Raport Sensor Tower: najczęściej pobierane aplikacje mobilne dla smartfonów z Androidem i iOS
Sensor Tower regularnie dostarcza nam raporty związane z rynkiem aplikacji mobilnych. W najnowszej publikacji ujęto najchętniej pobierane z repozytoriów programy. W przypadku Apple App Store najwięcej instalacji zaliczył TikTok, podczas gdy w Google Play królował Instagram. Niemniej, w ujęciu ogólnym to właśnie aplikacja od ByteDance cieszyła się największą popularnością. Tym samym stosunkowo młode wiekiem medium społecznościowe pokonało cały pakiet platform spiętych w ramach spółki Meta. Zarówno Instagram, Facebook, jak i WhatsApp ustąpiły miejsca TikTokowi. Warto jednak spojrzeć na dane Sensor Tower nieco szerzej. Widać tu bowiem istotny wzrost zainteresowania konkretnymi kategoriami aplikacji i co ciekawe – nie są to ani „społecznościówki”, ani komunikatory.
TikTok, Instagram oraz Facebook to najczęściej pobierane z Apple App Store i Google Play aplikacje mobilne. Okazuje się jednak, że największy wzrost zainteresowania nie należy do mediów społecznościowych.
Jaki smartfon kupić? Polecane smartfony na marzec i kwiecień 2022. Urządzenia na każdą kieszeń w każdej półce cenowej
Sensor Tower opublikował raport dotyczący platform Apple App Store oraz Google Play dotyczący pierwszego kwartału 2022 roku. Z dostępnych w publikacji danych dowiadujemy się, że użytkownicy systemu Apple iOS najchętniej pobierali aplikację TikTok. Sporym zainteresowaniem cieszyły się również: serwis streamingowy YouTube, komunikator WhatsApp oraz media społecznościowe należące do spółki Meta, czyli Instagram oraz Facebook. W pierwszej dziesiątce znalazły się także: Messenger, Mapy Google, WeChat oraz Gmail. W Google Play królował Instagram, za którym znalazł się Facebook. TikTok zajął trzecie miejsce, pokonując Shopee, WhatsApp oraz Telegram. Chętnie pobieraliśmy także aplikacje Snapchat, Messenger oraz Spotify.
Test OPPO Air Glass: pieśń przyszłości, kosztowny gadżet czy szansa realnych zmian w sposobie korzystania z elektroniki?
Dość podobnie wygląda to w ujęciu ogólnym. Pierwsza piątka należy do aplikacji TikTok, Instagram, Facebook, WhatsApp oraz Shopee. Według danych Sensor Tower największy wzrost użycia w porównaniu z Q1 2021 zanotowały jednak nie komunikatory i media społecznościowe, lecz aplikacje medyczne, nawigacje oraz programy dla podróżników. Pierwsza kategoria „zawdzięcza” popularność częstszemu monitorowaniu zdrowia w czasie pandemii. Dwie pozostałe kategorie odnotowały progres z uwagi na poluzowanie obostrzeń i możliwość niemal swobodnego podróżowania.