeń dyskowa | 40 GB | 40 GB |
Wykorzystywane API | DirectX 11 | DirectX 11 |
System operacyjny | Windows 10 64-bit | Windows 10 64-bit |
Star Wars: Squadrons jest kolejną produkcją po Flight Simulator 2020, która przypomniała graczom o producentach joysticków oraz wyposażenia awiacyjnego, jak również ożywiła popyt na wyspecjalizowane peryferia. Kupowanie drążka i/lub przepustnicy wyłącznie do Star Wars Squadrons albo Flight Simulator 2020 mogło powodować dylematy, jednak bliskie premiery dwóch wielkoformatowych produkcji pozwalających zrobić użytek z takiego osprzętu, to okoliczność częściowo łagodząca nadprogramowy wydatek. Dlatego testy wydajności Star Wars: Squadrons skoordynowaliśmy ze sklepem morele.net, który przedłużył wcześniejszą promocję na peryferia Thrustmaster i Logitech, jakie możecie przechwycić taniej z kodem SQUAD20. Latanie na klawiaturze plus myszce jest oczywiście wykonalne, aczkolwiek nawet najprostszy joystick Thrustmaster USB Joystick zapewnia znacznie lepszą kontrolę nad sytuacją, nawet nie wspominając o zestawie z przepustnicą Thrustmaster T.Flight Hotas One. Korzystanie z takich zabawek dodaje jednocześnie klimatu zmaganiom. Niezdecydowanych zapraszam na pomiary wydajności, które przyszłych asów lotnictwa powinny wprowadzić w całkiem dobry nastrój...
Test wydajności Flight Simulator 2020 - Wymagania wysokich lotów
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Wieża, tu optymalizacja bardzo wysokich lotów
- 2 - Star Wars: Squadrons - Miejsce pomiarowe i metodologia
- 3 - Star Wars: Squadrons - Porównanie ustawień graficznych
- 4 - Star Wars: Squadrons - Galeria screenów
- 5 - Platforma testowa i ustawienia
- 6 - Test wydajności Star Wars: Squadrons - 1920x1080 / Ultra
- 7 - Test wydajności Star Wars: Squadrons - 2560x1440 / Ultra
- 8 - Test wydajności Star Wars: Squadrons - 3440x1440 / Ultra
- 9 - Test wydajności Star Wars: Squadrons - 3840x2160 / Ultra
- 10 - Test wydajności Star Wars: Squadrons - Skalowanie detali
- 11 - Podsumowanie - Polecisz na drzwiach od stodoły
Powiązane publikacje

Test karty graficznej MSI GeForce RTX 5060 Ti Gaming 16 GB - Więcej pamięci graficznej, jednak czy proporcjonalnie do wydajności?
229
Test Assassin's Creed Shadows - PC kontra PlayStation 5. Test technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR i Intel XeSS, skalowanie wydajności
124
Test wydajności Assassin's Creed Shadows PC - Wymagania sprzętowe to większy problem, niż czarnoskóry samuraj
164
Test wydajności GTA V Enhanced - Ray tracing podnosi wymagania sprzętowe do poziomu GTA VI. Wielka aktualizacja na 10 rocznicę
179