Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Google Topics: nowe API zastępujące standard FLoC zlikwiduje największą wadę ciasteczek w przeglądarkach internetowych

Marcin Karbowiak | 26-01-2022 09:30 |

Google Topics: nowe API zastępujące standard FLoC zlikwiduje największą wadę ciasteczek w przeglądarkach internetowychGoogle, które jest częścią Alphabet to firma technologiczna, a przynajmniej tak widzi ją większość internautów. Trzeba jednak podkreślić, że trzonem biznesu przedsiębiorstwa są wszelkiej maści reklamy. Podmiot oferuje swoim klientom odpowiednie targetowanie banerów, które trafią do określonego typu klientów. Całość opiera się na ciasteczkach (cookies), które są zbierane w ramach przeglądarki internetowej. Na bazie zebranych danych można całkiem celnie określić zainteresowania i wybory użytkownika. Niestety, rozwiązanie zbyt mocno odziera nas z prywatności. Google zobowiązało się wiec, że już w przyszłym roku zrezygnuje z ciasteczek na rzecz nowego rozwiązania, którym miał być FLoC. Firma zdecydowała się jednak na coś innego. Poznajcie Google Topics.

Google Topics to całkiem nowe podejście do zbierania danych o użytkownikach na potrzeby targetowania reklam. Czy API mające zastąpić FLoC okaże się lepsze od tradycyjnych ciasteczek?

Google Topics: nowe API zastępujące standard FLoC zlikwiduje największą wadę ciasteczek w przeglądarkach internetowych [1]

Metadane i dane - skarbnica wiedzy o nas i o naszych zwyczajach

Pierwszym krokiem Google, który miał zadbać o prywatność użytkowników, jednocześnie nie uderzając zbyt mocno w biznes reklamowy, był FLoC (Federated Learning of Cohorts). W ramach rzeczonego standardu użytkownicy byli grupowani według konkretnych wytycznych, a reklamodawcy otrzymywali informacje w ramach swoistych kontenerów z przyporządkowanymi cechami. Sęk w tym, że firmie nie udało się przekonać twórców innych przeglądarek do stosowania tegoż narzędzia, co musiało pociągnąć za sobą pewne skutki i decyzje. Przedsiębiorstwo z Mountain View zdecydowało się więc na nową metodę. Google Topics to całkiem inne podejście, które daje sporo „władzy” samemu użytkownikowi.

Google Topics: nowe API zastępujące standard FLoC zlikwiduje największą wadę ciasteczek w przeglądarkach internetowych [2]Google Topics: nowe API zastępujące standard FLoC zlikwiduje największą wadę ciasteczek w przeglądarkach internetowych [3]

Test Samsung Galaxy S21 FE 5G – udany, kompletny, lecz przewidywalny smartfon z Androidem 12 i One UI 4.0

Nowe API (Google Topics) będzie działać w nieco inny sposób. Otóż reklamodawca dostanie tak naprawdę jedynie dostęp do tematów, które wzbudzają nasze zainteresowanie. Będą to więc dane oparte na analizie nawyków i zachowań w ramach przeglądarki internetowej, a nie suche informacje o odwiedzonych witrynach. Całość będzie odświeżana w cyklu trzytygodniowym, ale to nie wszystko. Użytkownik będzie mógł sam decydować o tym, które tematy nie są już dla niego interesujące. Przy odrobinie pracy oznacza to możliwość pozbycia się „śmieciowych” banerów.

Źródło: Google
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 10

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.