Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

GeForce RTX 3080 od MSI oraz ASUS z nowym projektem płytki PCB

Damian Marusiak | 29-09-2020 09:00 |

GeForce RTX 3080 od MSI oraz ASUS z nowym projektem płytki PCBOd kilku dni w sieci pojawiają się kolejne informacje na temat kart graficznych GeForce RTX 3080 i ich wadliwego działania. Dotychczasowe doniesienia sugerują, że problem częściowo tkwi w zastosowanych kondensatorach POSCAP/SP-CAP, a częściowo w niedopracowanych sterownikach (kłopoty ze stabilnością kart doświadczają także użytkownicy układów z lepszymi jakościowo kondensatorami MLCC choć na dużo mniejszą skalę). Tymczasem niektórzy producenci wersji niereferencyjnych po cichu zmieniali bądź zmieniają projekty PCB co właściwie tylko potwierdza wcześniejsze informacje o zbyt krótkim czasie na gruntowne przetestowanie autorskich projektów kart. Wczoraj wieczorem pojawiły się doniesienia konkretnie o firmach MSI oraz ASUS, które w materiałach marketingowych po cichu zmienili projekt płyt PCB.

W czterech seriach niereferencyjnych kart GeForce RTX 3080: MSI Gaming X Trio, MSI Ventus 3X, ASUS ROG Strix oraz ASUS TUF Gaming bez głośnych zapowiedzi zmieniono projekt PCB - zmiany dotyczą użytych kondensatorów SP-CAP oraz MLCC.

GeForce RTX 3080 od MSI oraz ASUS z nowym projektem płytki PCB [1]

Do sieci przedostały się zdjęcia, które potwierdzają, że zarówno MSI jak również ASUS po cichu zmieniali projekty płytek PCB - zmiany dotyczyły zastosowanych kondensatorów, gdzie cześciowo lub całkowicie zmieniono je na MLCC. Firmą, która wcześniej dokonała zmian było przedsiębiorstwo ASUS - już testowe sample posiadały kondensatory MLCC, a wcześniejsze rendery wskazywały na użycie SP-CAP. Identyczna zmiana zaszła również w serii ROG Strix, aczkolwiek wprowadzenie kart z tej linii zostało dodatkowo opóźnione. Na zmiany zdecydowała się również firma MSI, która zarówno w seriach Gaming X Trio jak również Ventus 3X wprowadziła więcej kondensatorów MLCC. Zmiany powinny częściowo przełożyć się na wyższą stabilność działania karty przy uzyskiwaniu wyższych częstotliwości pracy rdzenia graficznego.

GeForce RTX 3080 od MSI oraz ASUS z nowym projektem płytki PCB [2]
Oryginalny (po lewej) oraz zmieniony projekt płytki PCB (po prawej stronie) ze zaktualizowanymi kondensatorami w karcie MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio.

GeForce RTX 3080 od MSI oraz ASUS z nowym projektem płytki PCB [3]

GeForce RTX 3080 od MSI oraz ASUS z nowym projektem płytki PCB [4]

GeForce RTX 3080 od MSI oraz ASUS z nowym projektem płytki PCB [5]
Oryginalny (po lewej) oraz zmodyfikowany (po prawej) projekt PCB z poprawionymi kondensatorami w karcie MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X.

GeForce RTX 3080 od MSI oraz ASUS z nowym projektem płytki PCB [6]
Oryginalny (po lewej) oraz zmodyfikowany (po prawej) projekt PCB ze zmienionymi kondensatorami w karcie ASUS GeForce RTX 3080 ROG Strix.

GeForce RTX 3080 od MSI oraz ASUS z nowym projektem płytki PCB [7]

GeForce RTX 3080 od MSI oraz ASUS z nowym projektem płytki PCB [8]

GeForce RTX 3080 od MSI oraz ASUS z nowym projektem płytki PCB [9]

GeForce RTX 3080 od MSI oraz ASUS z nowym projektem płytki PCB [10]
Przedpremierowy (u góry) i finalny (na dole) projekt płytki PCB ze zmienionymi kondensatorami w karcie ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming.

Co ciekawe, wczoraj NVIDIA opublikowała nowe sterowniki Game Ready o numerze 456.55. Jedną ze zmian była poprawa stabilności kart z serii GeForce RTX 30 w wybranych grach. Według relacji pierwszych graczy posiadających nowe karty, sterowniki w zdecydowanej większości zmniejszyły częstotliwość występowania błędów w grach lub całkowicie usunęły problem. Według informacji jakie pojawiły się w sieci na bazie wczesnej wersji karty EVGA GeForce RTX 3080 FTW3, przed instalacją sterowników 456.55 gry wysypywały się po przekroczeniu 2025 MHz na rdzeniu graficznym. Po zainstalowaniu sterowników sytuacja się ustabilizowała, jednak kosztem niższego taktowania Boost, które sięgało maksymalnie 1995 MHz. Z tego powodu symbolicznie zmniejszyła się wydajność.

Źródło: VideoCardz
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 124

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.