EA Sports FC 25 - Electronic Arts wypuszcza nowy materiał opisujący szczegóły najważniejszych zmian w rozgrywce
Kolejny rok, kolejna odsłona piłkarskiego tasiemca. W zasadzie jedynymi znaczącymi zmianami są podwyższone ceny wyższych edycji i, oczywiście, przez wzgląd na rozejście z FIFA zmiana nazwy. Tak przynajmniej było z częścią zeszłoroczną. Deweloperzy jednak starają się jak mogą, by wyeksponować cechy projektu. W zeszłym tygodniu otrzymaliśmy pierwsze materiały z gry - teraz czas na nieco głębszy wgląd w rozgrywkę, na czele z nowym systemem.
Nowe wideo promujące EA Sports FC 25 skupia się na systemie FCIQ, wokół którego skoncentrowana jest mechanika w grze.
Sprzedaż gier w Europie utrzymuje się na dobrym poziomie. Zdominowały ją przede wszystkim EA Sports FC 24 i Helldivers 2
Podstawowe informacje tyczące się EA Sports FC 25 udostępniono już w zeszłym tygodniu, teraz zaś Electronic Arts zamieściło kilkuminutowy gameplay, gdzie pewne wątki rozwinięto. Skupiono się już w pełni na FCIQ - bodaj najbardziej promowanym przez nich elemencie rozgrywki. To rzekomo najważniejsza od ponad dziesięciu lat taktyczna zmiana, mająca przybliżyć graczy do panowania nad taktyką na poziomie prawdziwych meczów piłkarskich. Tak duża, że docelowo pozwoli imitować style gry ulubionych menedżerów.
Electronic Arts wykorzysta AI, aby nakłonić graczy do wydawania pieniędzy. Technologia już pomaga w tworzeniu serii EA Sports FC
Aktualizowanie konkretnych taktyk ma zostać wzbogacone o chociażby role na boisku. Poszczególni piłkarze mają uwypuklone mocne i słabe strony w przypadku wybranych scenariuszy na boisku. Składają się na to takie czynniki jak predyspozycje i doświadczenie w pełnieniu danej roli. Taktyczne konfiguracje, których sercem jest FCIQ, wpłyną na zasadniczo każdą istotną sferę kariery - od transferów, poprzez skauting, na szkółce juniorów skończywszy. Nagrania wolumetryczne przenoszące momenty z prawdziwej piłki do rozgrywki, style gry bramkarzy, faule taktyczne - wydaje się, że deweloperzy z całych sił pragną nam udowodnić, że seria nie stoi w miejscu. Pytanie, czy takie "utaktycznianie" wszystkiego nie doprowadzi jednak do przekombinowania w pewnych aspektach gry...
Powiązane publikacje

Pixgun - intrygujące demo gry 2D w stylu pixel art debiutuje na festiwalu Steam Next od niezależnego polskiego studia
5
Postal 2 Redux - powstaje odświeżona wersja jednej z najbrutalniejszych gier w historii
17
Silent Hill Remake oficjalnie potwierdzony. Polskie studio Bloober Team bierze się za odświeżenie pierwszej gry z serii
8
Wiedźmin 3 może otrzymać jeszcze jeden dodatek do gry. Nowa zawartość ma powstawać we współpracy ze studiem Fool's Theory
49