Fałszywe opinie w internecie to istna zaraza. UOKiK ukarał właśnie kolejne firmy, które miały w tym duży udział
Jeśli mamy zamiar zakupić jakikolwiek przedmiot, czy też skorzystać z usług jakiejś firmy, to zazwyczaj najpierw zapoznajemy się z opiniami na ich temat. Często jednak zdarza się tak, że wystawione recenzje dla danej rzeczy lub przedsiębiorcy są po prostu fałszywe. W internecie bardzo łatwo znaleźć firmy, które oferują wystawianie pozytywnych opinii za opłatą. UOKiK przyjrzał się bliżej dwóm takim spółkom i nałożył na nie karę o całkiem sporej wartości.
UOKiK zaczął walkę z fałszywymi opiniami w internecie, a tak naprawdę z firmami, które oferują ich wystawienie za opłatą. Dwie z nich już spotkały się z dość dotkliwą karą, a kolejne postępowania są w toku.
UOKiK nałożył dotkliwą karę na kolejną firmę. Tym razem na celowniku znalazła się usługa PayPal
Proceder wystawiania fałszywych opinii w internecie jest niezmiernie popularny. Z pewnością nie raz sami się z nimi spotkaliśmy, kiedy mieliśmy zamiar kupić dany produkt. Natomiast zarówno kupowanie takich recenzji, jak i ich sprzedawanie, jest niezgodne z prawem. Dotkliwie przekonały się o tym dwie polskie firmy, które oferowały wystawianie pozytywnych opinii za dodatkową opłatą. Były nimi SeoSem24 oraz Best-Review. Opinie o produktach i usługach były umieszczane w wielu miejscach w internecie, takich jak: Google Maps, Tripadvisor, Dobry Mechanik, Ceneo.pl, Znany Lekarz, czy też Wakacje.pl. Oczywiście dzięki temu wiele osób mogło zostać wprowadzonych w błąd i skorzystało z danej usługi lub kupiło określony produkt. UOKiK postanowił więc wymierzyć karę obu przedsiębiorstwom.
Garmin Polska podejrzany o zmowę cenową na rynku smartwatchy. UOKiK przeszukał biura producenta i dystrybutorów
Firma Best-Review zarządzana przez Krzysztofa Michalskiego spotkała się z karą w wysokości 35 tys. zł, natomiast przedsiębiorstwo SeoSem24, za które odpowiada Łukasz Wudyka, będzie musiało zapłacić 50 618 zł i musi poinformować o tej decyzji swoich klientów (na stronie WWW i profilu firmy na portalu Facebook). Warto nadmienić, że do tej pory UOKiK wydał decyzje w sprawie kilku innych firm, które zajmowały się świadczeniem takich samych usług. Aktualnie toczą się także postępowania przeciwko Mastermarketing A&K LTD oraz Tomasz Ciuła Project Management: tutaj oprócz wystawiania fałszywych opinii mowa o sztucznym podbijaniu zasięgu postów i kont na Instagramie (pierwsza firma) oraz sprzedaży polubień i wyświetleń na portalach społecznościowych, a także generowaniu ruchu na stronach internetowych (druga firma).
Powiązane publikacje

Tajwan ogranicza eksport technologii TSMC. Nowe regulacje mają chronić najważniejsze procesy przed zagraniczną konkurencją
28
Wielka Brytania planuje zakazać aplikacji AI tworzących deepfake dzieci. Ofcom i rząd UK podejmują stosowne działania
36
IBM zainwestuje 150 mld USD w USA, a konkretniej w rozwój AI, komputerów kwantowych, a także produkcji lokalnej
14
Prawnicy MyPillow użyli AI i wpadli w pułapkę fikcyjnych spraw. Grożą im naprawdę poważne konsekwencje
72