Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Bezpieczeństwo podczas zakupów online. Stan wiedzy Polaków jest akceptowalny, ale potrzeba tu wyraźnej edukacji

Bezpieczeństwo podczas zakupów online. Stan wiedzy Polaków jest akceptowalny, ale potrzeba tu wyraźnej edukacjiIBRiS (Instytut Badań Rynkowych i Społecznych) przeprowadził na początku roku badanie zlecone przez Santander Consumer Bank. Dokument „Bezpieczni na e-zakupach” poświęcony został preferencjom zakupowym Polaków w odniesieniu do zagrożeń czyhając na nieświadomych internautów. Liczby opisujące aktualną sytuację bezpieczeństwa w obszarze e-commerce całkiem dobrze oddają stan wiedzy krajan dotyczący cyberzagrożeń. Z raportu dowiemy się również tego, co sądzą Polacy o poszczególnych rozwiązaniach zakupowych. Dla przykładu – aż 41% za najbezpieczniejszą metodę rozliczeń uważa płatność za pobraniem. Następny jest BLIK (17%) i tradycyjny przelew bankowy (13%). Pay-by-link, karta kredytowa czy wirtualny portfel nie cieszą się większym zaufaniem. Im głębiej w las, tym ciekawiej.

Jak Polacy korzystają ze sklepów internetowych? Raport pokazuje stan wiedzy o bezpieczeństwie, metodach płatności, środkach ostrożności oraz ryzyku w świecie e-commerce.

Bezpieczeństwo podczas zakupów online. Stan wiedzy Polaków jest akceptowalny, ale potrzeba tu wyraźnej edukacji [1]

Jaki menedżer haseł wybrać? Przegląd popularnych narzędzi: 1Password, Bitwarden, Dashlane, KeePassXC oraz Google i Apple

Według raportu, aż 87% Polaków korzysta z internetu, natomiast zakupów w sieci (w ciągu ostatniego roku) dokonało 81% mieszkańców naszego kraju. Aż 24% badanych uważa, że ich wiedza na temat cyberzagrożeń jest bardzo dobra. Niestety, nie potwierdzają tego liczby. Stan ten można określić raczej jako akceptowalny. Przeszło 84% respondentów nie wie, czym jest phishing, a 77% obcy jest termin skimmingu. Na szczęście aż 65% z nas czyta komentarze na temat e-sklepu przed złożeniem zamówienia. Jakich jeszcze czynności dokonujemy przed dokonaniem transakcji? Licząc od najczęściej dokonywanej akcji, są to: porównanie ceny towarów, zapoznanie się z warunkami wymiany, poszukiwanie najtańszej opcji dostawy oraz poznanie regulaminu. Nieliczni zgadzają się na zgody marketingowe oraz zapisują się do newslettera. Polacy najchętniej korzystają z płatności za pobraniem. Niespecjalnie ufamy kartom kredytowym oraz wirtualnym portfelom.

Bezpieczeństwo podczas zakupów online. Stan wiedzy Polaków jest akceptowalny, ale potrzeba tu wyraźnej edukacji [2]Bezpieczeństwo podczas zakupów online. Stan wiedzy Polaków jest akceptowalny, ale potrzeba tu wyraźnej edukacji [3]

Jaki smartfon kupić? Polecane smartfony na marzec i kwiecień 2022. Urządzenia na każdą kieszeń w każdej półce cenowej

W celu zachowania bezpieczeństwa podczas i po dokonaniu zakupów, 59% ankietowanych zachowuje korespondencję ze sprzedawcą oraz dowód zakupu, natomiast 54% weryfikuje sklep pod kątem wiarygodności. Niektórzy korzystają z ubezpieczenia zakupów online lub zaufanego połączenia internetowego. Przykre jest to, że aż 84% konsumentów nie zna definicji odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Podobnie wygląda wiedza o pojęciu chargeback (79%). Zagrożenia w sieci są realnym problemem, ale jedynie 9% badanych potwierdziło, że trafiło w ciągu ostatniego roku na fałszywy e-sklep. W jaki sposób konsumenci chronią swoje dane w sieci? Według raportu, Polacy starają się nie otwierać podejrzanych załączników w mailach (78%), korzystają z oprogramowania antywirusowego (63%) oraz uważają na to, co udostępniają w sieci (58%). Często używamy silnego hasła i unikamy nieznanych sieci WiFi. Nieliczne jednostki wybierają VPN.

Bezpieczeństwo podczas zakupów online. Stan wiedzy Polaków jest akceptowalny, ale potrzeba tu wyraźnej edukacji [4]Bezpieczeństwo podczas zakupów online. Stan wiedzy Polaków jest akceptowalny, ale potrzeba tu wyraźnej edukacji [5]

Źródło: Santander Consumer Bank
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 21

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.