Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

AMD FSR 4 - moderzy znaleźli sposób na uruchomienie techniki w niewspieranych tytułach, ale jest kilka haczyków

Mateusz Szlęzak | 11-03-2025 16:30 |

AMD FSR 4 - moderzy znaleźli sposób na uruchomienie techniki w niewspieranych tytułach, ale jest kilka haczykówNa początku marca 2025 roku, wraz z premierą pierwszych kart graficznych z rodziny Radeon RX 9000, AMD zaprezentowało nową wersję technologii upscalowania obrazu FSR 4, opartą na algorytmach sztucznej inteligencji, która znacząco podnosi jakość obrazu. Choć początkowo zaoferowano obsługę techniki jedynie w 30 tytułach, to moderzy szybko znaleźli sposób na jej implementację w niewspieranych grach, w tym Cyberpunku 2077.

Moderzy znaleźli sposób na uruchomienie techniki AMD FSR 4 w niewspieranych tytułach, nawet tych, które nie obsługują FSR 3.1, takich jak Cyberpunk 2077. Mimo to do skorzystania z tej techniki wciąż wymagane są karty graficzne z rodziny Radeon RX 9000.

AMD FSR 4 - moderzy znaleźli sposób na uruchomienie techniki w niewspieranych tytułach, ale jest kilka haczyków [1]

AMD FSR 4 oficjalnie zaprezentowane. Ponad 30 gier na premierę ze wsparciem i dostępność tylko dla układów RDNA 4

AMD FSR 4 zadebiutowało wraz z kartami graficznymi Radeon RX 9070 i Radeon RX 9070 XT, na których wyłącznie można uruchomić tę technikę upscalowania obrazu. Choć początkowo wsparcie otrzymało jedynie 30 tytułów, AMD (podobnie jak NVIDIA) umożliwiło aktualizację wersji FSR do najnowszej w sterownikach, o ile dany tytuł obsługuje FSR 3.1. Jednak na scenę wkroczyli moderzy, którzy znaleźli sposób na obejście tego ograniczenia. Narzędzie OptiScaler, dostępne w repozytorium GitHub, pozwala na zastąpienie istniejących technik, takich jak NVIDIA DLSS, Intel XeSS czy starsze wersje AMD FSR, nowym FSR 4. Warunkiem jest jednak to, aby modyfikowana gra obsługiwała którąś z wymienionych technik.

AMD FSR 4 - moderzy znaleźli sposób na uruchomienie techniki w niewspieranych tytułach, ale jest kilka haczyków [2]

Konsola PlayStation 5 Pro w przyszłym roku otrzyma technikę skalowania, działającą na zasadzie AMD FSR 4

Moderzy oraz wielu entuzjastów technologii zaprezentowało działanie FSR 4 w grze Cyberpunk 2077 (wideo poniżej), której deweloperzy po wprowadzeniu FSR 3 najprawdopodobniej zaprzestali aktualizacji technik od AMD. Warto jednak zaznaczyć, że funkcja ta wciąż znajduje się w fazie eksperymentalnej, choć już teraz zapewnia widoczne efekty wizualne. Oznacza to jednak ryzyko występowania drobnych artefaktów lub poważniejszych błędów w obrazie. Deweloperzy narzędzia udostępniają listę gier, w których OptiScaler działa w pełni poprawnie, co może pomóc w uniknięciu problemów. Należy jednak pamiętać, że do skorzystania z FSR 4 nadal wymagane są karty graficzne z rodziny Radeon RX 9000 – na to obejścia jeszcze nie znaleziono.

Źródło: VideoCardz, Optiscaler
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 102

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.