Zmiany w World of Tanks - nadjeżdża nowy silnik graficzny Core
W World of Tanks gramy już osiem lat. W tym czasie Świat Czołgów zdobył serca wielu osób. O tym, że nie jest to pierwszy lepszy tytuł, można wywnioskować choćby po tym, że gra została wpisana do Księgi rekordów Guinessa, za największą ilość graczy, zalogowanych w tym samym momencie na jednym serwerze gry MMO. W styczniu 2013 roku grało jednocześnie niemal 200 tysięcy czołgistów. Nic dziwnego, że wszyscy fani podekscytowani są nadchodzącym nowym silnikiem gry. Core Engine pojawi się wraz z największą dotąd aktualizacją już w marcu tego roku. Wersja gry zostanie opatrzona numerem 1.0, a my już dziś możemy przetestować nasze komputery pod kątem wydajności gry na nowym silniku. Wystarczy zainstalować program World of Tanks enCore.
Poznaliśmy reżysera filmowej ekranizacji gry Call of Duty
W dniu, kiedy ogłoszono przesiadkę na nowy silnik w Internecie zawrzało. Wiele osób bało się bowiem, że taka zmiana doprowadzi do zagotowania się ich komputerów. Dotąd minimalne wymagania sprzętowe World of Tanks stanowił procesor o taktowaniu 2.2 GHz, karta graficzna wyposażona w 256 MB pamięci oraz 1,5 GB RAMu. Trzeba więc przyznać, że grę można było odpalić nawet na biurowym laptopie. Silnik Core jest platformą wymagającą mocniejszych zasobów. Jak będzie sprawował się Wasz sprzęt możecie sprawdzić, ściągając plik World of Tanks enCore, który pobierze następnie nieco ponad 1 GB danych. Odpalając program, możemy wybrać jedno z trzech ustawień graficznych (minimalne, średnie, ultra), na jakich chcemy przetestować swój komputer. Dla konfiguracji Intel Core i5-6400, GeForce GTX 1060 6GB oraz 8 GB RAM, przy ustawieniach ultra uzyskano wskaźnik wysokiej wydajności.
Call of Duty: Black Ops 4 pojawi się w tym roku? To możliwe
Przesiadka na silnik Core to nie tylko kwestia ładniejszej grafiki. Możemy spodziewać się bowiem ulepszonej optymalizacji. Twórcy przerobili podsystemy graficzne tak, by zmniejszyć negatywny wpływ renderowania grafiki na ogólną wydajność. Wiadomo też, że prace nad grafiką nie skończą się wraz z aktualizacją 1.0. Dzięki nowemu silnikowi, gra otrzyma nową technologię, pozwalającą na wykorzystanie najnowszych efektów przetwarzania i renderowania grafiki m.in:
- Zaawansowane oświetlenie (technologia globalnej iluminacji, która wiernie symuluje jak efekty świetlne odbijają się i załamują się w zależności od powierzchni, na którą padają)
- Zmodernizowany teren (rozległe obszary, realistyczne tekstury, deformacje i efekty przemoczenia)
- Responsywna woda (całkowicie nowy sposób renderowania wody, odkształcenia piany morskiej i efekty podwodne)
- Różnorodna flora wolumetryczna (szczególne efekty interakcji między pojazdami i roślinami oraz transmisja światła),
- Fotorealistyczne skyboxy i ruchome chmury nadają obiektom bardziej dynamicznego charakteru
- Udoskonalone dynamiczne cienie (technologia Adaptive Shadow Maps)
- Zniszczenia obiektów (technologia Havok®)
- Różnorodność nowych i ulepszonych efektów przetwarzania końcowego (Bloom, promienie bogów, aberracja chromatyczna i odbicie przestrzeni ekranu).
Twórcy Call of Duty otwierają nowy oddział w... Polsce!
Update pozwoli nam cieszyć się całkowicie przerobionymi mapami w wysokiej rozdzielczości, a każda z nich otrzyma osobny motyw muzyczny. Dyrektor do spraw rozwoju World of Tanks tak podsumowuje kwestie nowości: Aktualizacja 1.0 to radykalna zmiana. Dusza gry pozostanie niezmieniona, ale nowy silnik graficzny prowadzi do zwiększenia jakości obrazu w znacznie większym stopniu niż zwykłe podniesienie rozdzielczości. To oszałamiająca różnica i wprost nie możemy się doczekać kiedy gracze będą mogli jej spróbować. Silnik graficzny Core powstał w obrębie firmy Wargaming. Przynieść ma kolosalną zmianę technologiczną oferującą zwiększenie głębi rozrywki przez lepszą grafikę oraz realizm pola walki bez większego wpływu na wydajność gry. Nowe efekty wizualne dotyczyć będą każdego aspektu gry: wody, roślinności, nieba, terenu oraz pozostałych tekstur jak i oczywiście samych czołgów. To, czego możemy oczekiwać to przede wszystkim ulepszone cieniowanie, oświetlenie, responsywność wody i realizm na każdym kroku.