Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Nowa platforma XR od Sony do tworzenia immersyjnych treści. Na pokładzie ekrany OLED 4K i Snapdragon XR2+ Gen 2

Natan Faleńczyk | 09-01-2024 20:00 |

Nowa platforma XR od Sony do tworzenia immersyjnych treści. Na pokładzie ekrany OLED 4K i Snapdragon XR2+ Gen 2Wirtualna, jak i rozszerzona rzeczywistość większości osób kojarzy się głównie z formą rozrywki. Oczywiście przy pomocy gogli VR można z powodzeniem pracować, natomiast ten kierunek nie jest tak powszechny. Firma Sony chce jednak wkroczyć właśnie w ten drugi aspekt, wszak właśnie zaprezentowano nowy system, który będzie skupiał się wyłącznie na tym, aby wspomagać pracę wielu osób. W jego skład wchodzą specjalne gogle i dwa nietypowe kontrolery.

Rozszerzona i wirtualna rzeczywistość mogą wielu osobom umożliwić lepsze warunki pracy. Tym tropem idzie firma Sony, która właśnie przedstawiła nowe urządzenie z segmentu XR.

Nowa platforma XR od Sony do tworzenia immersyjnych treści. Na pokładzie ekrany OLED 4K i Snapdragon XR2+ Gen 2 [1]

Meta Quest 3 - recenzja gogli VR, które wprowadzają rzeczywistość mieszaną. Nadeszła nowa jakość wirtualnej rozgrywki

Nowość nie ma jeszcze swojej nazwy, a wszystkie obecne w tym newsie grafiki przedstawiają wygląd produktu, który może ulec zmianie. Sony stworzyło coś na kształt znanych nam gogli VR, które mimo wszystko zawierają pewne udogodnienia i funkcje, mające bardziej pomóc w pracy z grafiką oraz modelami 3D. Zestaw składa się z wyświetlaczy typu OLED 4K (z funkcją przezroczystości obrazu wideo, 96% DCI-P3), wielu czujników i sześciu kamer, a także dwóch kontrolerów, z których każdy ma służyć do innego celu. Kontroler pierścieniowy umożliwia manipulowanie obiektami w przestrzeni, z kolei drugi służy do ich precyzyjnego wskazywania.

Nowa platforma XR od Sony do tworzenia immersyjnych treści. Na pokładzie ekrany OLED 4K i Snapdragon XR2+ Gen 2 [2]

HTC VIVE XR Elite - samodzielne gogle VR/MR do gier i nie tylko. Czy to już godny konkurent dla Meta Quest 2?

Sporym udogodnieniem jest to, że aby w pełni przejść do prawdziwego świata wystarczy odchylić przedni panel z wyświetlaczami - nie trzeba więc zdejmować całości z głowy. W przypadku osób, które zajmują się modelowaniem obiektów 3D, cały zestaw z pewnością może okazać się bardzo przydatny. Warto wspomnieć, że na pokładzie znajdzie się zaktualizowana wersja nowego układu Qualcomm Snapdragon XR2+ Gen 2 (wersja bez plusa znajduje się w goglach Meta Quest 3). Co ciekawe, pierwszym partnerem Sony został Siemens, który ma wdrożyć omawiane rozwiązanie do "projektowania i zespołowego opracowywania produktów". W tym celu ma zostać użyte oprogramowanie Siemens Xcelerator. Urządzenie, a zasadniczo to cały zestaw, będzie dostępny w 2024 roku, więc z czasem poznamy dokładną specyfikację, a także co ważniejsze - samą cenę.

Nowa platforma XR od Sony do tworzenia immersyjnych treści. Na pokładzie ekrany OLED 4K i Snapdragon XR2+ Gen 2 [3]

Nowa platforma XR od Sony do tworzenia immersyjnych treści. Na pokładzie ekrany OLED 4K i Snapdragon XR2+ Gen 2 [4]

Nowa platforma XR od Sony do tworzenia immersyjnych treści. Na pokładzie ekrany OLED 4K i Snapdragon XR2+ Gen 2 [5]

Nowa platforma XR od Sony do tworzenia immersyjnych treści. Na pokładzie ekrany OLED 4K i Snapdragon XR2+ Gen 2 [6]

Źródło: Sony
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 1

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.