Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国
 

Test Senua's Saga: Hellblade II - Porównanie wersji PC oraz Xbox Series X. Analiza technik NVIDIA DLSS, AMD FSR i INTEL XeSS

Damian Marusiak | 23-05-2024 08:00 |

Test Senua's Saga: Hellblade II - Porównanie wersji PC oraz Xbox Series X. Analiza technik NVIDIA DLSS, AMD FSR i INTEL XeSSObecna generacja na razie nie rozpieszcza graczy jeśli chodzi o prezentację gier, które wyglądałyby zauważalnie lepiej od tytułów z poprzedniej generacji. Spore wrażenie w zeszłym roku zrobił Alan Wake 2, wprowadzając bardzo wysokiej jakości oprawę graficzną, która broni się na konsolach, a na PC oferując dodatkowo Path Tracing. Teraz doczekaliśmy się premiery kolejnej gry, która realnie prezentuje możliwości silnika Unreal Engine 5. Choć ma to swoje wymagania, to finalny efekt robi piorunujące wrażenie na żywo, zwłaszcza na wysokiej klasy komputerach. A jak to wygląda w przypadku konsoli Xbox Series X? O tym dowiecie się z naszego nowego testu, w którym sprawdziliśmy Senua's Saga: Hellblade II zarówno na PC jak i konsoli Microsoftu. Nie brakuje również oceny technik skalowania NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS, a także omówienia jakości metod wygładzania krawędzi.

Autor: Damian Marusiak

Senua's Saga: Hellblade II to jedna z tych gier, w które albo się całkowicie wkręcimy, albo porzucimy w mniej niż 30 minut. Produkcja studia Ninja Theory rozwija motywy z pierwszej części, oferując możliwość grania tytułową bohaterką, borykającą się z psychozą. Motyw rzadko eksploatowany w grach, jednak przez twórców z Ninja Theory zaprezentowany w pierwszorzędny sposób. Hellblade II nie zmienia jednak fundamentów rozgrywki - to nadal cinematic experience w dosłownym tego słowa znaczeniu, gdzie "gameplay" miesza się płynnie z rozbudowanymi i dopracowanymi przerywnikami filmowymi, przygotowanymi na silniku gry. Dla wielu graczy będzie to nużące doświadczenie, inni wsiąkną bez problemu na te kilka godzin.

Senua's Saga: Hellblade II to jeden z najlepszych pokazów możliwości silnika graficznego Unreal Engine 5. Porównujemy wersję PC oraz Xbox Series X i oceniamy, jak bardzo konsolowe wydanie odstaje od komputerowego.

Test Senua's Saga: Hellblade II - Porównanie wersji PC oraz Xbox Series X. Analiza technik NVIDIA DLSS, AMD FSR i INTEL XeSS [nc1]

Test wydajności Senua's Saga: Hellblade II - Unreal Engine 5 zapewnia piękną grafikę! Jakiej karty graficznej potrzeba?

Senua's Saga: Hellblade II na konsoli Xbox Series X oferuje jeden domyślny tryb wizualny, a grę możemy przejść wyłącznie w 30 klatkach na sekundę. Gracze w tym wypadku mogą liczyć na skalowaną rozdzielczość 4K (na pewno nie natywną) oraz miks niższych i wyższych ustawień graficznych, znanych z PC. Z kolei komputerowa wersja posiada wsparcie dla trzech metod skalowania rozdzielczości: NVIDIA DLSS, AMD FSR 3 oraz Intel XeSS 1.3, wszystkie w najnowszych wersjach. Dodatkowo posiadacze kart GeForce RTX 4000 mogą skorzystać z Frame Generation.

  NVIDIA DLSS - rozdzielczość bazowa NVIDIA DLSS - rozdzielczość końcowa AMD FSR - rozdzielczość bazowa AMD FSR - rozdzielczość końcowa Intel XeSS - rozdzielczość bazowa Intel XeSS - rozdzielczość końcowa
Native AA 1920x1080
2560x1440
3840x2160
1920x1080
2560x1440
3840x2160
1920x1080
2560x1440
3840x2160
1920x1080
2560x1440
3840x2160
1920x1080
2560x1440
3840x2160
1920x1080
2560x1440
3840x2160
Ultra Quality+ - - - - 1472x828
1926x1104
2944x1656
1920x1080
2560x1440
3840x2160
Ultra Quality - - - - 1280x720
1706x960
2560x1440
1920x1080
2560x1440
3840x2160
Quality 1280x720
1706x960
2560x1440
1920x1080 2560x1440 3840x2160 1280x720
1706x960
2560x1440
1920x1080 2560x1440 3840x2160 1120x630
1493x840
2240x1260
1920x1080 2560x1440 3840x2160
Balanced 1114x626
1486x835
2259x1270
1920x1080 2560x1440 3840x2160 1129x635
1506x847
2227x1253
1920x1080 2560x1440 3840x2160 960x540
1280x720
1920x1080
1920x1080 2560x1440 3840x2160
Performance 960x540
1280x720
1920x1080
1920x1080 2560x1440 3840x2160 960x540
1280x720
1920x1080
1920x1080 2560x1440 3840x2160 834x469
1113x626
1669x939
1920x1080 2560x1440 3840x2160
Ultra Performance 640x360
853x480
1280x720
1920x1080 2560x1440 3840x2160 640x360
854x480
1280x720
1920x1080 2560x1440 3840x2160 640x360
853x480
1280x720
1920x1080 2560x1440 3840x2160

Recenzja Senua's Saga: Hellblade II - podróży ciąg dalszy. Sprawdzamy, czy Ninja Theory ponownie oczaruje graczy

W niniejszym teście skupimy się na porównaniu komputerowej oraz konsolowej wersji gry Senua's Saga: Hellblade II. Nie brakuje również omówienia jakości DLSS, FSR oraz XeSS - zarówno między sobą jak również w porównaniu do skalowania z Xbox Series X. Dalej przetestujemy jakość technik wygładzania krawędzi. Domyślnym wyborem jest TSR (Temporal Super Resolution, technika będąca jedną z funkcjonalności Unreal Engine 5), który w trybie renderowania w natywnej rozdzielczości działa jak swoiste AA. Dalej mamy również DLAA (tylko dla posiadaczy kart GeForce RTX), FSR AA (otwarte rozwiązanie) oraz XeSS AA (otwarte rozwiązanie). Na końcu pozostawiamy jeszcze kwestię skalowania wydajności, zarówno bez generatora klatek jak również z Frame Generation dla układów GeForce RTX 4000.

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 46

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.