Test Senua's Saga: Hellblade II - Porównanie wersji PC oraz Xbox Series X. Analiza technik NVIDIA DLSS, AMD FSR i INTEL XeSS
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Porównanie wersji PC oraz Xbox Series X
- 2 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Platforma testowa
- 3 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Miejsca testowe
- 4 - Test Senua's Saga: Hellblade II - PC kontra Xbox Series X
- 5 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Porównanie jakości detali
- 6 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Jakość NVIDIA DLSS w 4K
- 7 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Jakość AMD FSR 3 w 4K
- 8 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Jakość Intel XeSS 1.3 w 4K
- 9 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Xbox Series X kontra NVIDIA DLSS
- 10 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Xbox Series X kontra AMD FSR 3
- 11 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Xbox Series X kontra Intel XeSS 1.3
- 12 - Test Senua's Saga: Hellblade II - NVIDIA DLSS kontra AMD FSR
- 13 - Test Senua's Saga: Hellblade II - NVIDIA DLSS kontra Intel XeSS
- 14 - Test Senua's Saga: Hellblade II - AMD FSR kontra Intel XeSS
- 15 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Jakość technik wygładzania krawędzi
- 16 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Skalowanie wydajności (bez Frame Generation)
- 17 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Skalowanie wydajności (z Frame Generation)
- 18 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Galeria screenów
- 19 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Podsumowanie
Obecna generacja na razie nie rozpieszcza graczy jeśli chodzi o prezentację gier, które wyglądałyby zauważalnie lepiej od tytułów z poprzedniej generacji. Spore wrażenie w zeszłym roku zrobił Alan Wake 2, wprowadzając bardzo wysokiej jakości oprawę graficzną, która broni się na konsolach, a na PC oferując dodatkowo Path Tracing. Teraz doczekaliśmy się premiery kolejnej gry, która realnie prezentuje możliwości silnika Unreal Engine 5. Choć ma to swoje wymagania, to finalny efekt robi piorunujące wrażenie na żywo, zwłaszcza na wysokiej klasy komputerach. A jak to wygląda w przypadku konsoli Xbox Series X? O tym dowiecie się z naszego nowego testu, w którym sprawdziliśmy Senua's Saga: Hellblade II zarówno na PC jak i konsoli Microsoftu. Nie brakuje również oceny technik skalowania NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS, a także omówienia jakości metod wygładzania krawędzi.
Autor: Damian Marusiak
Senua's Saga: Hellblade II to jedna z tych gier, w które albo się całkowicie wkręcimy, albo porzucimy w mniej niż 30 minut. Produkcja studia Ninja Theory rozwija motywy z pierwszej części, oferując możliwość grania tytułową bohaterką, borykającą się z psychozą. Motyw rzadko eksploatowany w grach, jednak przez twórców z Ninja Theory zaprezentowany w pierwszorzędny sposób. Hellblade II nie zmienia jednak fundamentów rozgrywki - to nadal cinematic experience w dosłownym tego słowa znaczeniu, gdzie "gameplay" miesza się płynnie z rozbudowanymi i dopracowanymi przerywnikami filmowymi, przygotowanymi na silniku gry. Dla wielu graczy będzie to nużące doświadczenie, inni wsiąkną bez problemu na te kilka godzin.
Senua's Saga: Hellblade II to jeden z najlepszych pokazów możliwości silnika graficznego Unreal Engine 5. Porównujemy wersję PC oraz Xbox Series X i oceniamy, jak bardzo konsolowe wydanie odstaje od komputerowego.
Test wydajności Senua's Saga: Hellblade II - Unreal Engine 5 zapewnia piękną grafikę! Jakiej karty graficznej potrzeba?
Senua's Saga: Hellblade II na konsoli Xbox Series X oferuje jeden domyślny tryb wizualny, a grę możemy przejść wyłącznie w 30 klatkach na sekundę. Gracze w tym wypadku mogą liczyć na skalowaną rozdzielczość 4K (na pewno nie natywną) oraz miks niższych i wyższych ustawień graficznych, znanych z PC. Z kolei komputerowa wersja posiada wsparcie dla trzech metod skalowania rozdzielczości: NVIDIA DLSS, AMD FSR 3 oraz Intel XeSS 1.3, wszystkie w najnowszych wersjach. Dodatkowo posiadacze kart GeForce RTX 4000 mogą skorzystać z Frame Generation.
NVIDIA DLSS - rozdzielczość bazowa | NVIDIA DLSS - rozdzielczość końcowa | AMD FSR - rozdzielczość bazowa | AMD FSR - rozdzielczość końcowa | Intel XeSS - rozdzielczość bazowa | Intel XeSS - rozdzielczość końcowa | |
Native AA | 1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
Ultra Quality+ | - | - | - | - | 1472x828 1926x1104 2944x1656 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
Ultra Quality | - | - | - | - | 1280x720 1706x960 2560x1440 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
Quality | 1280x720 1706x960 2560x1440 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 | 1280x720 1706x960 2560x1440 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 | 1120x630 1493x840 2240x1260 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
Balanced | 1114x626 1486x835 2259x1270 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 | 1129x635 1506x847 2227x1253 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 | 960x540 1280x720 1920x1080 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
Performance | 960x540 1280x720 1920x1080 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 | 960x540 1280x720 1920x1080 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 | 834x469 1113x626 1669x939 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
Ultra Performance | 640x360 853x480 1280x720 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 | 640x360 854x480 1280x720 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 | 640x360 853x480 1280x720 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
Recenzja Senua's Saga: Hellblade II - podróży ciąg dalszy. Sprawdzamy, czy Ninja Theory ponownie oczaruje graczy
W niniejszym teście skupimy się na porównaniu komputerowej oraz konsolowej wersji gry Senua's Saga: Hellblade II. Nie brakuje również omówienia jakości DLSS, FSR oraz XeSS - zarówno między sobą jak również w porównaniu do skalowania z Xbox Series X. Dalej przetestujemy jakość technik wygładzania krawędzi. Domyślnym wyborem jest TSR (Temporal Super Resolution, technika będąca jedną z funkcjonalności Unreal Engine 5), który w trybie renderowania w natywnej rozdzielczości działa jak swoiste AA. Dalej mamy również DLAA (tylko dla posiadaczy kart GeForce RTX), FSR AA (otwarte rozwiązanie) oraz XeSS AA (otwarte rozwiązanie). Na końcu pozostawiamy jeszcze kwestię skalowania wydajności, zarówno bez generatora klatek jak również z Frame Generation dla układów GeForce RTX 4000.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Porównanie wersji PC oraz Xbox Series X
- 2 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Platforma testowa
- 3 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Miejsca testowe
- 4 - Test Senua's Saga: Hellblade II - PC kontra Xbox Series X
- 5 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Porównanie jakości detali
- 6 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Jakość NVIDIA DLSS w 4K
- 7 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Jakość AMD FSR 3 w 4K
- 8 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Jakość Intel XeSS 1.3 w 4K
- 9 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Xbox Series X kontra NVIDIA DLSS
- 10 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Xbox Series X kontra AMD FSR 3
- 11 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Xbox Series X kontra Intel XeSS 1.3
- 12 - Test Senua's Saga: Hellblade II - NVIDIA DLSS kontra AMD FSR
- 13 - Test Senua's Saga: Hellblade II - NVIDIA DLSS kontra Intel XeSS
- 14 - Test Senua's Saga: Hellblade II - AMD FSR kontra Intel XeSS
- 15 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Jakość technik wygładzania krawędzi
- 16 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Skalowanie wydajności (bez Frame Generation)
- 17 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Skalowanie wydajności (z Frame Generation)
- 18 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Galeria screenów
- 19 - Test Senua's Saga: Hellblade II - Podsumowanie
Powiązane publikacje

Test karty graficznej MSI GeForce RTX 5060 Ti Gaming 16 GB - Więcej pamięci graficznej, jednak czy proporcjonalnie do wydajności?
230
Test Assassin's Creed Shadows - PC kontra PlayStation 5. Test technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR i Intel XeSS, skalowanie wydajności
122
Test wydajności Assassin's Creed Shadows PC - Wymagania sprzętowe to większy problem, niż czarnoskóry samuraj
165
Test wydajności GTA V Enhanced - Ray tracing podnosi wymagania sprzętowe do poziomu GTA VI. Wielka aktualizacja na 10 rocznicę
178