Iron Harvest 1920+ zebrało 355 tysięcy dolarów w 24 godziny
Ponad 1,2 miliona złotych – tyle udało się zebrać twórcom Iron Harvest w ciągu pierwszych 24 godzin zbiórki na Kickstarterze. O co tyle zamieszania? Niemal 4300 graczy zdecydowało się na zakup gry w świecie wymyślonym i narysowanym przez Jakuba Różalskiego, polskiego grafika tworzącego od wielu prace, ilustrujące fikcyjne uniwersum: alternatywną wizję konfliktów pomiędzy Polakami i mechanicznymi najeźdźcami napędzanymi parą. Gra strategiczna Iron Harvest ma rozgrywać się w 1920 roku, mieszając w swoim świecie piechurów, kawalerię i maszyny bojowe. Za oprawę dźwiękową Iron Harvest odpowiada Adam Skorupa (autor muzyki i dźwięków do Wiedźmina 2 oraz Painkillera).
Zapowiada się intrygująca gra strategiczna w alternatywnym świecie, wypełnionym mechami. Na premierę Iron Harvest będzie trzeba jeszcze długo poczekać: do końca 2019 roku.
Świat wykreowany przez Jakuba Różalskiego już od dawna budził emocje: ostatecznie alternatywne, dieselpunkowe uniwersum, w którym do boju możemy poprowadzić rodzime wojska (Polania Republic) lub jedną z dwóch pozostałych nacji (Saxony Empire lub Rusviet) przeciw opancerzonym jednostkom wroga: dziwacznym kociołkom z karabinami, poruszającym się na odnóżach, czołgom, wyglądających jak przerośnięte pająki. Łącznie w Iron Harvest przewidziano 40 typów jednostek, trzy kampanie dla jednego gracza (21 misji) oraz po trzech bohaterów dla każdej z frakcji. Jeśli kwota zbiórki na Kickstarterze przekroczy 1 000 000 USD – w grze zostanie również uwzględniony tryb dla wielu graczy (walczących w kooperacji i przeciw sobie) oraz rankingi najlepszych strategów walczących przez internet.
Zmiany w World of Tanks - nadjeżdża nowy silnik graficzny Core
Autorzy obiecują również możliwość zniszczenia niemal wszystkich elementów otoczenia, o ile oczywiście dysponujemy odpowiednio efektywnym uzbrojeniem. Jak w każdej, klasycznej grze strategicznej przewidziano opcję rozbudowy bazy i jej fortyfikacji. Opancerzone jednostki będą mogły na polu walki wymieniać uzbrojenie, co prawdopodobnie dodatkowo ubarwi rozgrywkę. Zbiórka na Kickstarterze potrwa do 14 kwietnia 2018 roku. Za podstawową, cyfrową edycję Iron Harvest trzeba zapłacić 45 dolarów. Pudełkowa edycja gry została wyceniona na 95 USD, zaś wersje Exclusive Kickstarter Edition kosztują od 165 do 190 dolarów. Drogo! Jeśli proces tworzenia gry nie opóźni się – uczestnicy zbiórki lub nabywcy, kupujący Iron Harvest na stronie producenta otrzymają swoje kopie gry w grudniu 2019 roku. Twórcy gry przewidzieli wersje Iron Harvest dla Windows 10 oraz konsol PlayStation 4 i Xbox One. Całkowity budżet gry to ok. 5 200 000 dolarów. Międzynarodowy zespół pracujący nad Iron Harvest to ok. 25 osób, nadzorowany przez KING Art (niemieckie studio mieszczące się w Bremen, odpowiedzialne za opracowanie m.in. The Book of Unwritten Tales).
Rainbow Six Siege - Ubisoft banuje chamskich i wulgarnych graczy
Powiązane publikacje

Gothic Remake - Alkimia Interactive wyciągnęła wnioski z opinii graczy i zaktualizowała wersję demo
17
Europa Universalis V - wkrótce zadebiutuje odświeżona kultowa strategia od Paradox Interactive. Udostępniono grafiki i trailer
21
Mafia: The Old Country - długa prezentacja gry. Gameplay, ceny poszczególnych wersji i inne szczegóły
45
Counter-Strike 2 otrzymało polską mapę. Ruiny zamku na południu kraju jedną z nowych atrakcji
31