Monster Hunter Wilds - dojdzie do zmian w mechanice walki, zainspirowanych niedawnymi beta testami. Gameplay z polowania
Capcom dość regularnie wypuszcza interesujące i kasowe pozycje, ale uniwersum Monster Huntera należy do tych najbardziej udanych. Zapoczątkowana ponad dwie dekady temu seria miewa różne dodatkowe koncepty, ale rdzeń rozgrywki pozostaje ten sam: polowania na lokalne bestie, co daje pretekst do stoczenia wielu efektownych starć. Obecnie czekamy na premierę odsłony z podtytułem Wilds, która jest oczywiście jedną z najbardziej wyczekiwanych w tym roku.
Twórcy Monster Hunter Wilds opowiedzieli o kilku ważnych zmianach w mechanice gry, w tym o specjalnym rodzaju ataków.
Wymagania sprzętowe Monster Hunter Wilds PC - Skalowanie rozdzielczości i generator klatek zalecany nawet do Full HD
Każda część serii Monster Hunter - czy mówimy o World, czy Rise - nadawała bazowemu zestawowi broni nieco innych cech, tak by pasowały do danego konceptu. Podczas jednego z wywiadów z twórcami - z reżyserem Yuyą Tokudą na czele - wyszło na przykład na to, że największy nacisk położono na zmiany pod kątem pewnych konkretnych broni dystansowych, głównie Light Bowguna, Heavy Bowguna i łuku. I tak choćby podstawowe ataki mają nie zużywać surowców, choć nadal wskazane jest używanie w ogniu walki uprzednio przygotowanych zasobów. Postarano się też chociażby o poprawienie płynności kluczowych animacji.
Monster Hunter Rise z pierwszym materiałem wideo wersji PC. Poznaliśmy wymagania sprzętowe oraz technikalia
Jedną z ważniejszych zmian, wprowadzanych częściowo dzięki wnioskom z zeszłorocznych beta testów, jest zwiększenie punktów życia potworów względem poprzedników, aby pokonywanie ich było bardziej satysfakcjonujące. Ważne było także zachowanie odpowiedniego balansu, ażeby konfrontacja nie zamieniła się w trwającą nie wiadomo ile gonitwę. W tym celu wprowadzono Focus Mode, pozwalający na zadawanie druzgocących obrażeń poprzez wielokrotne trafianie w strategiczne miejsca na ciele bestii (Focus Strikes). To, czego gracze doświadczyli na becie, zostanie jeszcze odpowiednio wyważone, bo nadal niektóre ataki były aż nazbyt silne, a inne zbyt słabe. Działania m.in. Focus Strike'ów zaobserwujemy na powyższym materiale sprzed kilku dni. Możemy tam podziwiać trwający 13 minut pojedynek z Graviosem.
Powiązane publikacje

Disney+ – filmowe i serialowe nowości VOD na kwiecień 2025. Wśród premier Gwiezdne wojny: Andor, Doktor Who oraz Rekrut
0
Apple TV+ – filmowe i serialowe nowości VOD na kwiecień 2025. Wśród premier Znajomi i sąsiedzi, Ser od rządu oraz Carême
0
Max – filmowe i serialowe nowości VOD na 31 marca - 6 kwietnia 2025. Wśród premier Mission: Impossible i Egzorcyzmy Emily Rose
0
The Sinking City Remastered oficjalnie zapowiedziane. Gra trafi wkrótce na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S
14